• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

سیاست انقباضی دولت در جذب نیروی پرستار مشکل ساز شده است

  • کد خبر : 40336
  • 11 دی 1398 - 9:42
سیاست انقباضی دولت در جذب نیروی پرستار مشکل ساز شده است

معصومه پاکتچی با بیان اینکه سیاست انقباضی دولت در جذب نیروی پرستار مشکل ساز شده است، گفت: متاسفانه عدم جذب نیروی جوان فرآیند بازنشستگی، بسیاری از پرستاران را دچار اختلال کرده است. به گزارش پایگاه خبری عصر همدان، ساعت از نیمه شب گذشته جز صدای آه و ناله زیرلب بیماران چیزی شنیده نمی شود …؛ […]

معصومه پاکتچی با بیان اینکه سیاست انقباضی دولت در جذب نیروی پرستار مشکل ساز شده است، گفت: متاسفانه عدم جذب نیروی جوان فرآیند بازنشستگی، بسیاری از پرستاران را دچار اختلال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر همدان، ساعت از نیمه شب گذشته جز صدای آه و ناله زیرلب بیماران چیزی شنیده نمی شود …؛ می‌آید با همان لبخند همیشگی و انرژی مضاعفی که خستگی را نیز در برابرش به زانو درآورده…

تک تک به تخت بیماران سری می زند به کسی دارو می دهد و دیگری را با فشردن دستش التیام می بخشد…؛ کودکی را نوازش کرده و به مادر نشسته بر بالینش عشق تعارف می کند و ایستادگی می خوراند…

آری پرستار….همان که سپیدی لباسش براتی بر پاکی دلی است که در گرو عشق به الگوی زینبی اش داشته و دارد، همان زینب کبری (س) که در پنجم جمادی الاول زمینی شد و پرستاری امام زمان خود حضرت زین العابدین(ع)و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت(ع) را برعهده داشت و این روز را مزین به نام پرستار کرد.

بر این اساس است که امام صادق (ع) در شأن بانوی صبر و استقامت فرمود «کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش کند، خواه نیازاو برآورده شود یا نه همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان پاک می گردد».

به مناسبت این روز بزرگ با یکی از پرستاران به گفتگو نشستیم و از درد و دل‌ها و مشکلات پرستاران با ما صحبت کرد.

سرپرستار و مسئول واحد زنان و زایمان بیمارستان تامین اجتماعی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه ما پرستاران مفتخر هستیم که زاد روز فرخنده اولیا، حضرت زینب کبری(س) در تقویم رسمی کشور به نام روز پرستار نامیده شده است، گفت: امیدواریم این تقارن مبارک، باعث شود زینب گونه رفتار کنیم و عفت، حیا، شجاعت و بصیرت این بانوی بزرگ را الگوی خود قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه یک پرستار با داشتن صفاتی همچون انسان دوستی، صبر، مهربانی و گذشت می‌تواند خدمت صادقانه و در شأن مردم به آنها ارائه دهد، اظهار کرد: یک پرستار در واقع با خدا معامله می‌کند و طبق احادیث و روایات اگر کسی برای کمک و یاری دیگران کاری انجام دهد خداوند پاداش کار او را می‌دهد و مشکلات زندگی وی را برطرف می سازد.

پاکتچی به بخشی از مشکلات این شغل اشاره کرد و افزود: متاسفانه نحوه شیفت کاری در سه نوبت صبح، عصر و شب را الزاماً بیمارستان مشخص می‌کند و پرستاران نمی توانند بنا به شرایط زندگی خود آزادانه در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و همین موضوع روند زندگی پرستاران را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

سرپرستار و مسئول واحد زنان و زایمان بیمارستان تامین اجتماعی استان همدان بیان کرد: همه انسان ها براساس نیاز فیزیولوژیک بدن خود نیاز به استراحت شبانه دارند اما پرستاران نمی توانند استراحت کافی داشته باشند و فرسودگی جسمی و روحی یک پرستار بر اثر خستگی مداوم می‌تواند به نحوه فعالیت او آسیب بزند.

وی با تاکید بر اینکه پرستاران حتی در ایام تعطیلات رسمی نیز در محل کار خود حضور دارند، ادامه داد: کسی که می‌خواهد پرستار شود باید بداند پرستار ارتباط تنگاتنگی با بیمار دارد، پس موظف است از نظر روحی و جسمی قدرتمند باشد تا به بیمار انرژی مثبت منتقل کند.

پاکتچی با بیان اینکه دولت سیاست انقباضی در جذب نیرو دارد و این موضع مشکل ساز شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه جذب نیروی جوان صورت نگرفته و همین موضوع فرآیند بازنشستگی بسیاری از پرستاران را دچار اختلال کرده است.

وی با اشاره به اضافه شدن ۲۰ نفر نیروی جوان به بیمارستان تامین اجتماعی در سال گذشته، یادآور شد: این اقدام باعث شد حجم کاری از سایر همکاران برداشته شود اما قطعا همچنان در تمام بیمارستان ها نیاز به جذب نیرو وجود دارد.

سرپرستار و مسئول واحد زنان و زایمان بیمارستان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه همیشه به دنیا آمدن نوزاد برای برخی خانواده ها پس از سال ها انتظار، بسیار خوشایند است، اظهار کرد: بارها با خنده مادر و نوزاد خندیده ایم و اگر نوزادی با مشکل و یا نقص عضو به دنیا آمد با گریه مادر گریه کردیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اولین نکته برای وارد شدن به این عرصه داشتن انگیزه و علاقه است، گفت: افرادی می‌توانند سختی های این شغل را تحمل کنند که انگیزه و علاقه کافی داشته باشند در غیر این صورت ممکن است سختی های این شغل باعث عدم پیشرفت و ناامیدی فرد شود.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=40336
  • دیدگاه‌ها برای سیاست انقباضی دولت در جذب نیروی پرستار مشکل ساز شده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.