• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

روایت‌گری صحیح در حوادث، بسیار اثر گذار است/معلمان مراقب سوءاستفاده معاندین از مطالبه بحق آنها باشند

  • کد خبر : 138841
  • 26 آذر 1400 - 16:53
روایت‌گری صحیح در حوادث، بسیار اثر گذار است/معلمان مراقب سوءاستفاده معاندین از مطالبه بحق آنها باشند

امامان جمعه شهرستان های استان همدان در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به اینکه روایت سازی ابزار جدید دشمن برای تحریف انقلاب است، کسی که ندای تفرقه سر بدهد را مزدور دشمن دانستند. به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرستانهای استان همدان ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل های […]

امامان جمعه شهرستان های استان همدان در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به اینکه روایت سازی ابزار جدید دشمن برای تحریف انقلاب است، کسی که ندای تفرقه سر بدهد را مزدور دشمن دانستند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرستانهای استان همدان ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقامه شد.

همدان

به گزارش خبرگزاری فارس همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران با بیان اینکه تشدید گرانی‌ها از نظر تحلیلگران اقتصادی دلیل علمی ندارد اظهار کرد: گرانی‌های امروز با قواعد بازار و اصول اقتصادی سازگار نیست چراکه نسبت به سال گذشته تغییری در شرایط اقتصادی کشور رخ نداده اما شاهد گرانی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئله نظارت بر بازار باید به صورت جدی مطرح شود افزود: برخی از افراد دلال در حال ایجاد اخلال در بازار هستند که باید دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با این وضعیت ورود جدی داشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تولید داخل ارتباطی با تحریم ندارد و نباید شاهد افزایش قیمت این کالاها باشیم تصریح کرد: امید است در این زمینه نظارت‌های جدی‌تر رخ دهد و اگر دست‌هایی در کار است تا این گرانی بیشتر نمود پیدا کند و در جامعه تأثیر بگذارد، ضمن کوتاه کردن آنها نظارت دقیق‌تری صورت گیرد.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان، آغازی است برای احقاق حقوق آنها ادامه داد: نمایندگان مجلس، تنی چند از نمایندگان معلمان را فرابخوانند و مطالبات آنها را بشنود تا سخنان آنها از مجاری قانونی مطرح شود.

شعبانی با بیان اینکه اهمیت تربیتی آموزش و پرورش کمتر از دانشگاه نیست خاطرنشان کرد: پایه‌های اصلی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است پس باید تمام ارکان آموزش و پرورش حمایت شوند.

لزوم ارتقای منزلت معلمان

وی خواهان ورود همه ارکان جامعه از مسؤولان گرفته تا رسانه‌ها و مردم برای ارتقای منزلت معلمان شد و گفت: مردم، مسئولان و رسانه‌ها باید تلاش کنیم ارج و قرب و جایگاه معلم افزایش یابد چراکه معلم در ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان است و یک اقدام خطیر چون شخصیت‌دهی به فرزندان ما را بر عهده دارد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه کشور ما باید قوی‌تر شده و قدرتمند باشد اظهار کرد: یکی از مصادیقی که می‌تواند بر افزایش قدرت کشور  تأثیرگذار شود همین مسئله نظام آموزشی و تربیتی است.

وی گفت: ضمن تقویت نظام آموزشی و تربیتی باید مطالبات آنها شنیده شود، مطالباتی که همچون خواستاران آن باید با فرهیختگی همراه شود چراکه برخی تمایل دارند به این مطالبات رنگ و بوی سیاسی دهند، لذا معلمان هم دقت کنند که مطالبات به حق آنها را منحرف نکنند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی از گویندگان نماز جمعه، ناخواسته مطالب نادرستی را مطرح کردند افزود: محبت اهل بیت(ع) محور ایمان و وحدت است و خطای یک نفر که فاحش است، نباید به حساب همه اهل سنت تمام شود، اگرچه گوینده آن سخن هم عذرخواهی کرده و بر اشتباه بودن آن تصریح داشته، البته صرف عذرخواهی هم کافی نیست، متولیان باید با افرادی که وحدت را بر هم می‌زنند مقابله کنند.

وحدت حوزه و دانشگاه باید به بهترین شکل ممکن شکل گیرد

وی با تأکید بر اینکه خطای یک نفر نباید به پای همه اهل سنت نوشته شود تصریح کرد: از سوی یک فرد سخنان نامرتبط و غیر علمی مطرح شده است اما این موضوع ربطی به همه برادران اهل سنت ما ندارد و خود علمای اهل سنت هم این صحبت‌ها را محکوم کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه علمای اهل سنت بارها بر اهمیت محبت و معرفت به اهل بیت(ع) تأکید کردند و در روایات معتبر آنها آمده است ادامه داد: صرف عذرخواهی هم کافی نیست، ما از علمای اهل سنت که این سخنان را باطل دانستند تشکر می‌کنیم، مجاری قانونی نیز با افرادی که سخنان خلاف وحدت می‌زنند باید برخورد کند.

وی با اشاره به بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید به بهترین شکل ممکن شکل گیرد چراکه نتایج مثبت آن به همه جامعه تسری می‌یابد.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: جهاد تبیین یعنی واقعیت را بگوییم تا دشمن بر اساس چیزی که خودش می خواهد واقعیت را تغییر ندهد.

وی اظهار داشت: امروز در دنیا روایت گری بسیار مهم و نقش اصلی را دارد چون حوادث مختلفی اتفاق می افتد و دشمن بر اساس نظر خود تحلیل می کند و خلاف واقعیت روایت می کنند.

امام جمعه نهاوند افزود: در مسئله جنگ، دفاع مقدس، منافقین، جهاد و شهادت و برجام، دشمن دارد با نظر خود روایت می کند و باید واقعیت ها و تحلیل های درست را روایت کنیم و این مسئله بسیار مهم است.

وی بیان داشت: اگر واقعیت را نگوییم دشمن می آید تحلیل خلاف واقع انجام می دهد و این وظیفه ما را سخت تر می کند.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: دشمن دروغ می‌گوید و برای دروغ های خود دلایل زیاد می آورد که در جهاد تبیین باید واقعیت ها را یگوییم و برای نسل جوان تبیین کنیم که در گذشته در بخش های مختلف در کجا بودیم و امروز در کجا هستیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: اروپا و آمریکایی ها در حال شیطنت هستند و ایران اسلامی موضع صریح خود را در این مذاکرات را بیان کردند و دشمنان به هر دری می زنند تا برای کشور مشکل تراشی کنند.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: آنها می خواهند تحریم ها را ادامه دهند و امتیازی ندهند و جدیدا نیز بحث حقوق بشر را پیش کشیده اند و هرکاری می کنند تا پیشرفت کشور را متوقف کنند.

وی در پایان اظهار داشت: هرچه آنها بیشتر توطئه کنند ما هم در مقابل، تهدید ها را به فرصت تبدیل می کنیم و دشمنان ۴۲ سال است که در حال طراحی هستند و این بار نیز شکست می خورند.

تویسرکان

فاطمیه فرصت مغتنمی برای بازخوانی الگوی برتر است

خطیب نماز جمعه تویسرکان گفت: از فرصت فاطمیه برای شناخت ویژگی های شخصیتی زهرای مرضیه(س) و فرهنگ فاطمی به ویژه چهره استکبارستیزی آن بانوی دو عالم بهره بگیریم.

حجت الاسلام «مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه ۲۶ آذرماه با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: فاطمیه فرصت مغتنمی برای بازخوانی الگوی برتر است، چنانچه شاهد هستیم امام عصر(عج) آن بانوی بزرگوار را اسوه حسنه معرفی می کنند.

وی اظهار کرد: بانوان ما اگر می خواهند عزیز باشند، فرهنگ فاطمی را در لحظه به لحظه زندگی خود جاری کنند، چرا که آن حضرت الگوی ارزشمندی در عرصه های فردی، اجتماعی و حتی سیاسی در تمامی دوران هاست.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: یکی از ویژگی های بارز زهرای مرضیه(س) استکبارستیزی آن حضرت بود، و همنی ویژگی سبب شد تا در اوج خوبی، معصومیت و مظلومیت طاغوت بخواهد حقش را لگدمال کند.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) نشان دادند که هیچ گاه نباید زیر بار ظلم طاغوت رفت و فاطمیه نشان می دهد که حتی اگر عصاره هستی و بهترین الگوی جهان باشی، به دلیل داشتن ویژگی ظلم ستیزی، طاغوت دست از سرمان بر نمی دارد.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح، گفت: آن شهید بزرگوار چهره برتر در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه بود و این مسئله را می توان به خوبی از تعاریف امامین انقلاب از او درک کرد، چنانکه امام خمینی(ره)، شهید مفتح را شخصیتی برجسته، مجاهدی واقعی و فعال در امر به معروف و نهی از منکر معرفی کردند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۲۶ آذر ماه ، با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری نمازگزاران از گناه، اظهار کرد: اگر زهد در دنیا را عمل کنید، در رحمت الهی بر شما نازل می‌شود.

وی بااشاره به شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وی از افتخارات استان همدان و شاگردان انقلاب و امام بود، آنچه که به علم ارزش می‌دهد، خدمت به جامعه است رفع مشکلات مردم و ایجاد رفاه برای انان است و زمانی این علم با تعهد همراه باشد، ارزشمندتر می‌شود، و این ارزش علمنی را معارف دینی به ما میدهد.

امام جمعه اسدآباد علما و روحانیون را مروجین دین اسلام دانست و گفت: در علوم گوناگون باید به معارف دینی اهمیت داده شود و حوزه و دانشگاه باید مانند دوبال در کنار هم متحد و همدل باشند.

وی بااشاره به روز «جهان عاری از خشونت و افراطی گری»، گفت: یک سؤال مطرح است که کسانی که این نام را در جهان نام نهادند، خود به این موضوع عمل کردند، آنان کودکان یمنی را تا دهها سال دچار افسردگی و سوتغذیه نکردند،؟ اینها به ملت فلسطین ظلم نکردند؟ اینها دروغگویی بیش نیستند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد ادامه داد: همین امروز آمریکای پلید طرحی را با عنوان «محکومیت ایران علیه حقوق بشر» به مجمع سازمان ملل داد و چند کشور مستکبر و ذلیل و ترسو هم مانند بحرین ، عربستان، اسرائیل و انگلیس این طرح را تصویب کردند.

وی خطاب به آل سعود گفت: شما وجودتان خشونت است ، وهابیت ملعون و داعشی های خونخوار از آستین شما بیرون آمدند. حکومت بحرین بالاترین جنایت‌ها را دارند، اینها دروغگویند، اما کشور ایران عدالت محور است و البته با آنانی که سوداگران مرگ قطعا برخورد می‌شود و این قانون هر مملکتی است.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به اینکه دست جنایتکاران و منافقین در خون ۱۷ هزار شهید ترور آلوده است، افزود: ما شیطنت دشمن را آگاهی داریم.

وی تأکید کرد: فرزندپروری، شوهرداری ، اخلاق، ولایتمداری، حفظ عفاف و حجاب، ایثار، گذشت حضرت فاطمه س در زندگایش موج می زند و باید همگان از آن الگو بگیرند.

بهار

حجت الاسلام ارزنده، امام جمعه شهربهار در خطبه های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) دارای دارای کنیه های مختلفی  بود که بعد شخصیتی این بزرگوار بود یکی از این کنیه ها “ام ابیها” بوده و برخی این کنیه را  بیانگر علاقه پیامبر به فرزندش میدانند که حضرت را در حکم مادر میداند اما

فلسفه آن متفاوت است؛ممکن است بدان جهت باشد که چون خداوند زنان پیامبر (ص) را به کنیه “ام المؤمنین” گرامی داشت، به ذهن خطور کند که آنان مهم ترین زنان روی زمین هستند، حتی از حضرت فاطمه (س) بالاترند، از این جهت حضرت رسول او را به “ام ابیها” خطاب کرد تا از این وسوسه ها و خطورات ذهنی جلوگیری کند؛ یعنی ای زنان پیامبر (ص) اگر شما به منزله مادران مؤمنان هستید، حضرت فاطمه به منزله مادر پیامبر است.
وی نیز به مقام حضرت فاطمه در پیشگاه خدا اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه چنان  مقام و احترام داشت وکه پیامبر فرموده “هر کس فاطمه زهرا را برنجاند مرا رنجاده  و هر کس مرا برنجاند خداوند تبارک رنجیده” و  مسلمان نمایان  و نزدیکان به پیامبر  بعد از رحلت رسول خدا (ص) هیزم آوردند در پشت درب  حضرت فاطمه را آتش زدند و فاطمه را در بین درب و دیوار گذاشتند و در جلو چشمان حسنین سیلی زدند و پهلویش را شکستند چنانچه  فاطمه الزهرا(س) در آخرین  لحظات به امام علی(ع)  وصیت کرد مرا شبانه غسل  و کفن دهید و به خاک سپارید تا این منافقین در تشیع جنازه من شرکت نکنند.

حجت الاسلام ارزنده تصریح کرد: در آخرالزمان در آستانه ظهور شاهد فتنه هایی از آسمان و زمین هستیم و شیطان از هر راهی وارد میشود چنانچه مدعیان مسلمانی درکشورهای اسلامی  مشروب را به طور علنی میفروشند میخورند،چرا باید در مراسم عروسی ها مشروب و مواد مخدر مصرف شود و علنی خلاف شرع انجام شود و این مایه ننگ است و باید با  این بی حیایی و بی حرمتی برخورد قانونی صورت گیرد،باید سرزنش کنیم، بانیان این گناهان را امر به معروف کنیم و حواسمان باشد با حضور در این مجالس به ترویج  این گناه کمک میکنیم.

حجت الاسلام ارزنده نیز عنوان کرد: مشکلات بشر در زندگی وجود دارد و طبیعی است و سختی چیزی جدا نشدنی از زندگی است وبرهی از سختی هایی که داریم  خود ساخته در زندگی شخصی و اجتماعی  بر اساس سو مدیریت ، منفعت طلبی شخصی، گروهی ، حزبی و… یا بر اساس بی اهمیتی بوجود می آیدو مردم از مسئولان انتظار دارند و ما قصد تخریب افراد را نداریم و نوک حملات به سوی کسی نداریم، یکی از مشکلات مهم در مورد شهرستان بهار بوی متعفن شهر بهار است که این مسئله  ۱۲ سال سابقه دارد و در هفته گذشته چنان این بو متعفن  فضای شهر بهار را پوشانده بود که گویا بوی جهنم در شهر پیچیده ،و این موضوع مطرح شد و قبلا سه جلسه شوارای فرهنگ عمومی داری مصوبه و پیگیری  با حضور مدیر کل محیط زیست و دادستان  برگزار و مصوباتی محکم  تهیه شد و اما به دنبال فرصت سه ماه که توسط مسئولی داده شده بود  هیچ اقدامی برای این مشکل انجام نشده، و صاحبان کارخانه ها  برای  رسیدن به سود شخصی، به ۳۰ هزار نفر جمعیت ظلم میکنند، مردن کجا باید حرفشان را بزنند!! و در جلسه اخیر با رئیس دادگستری استان همدان با دادستان پیگیری های انجام شده ،از قوه قضائیه، دادگستری، بازرسی درخواست داریم پیگیری کنند کارخانجات  با چه استدلالی ظلم می کنند به مردم، هر کسی مسئول است، جلو این ظلم را بگیرد بنا نیست مردم این ظلم را بپذیرند،هر کسی مسئول است و جلو آن را نگرفته بداند در قیامت باید جواب  تک تک مردم را در طول ۱۲ سال دهد.

امام جمعه بهار نیز به مشکل مسیرهای رودخانه که یک عده زمین خوار کنار مسیرهای رودخانه ها را خراب کردند و در طول رودخانه شخم زدند و دارند میکارند اشاره کرد که اگر فردا بارانی سیل آسا بیاید سیل زندگی مردم فرا خواهد گرفت، و تاکید داشت: مسئولان دنبال حق مردم باشید و حق مردم را از کسانی که علنی به مردم ظلم میکنند بگیرند.

همجنبن وی گفت: در نشست هفته گذشته  با مدیر کل دادگستری نیز  مشکلات  شهر مطرح شد و وی دستور پیگیری دادند و همچنین درخواست کردیم از هفته آینده هر ماه یکبار خیمه خدمت با حضور دادستانی و مسئولان از ساعت ۱۰/۳۰ در محل مصلی برگزار شود تا به  مسائل حقوقی شهروندان  رسیدگی شود که از هفته آینده این امر انجام خواهد گرفت.

خطیب جمعه شهر بهار در پایان نیز تصریح کرد:  متاسفانه در نماز جمعه هفته گذشته عالم نمای جاهل و خائن، جسارتی به اهل بیت کرده و بر خلاف نظر علمای اهل سنت صحبت کرده و بنا به فرمایش رهبر معظم “چه عالمانه و جاهلانه کسی  وحدت امت را بهم بزند خائن  به امت است” و علمای  اهل سنت در عکس العمل به این جسارت و پیروی از ارادت به اهل بیت، اظهار ظاهری و زبانی کردند و وی را محکوم کردند و عرض ارادت به اهل بیت و طهارت نشان دادند و حقانیت شیعه با گوشت و پوست ما آمیخته شده و ما برای حقانیت شیعه و برای اعتقادات جان میدهیم نمونه آن سوریه بود که چگونه از راه های دور و نزدیک پدران و مادران جوانان را بدرقه کردند برای دفاع  از حرم و با جان و دل از اعتقادات دفاع کردند و در عین حال وحدت را بین شیعه و سنی  هم حفظ میکنیم و حفظ وحدت واجب و ضروری است  واز مواضع قاطع برادران اهل سنت، در دفاع از حریم  اهل بیت استقبال میکنیم وشیعه و سنی همه بدانند؛ دشمن امروز در صدد این است که رخنه ای در ایران ایجاد کند، هفته های پیش موضوع آب زاینده رود  و چند روز پیش موضوع رتبه بندی  و  تجمعات  فرهنگیان بود  و  هزیان گویی عالم نمای جاهل در آستانه شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها….چرا نادانسته آب به آسیاب دشمن میریزید باید شما مواظب باشید در مقابل هر کسی که میخواهد بذر توطئه سنی و شیعه را بریزد  با مشتی دندان شکن خاموششان کنید و قابل تامل است که یکی از مراکز مهم و امنیتی نیروی دریایی است و فرمانده نیروی دریایی از عزیزان اهل سنت است این نشان از هم بستگی  شیعه و سنی  است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=138841
  • دیدگاه‌ها برای روایت‌گری صحیح در حوادث، بسیار اثر گذار است/معلمان مراقب سوءاستفاده معاندین از مطالبه بحق آنها باشند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.