• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
1

روایت تصویری از فراق جاماندگان اسدآباد در اربعین حسینی ۱۴۰۰

  • کد خبر : 130306
  • 06 مهر 1400 - 9:13
روایت تصویری از فراق جاماندگان اسدآباد در اربعین حسینی ۱۴۰۰

روز گذشته همزمان با اربعین حسینی و به همت هیأت حیدریون شهر اسدآباد جاماندگان این شهر از فراق کربلا مسیر روستای رحمت‌آباد تا کنگاور را پیاده‌روی کردند. به گزارش عصرهمدان؛ چند روزی بود پوستری با عنوان “پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در اسدآباد” در فضای مجازی در حال پخش بود و خبرنگار ما با دیدن این […]

روز گذشته همزمان با اربعین حسینی و به همت هیأت حیدریون شهر اسدآباد جاماندگان این شهر از فراق کربلا مسیر روستای رحمت‌آباد تا کنگاور را پیاده‌روی کردند.

به گزارش عصرهمدان؛ چند روزی بود پوستری با عنوان “پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در اسدآباد” در فضای مجازی در حال پخش بود و خبرنگار ما با دیدن این پوستر جویای آن شد که موضوع از چه قرار است، نهایتاً به هیئتی برخورد که با انجام کاری دلی دوستداران امام حسین(ع) را به‌صورت نمادین به کربلا می‌خواند.

اربعین فرارسید و خبرنگار ما هم با کوله باری از غم جا ماندن از کاروانی زائران کربلا چادر به سرکرده و دوان‌دوان راهی محل تجمع شد، شور و اشتیاق مردمی که عاشقانه و بی‌ریا به جاده زده بودند تا دلدادگی برای امام حسین(ع) را فریاد بزنند، بسیار تحسین‌برانگیز بود، گویا سیدالشهدا امسال ما را جور دیگر طلب کرده بود تا دل به جاده‌ای که مسیر کربلاست بزنند و فریاد لبیک یا حسین(ع) را سر دهند.

در میان مسیر جوانان هیئت حیدریون که بانی برگزاری این تجمع عظیم پیاده‌روی بودند، با خلوص نیت تمام زائران را با آب و شربت خنک و میوه پذیرایی می‌کردند.

این هیأت با حضور گرم مادران و زنان و دختران محجبه و جوانان عاشق و دلداده و مردان غیور و هیئتی و کودکان جویای واقعه کربلا پای پیاده هم پای جاده شدند و دل را تا به کربلا بردند.

کودکان بر دوش مادرانشان و پیرزنان و پیرمردان لنگان‌لنگان قدم‌های برمی‌داشتند تا از این طریق ارادت خود را به سید و سالار شهیدان از راه دور ابراز کنند.

جوانان نیز با به دوش کشیدن پرچم‌های یا حسین(ع) به‌گونه‌ای دلداده و عاشق وار تاب به پرچم می‌دادند و پیام در رکاب امام را فریاد می‌زدند.

آنان که کوله بر دوش داشتند، جز اینکه حسرت پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا را بر دوش می‌کشیدند، چیزی دیگر نبود و زیر لب تنها این را می‌خواستند که‌ای کاش این راه انتهایش به ضریح سالار شهیدان ختم می‌شد.

جامانده های از اربعین در این شهر با پیمودن مسیر روستای رحمت آباد تا شهرستان کنگاور و اقامه نماز جماعت و صرف نهار برای خود مسیر پیاده روی در کربلا را تداعی کردند و دلشان روانه کربلا شد.

در این سفر اربعین چند ساعته جاماندگان اسدآبادی هیأتی هم از شهرستان کنگاور هم به استقبال آمدند و هم پذیرایی در مسجد خاتم الانبیا را داشتند و در پایان این مراسم با نوحه سرایی و سینه زنی به پایان رسید و جاماندگان به اسدآباد بازگشتند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=130306
  • دیدگاه‌ها برای روایت تصویری از فراق جاماندگان اسدآباد در اربعین حسینی ۱۴۰۰ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.