• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0

سمفونی بهار در دیار بوعلی سینا

  • کد خبر : 147273
  • 22 اسفند 1400 - 8:50
سمفونی بهار در دیار بوعلی سینا

شهر همدان یا دیار مردمان الوندنشین این روزها با حال و هوای بهاری، و سوغاتی های رنگارنگ، ترشی ها و مرباهای بانوان هنرمند یکی از جاهای بکر ایران برای گردشگری و سفری جذاب است. به گزارش عصرهمدان؛ این روزها که کم کم بوی بهار به مشام می رسد و مردم در کوچه و پس کوچه […]

شهر همدان یا دیار مردمان الوندنشین این روزها با حال و هوای بهاری، و سوغاتی های رنگارنگ، ترشی ها و مرباهای بانوان هنرمند یکی از جاهای بکر ایران برای گردشگری و سفری جذاب است.

به گزارش عصرهمدان؛ این روزها که کم کم بوی بهار به مشام می رسد و مردم در کوچه و پس کوچه های شهر مشغولند، همدانی ها نیز هر کدام به دنبال آداب و رسوم خود در شهر خود هستند.

عده ای در شهرستان های نهاوند و ملایر مشغول پختن کلوچه ای به نام کلوا هستند که در آستانه عید نوروز توسط بانوان پخت می شود؛ از سوی دیگر خود همدانی ها مشغول پخت و توزیع سمنو هستند تا بوی عید را در کوچه و پس کوچه ها بچرخانند.

خرید و تهیه شب های عید شاید به شدت سال های قبل نباشد چرا که برخی دچار مشکلات معیشتی هستند و گرانی قدم قدم در کوچه و بازار سبدهای خانوار را دنبال می کند.

پخش ماهی قرمز و سبزه عید و هفت سین در تمام شهر به چشم می خورد؛ بابافیروز و نمادهای عید برای سرگرمی بچه ها در خیابانها چرخیده می شود.

اماکن دیدنی همدان که دهکده گنجنامه را به عنوان بهترین منطقه گردشگری آن می توان خواند چرا که در دامنه الوند قرار گرفته و حال و هوای بهار با آن طبیعت سبز و بهاری کاملاًًً خودنمایی می کند.

این مجموعه تفریحی در فاصله نه چندان دور از شهر و در دل صخره های کوهستانی الوند و انتهای دره عباس آباد واقع شده است

دهکده توریستی در میدان گنجنامه و در مجاورت کتیبه‌های کهن و آبشار گنجنامه قرار دارد.

این دهکده در سال ۱۳۷۹ در دامنه شمالی کوه‌های الوند منطقه نمونه گردشگری را ایجاد کرده است. این تفرجگاه مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان تربیت بدنی و پروانه‌های ساختمانی کامل جهت ساخت حدود ۱۸۰۰۰ متر زیربنای مسقف را کسب کرده است.

این تفرجگاه از قسمت‌های باستانی و گردشگری تشکیل شده است.

مجموعه گنجنامه یکی از قوی‌ترین قطب‌های گردشگری ایران و خاورمیانه است.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=147273
  • دیدگاه‌ها برای سمفونی بهار در دیار بوعلی سینا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.