• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

روایت روز ۲۶ آبان ماه سال ۶۶ و حضور آیت الله خامنه ای در رژه باشکوه رزمندگان همدانی

  • کد خبر : 92587
  • 26 آبان 1399 - 11:50
روایت روز ۲۶ آبان ماه سال ۶۶ و حضور آیت الله خامنه ای در رژه باشکوه رزمندگان همدانی

سید علی مساوات گفت: رژه باشکوه ۱۰۰ هزار نفری آبانماه سال ۶۶ در دانشگاه بوعلی همدان به نام سپاهیان حضرت محمد(ٌص) انجام شد و حضرت آیت الله خامنه ای در آن رژه باشکوه حضور پیدا کرده و فرمودند همدان اولین جایی است که به فرمان تاریخی امام ندای مثبت داده است. سید علی مساوات، مدیر […]

سید علی مساوات گفت: رژه باشکوه ۱۰۰ هزار نفری آبانماه سال ۶۶ در دانشگاه بوعلی همدان به نام سپاهیان حضرت محمد(ٌص) انجام شد و حضرت آیت الله خامنه ای در آن رژه باشکوه حضور پیدا کرده و فرمودند همدان اولین جایی است که به فرمان تاریخی امام ندای مثبت داده است.

سید علی مساوات، مدیر اسبق تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: در آبان ماه سال چون حضرت امام (ره) فرصت نداشتند در بین یک صد هزار نفر رزمنده بسیجی حضور پیدا کنند حضرت آیت الله خامنه ای حضور یافتند.

وی افزود: در اصل از همان سال ۶۶عمده خرج و مخارج دفاع مقدس سنگی بود و از عهده آن بر نمی آمدند در همین راستا امام خمینی (ره) در مهرماه همان سال طی یک پروتکل و فراخوان مردم را در حمایت از دفاع مقدس فراخواندند.

مساوات ادامه داد: آن زمان شورای عالی پشتیبانی جنگ تشکیل شد و امام (ره) در پیامی به این شورا فرمودند جنگ تحمیلی در راس همه امور است و هر چه سریعتر باید خاتمه پیدا کند و در یک دستور العمل ده ماده ای مردم استان ها به صورت منطقه ای در لبیک گویی به فرمایشات امام (ره) قسمتی از مخارج را بر عهده گرفتند.

وی گفت: جالب است که استان همدان دو روز بعد از فرمایشات امام (ره) به عنوان اولین استان اقدام کرد و هزینه یک صد هزار نفر رزمنده را به عهده گرفت، که این کار به همت تمام آیت لله موسوی اصفهانی انجام شد.

رزمنده همدانی با اشاره به تشکیل قرارگاه های ده گانه در قالب سپاه منطقه ای گفت: قرارگاه منطقه ای در چهار شهر همدان، ملایر، تویسرکان و نهاوند تشکیل شد که هر کدام شامل چندین لشکر، تیپ و گردان بودند.

مساوات افزود: سازماندهی رژه ۱۰۰ هزار نفری حدود ۱۵ تا ۲۰ روز انجام شد و وسایل مورد نیاز رزمندگان چون لباسها و پوتین توسط مردم تهیه و برنامه ریزی های لازم انجام شد.

رزمنده دفاع مقدس گفت: رژه باشکوه ۱۰۰ هزار نفری در دانشگاه بوعلی همدان به نام سپاهیان حضرت محمد(ٌص) انجام شد و حضرت آیت الله خامنه ای در آن رژه باشکوه فرمودند همدان اولین جایی است که به فرمان تاریخی امام ندای مثبت داده است.

وی تاکید کرد : در این مراسم طوماری بطول ۱۵۰۰ متر در حمایت از حضرت امام (ره) در ادامه دفاع مقدس به امضا رسید که این طومار از ابتدای بلوار دانشگاه روی دیوار نصب شده بوده و همه بسیجیان و مردم امضا می کردند.

رزمنده همدانی این رژه تاریخی را جرقه ای در کشور دانست و گفت: بعد از همدان شهرهایی مثل اصفهان و خراسان با توجه به جمعیت شهرها رژه های ۵۰۰ هزار نفری برگزار کردند.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=92587
  • دیدگاه‌ها برای روایت روز ۲۶ آبان ماه سال ۶۶ و حضور آیت الله خامنه ای در رژه باشکوه رزمندگان همدانی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.