• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

سارقان بانک، خانواده نفیسی را قتل عام کردند

  • کد خبر : 144823
  • 24 بهمن 1400 - 8:46
سارقان بانک، خانواده نفیسی را قتل عام کردند
عبدالرحمن نفیسی ریییس وقت شعبه مرکزی بانک کشاورزی همدان که به امانت داری و اخلاق نیکو شهرت داشت در مقابل اصرار ها، حتک حرمت ، و شکنجه سارقان گفته بود، اموال مرا ببرید اما دست به بیت المال نزنید.

به گزارش عصر همدان؛ سحر گاه ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۸ سارقان برای سرقت از خزانه بانک کشاورزی، درب خانه رئیس شعبه که در طبقه فوقانی ساختمان بود را از جای درآوردند تا به نیت شوم خود برسند.

ساعت حدودا دو و نیم بامداد سه سارق نقاب دار با وارد شدن به بانک کشاورزی شعبه مرکزی واقع در میدان آرامگاه بوعلی سینا همدان ابتدا نگهبان غیر مسلح را گرفته و با طناب دست و پایش را بستند، سپس به طبقه فوقانی که منزل رئیس شعبه بود رفته و با خارج کردن لولای درب و باز نمودن آن وارد خانه شدند.

نفیسی رئیس بانک و سپس همسر و دو فرزند وی با شنیدن صدا از خواب بیدار شده و به طرف درب رفتند که سارقان نقاب دار با آنها درگیر شده و آنها را به زیر زمین بانک و محل نگهداری گاوصندوق خزانه می برند.

اموال مرا ببرید اما دست به بیت المال نزنید

عبدالرحمن نفیسی ریییس وقت شعبه مرکزی بانک کشاورزی همدان که به امانت داری و اخلاق نیکو شهرت داشت در مقابل اصرار ها، حتک حرمت ، و شکنجه سارقان گفته بود، اموال مرا ببرید اما دست به بیت المال نزنید.

سارقان که با امانت داری و سرسختی نفیسی و نزدیک شدن به روشنایی روز مواجه شده بودن با سنگ دلی و وحشی گری همسر و دو کودک ۴ و ۱۲ ساله وی را جلوی چشمانش سلاخی کردند تا به رمز و کلید گاوصندوق برسند.

این حادثه تلخ بقدری فجیح و تکان دهنده بود که همه مردم همدان خواهان دستگیری سریع عاملان جنایت بودند.

دستگاه قضا سریع وارد عمل شد و عاملان جنایت هولناک قتل عام خانواده نفیسی کمتر از چهار روز دستگیر شدند. دستگیری یکی از قاتلان چنان سریع بود که حتی فرصت تعویض لباس های خون آلود را نداشت.

طراح این سرقت خونین حسین گلزار کارمند اخراجی بانک کشاورزی به همراه برادرش حسن و خواهرزاده اش رضا در دادگاه ویژه رسیدگی محکوم و در روز ۲۶ بهمن ۶۸ در نزدیکی محل جنایت به سزای عمل ننگین خود رسیدند.

حسین و حسن گلزار با ضربه شمشیر گردنشان زده شد و سر آنها توپ فوتبال مردم خشمگین همدان شد. خواهرزاده آنها رضا نیز به دار مجازات آویخته شد تا درس عبرتی باشد.بدن های منفور قاتلان نیز از مکان مجازات تا محل زندگی آنها به آب دهان مردم غسل داده شد.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=144823
  • دیدگاه‌ها برای سارقان بانک، خانواده نفیسی را قتل عام کردند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.