• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1

راه اندازی صندوق‌ قرض‌الحسنه بسیج در محله شهرک قندی/ الگویی برای ایجاد اشتغال

  • کد خبر : 133858
  • 09 آبان 1400 - 8:44
راه اندازی صندوق‌ قرض‌الحسنه بسیج در محله شهرک قندی/ الگویی برای ایجاد اشتغال

ایجاد “صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج” در محلات یکی از اقدامات خوب بسیج سازندگی در راستای توجه به معیشت و اقتصاد مردم است که در این زمینه گزارشی از فعالیت یک صندوق در شهرک قندی اسدآباد تهیه کردیم. به گزارش عصرهمدان؛ مبارزه با فقر و ایجاد رونق اقتصادی در کشور و اهتمام همه جانبه در رفع محرومیت […]

ایجاد “صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج” در محلات یکی از اقدامات خوب بسیج سازندگی در راستای توجه به معیشت و اقتصاد مردم است که در این زمینه گزارشی از فعالیت یک صندوق در شهرک قندی اسدآباد تهیه کردیم.

به گزارش عصرهمدان؛ مبارزه با فقر و ایجاد رونق اقتصادی در کشور و اهتمام همه جانبه در رفع محرومیت یک ارزش است؛ در سایه اهتمام به این ارزش‌ها عدالت اجتماعی تأمین و در نهایت یک ایران آباد شکل می‌گیرد.

حال بسیج از همان ابتدای شکل‌گیری با روحیه جهادی و انقلابی و اعتقاد به جمله “ما می‌توانیم”، کار بی‌وقفه و خستگی ناپذیری را با استفاده از همه ظرفیت و البته اعتماد به جوان‌ در بخشهای گوناگون صنعتی، فنی و علمی با هدف کم کردن فاصله بین قشرهای گوناگون جامعه و رفع محرومیتها در پی گرفته است.

در چند سال اخیر در راستای طرح اعتلای بسیج با استفاده از اراده و سرمایه مردم و تکیه به درون و ظرفیتهای داخلی با هدف اشتغالزایی هرچه بیشتر اقدام به تشکیل “صندوقهای قرض الحسنه” کرده و همین امر باعث برکات مانند وحدت و همدلی و جلب اعتماد مردم و کمک به رفع تحریم‌ها شده است.

امروزه که یکی از وظایف عمومی افراد جامعه مقاوم ساختن پایه‌های اقتصاد است، همه اعم از مسئولین، آحاد مردم که دارای مهارت و صاحب نظر هستند، باید در آن نقش ایفا کنند تا رونق اقتصادی محقق شود.

در این راستا بسیج سازندگی به عنوان یکی از نهادهای اثرگذار در اقتصاد مقاومتی با روحیه جهادی و انقلابی راهی را پیش گرفته تا این مطالبه رهبری مبنی بر اینکه هرگونه تلخی و ناکامی از قشرهای محروم باید برطرف شود، بر زمین نماند.

همت مضاعف و کار مضاعف بسیج سازندگی با روحیه جهادی و نیت خالصانه و امید به آینده باعث شده تاکنون خدمات پسندیده ای در مناطق محروم صورت بگیرد و بی شک ایجاد “صندوق‌های قرض الحسنه” در محلات مختلف هم بستری برای اشتغالزایی در راستای محرومیت زدایی است.

در این گزارش پای صحبت بانویی بسیجی نشستیم که با ایجاد صندوق قرض الحسنه ای در شهرک قندی شهر اسدآباد موجبات ایجاد اشتغال و امر فرهنگی را برای قشری محروم فراهم کرده است.

عذرا نجفی، بانوی بسیجی اسدآبادی است که از همان روزهای اول ورود به شجره طیبه بسیج دغدغه خدمت به مردم را داشت و در این راستا با جلب اعتماد و همراهی موثر بسیجیان صندوق قرض الحسنه محله محوری را با نام شهدای مسجدالنبی راه اندازی کرد که ۴۰ نفر در ابتدای کار با هدف ارتقای سطح معیشت مردم محله و اشتغالزایی بانوان شکل گرفت.

او در عرصه‌های مختلف بسیج فعالت دارد واز سال ۹۷ به عنوان مسئول پایگاه سمیه واقع در شهرک قندی برای خدمت به مردمش و در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری برای پیشبرد اهداف بسیج تلاش می‌کند.

این بانوی بسیجی از مشکلات مردمانش که فقر، اعتیاد و بیکاری است، می گوید و از اینکه با ایجاد صندوقی توانسته در حل مشکل اهالی محله اش گامی هر چند کوچک برادرد، احساس رضایت می‌کند.

او می گوید: با ایجاد صندوق شهدای مسجدالنبی توانسته ایم انگیزه کار در میان بانوان محله را با برگزاری دوره‌های آموزشی کسب مهارت در رشته های خیاطی، قالیبافی، نقاشی روی سفال و صنایع دستی فراهم و برای مردم محله امیدآفرین باشیم.

خانم نجفی می‌گوید: این صندوق بعد از ۲ماه راه اندازی اعضایش به ۷۰ نفر افزایش یافته و تاکنون از محل منابع مالی صندوق به ۷۰ نفر در زمینه کار و اشتغال مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت کرده ایم.

او از فراهم شدن تشکیل تعاونی برای حمایت از اشتغال ۲۰ نفر از اعضای صندوق خبر داد و ادامه داد: کرونا هم نتوانست وحدت، همدلی و صمیمیت بین اعضا را که بواسطه صندوق قرض الحسنه بوجود آمده بود را کم کند بلکه اعضای صندوق پای کار جهادی آمدند و قریب به ۱۳۰بسته غذایی در بین نیازمندان کرونایی توزیع کردند.

مسئول این صندوق با بیان اینکه با کمک خیرین ۶ سری جهیزیه به نیت کمک به امر سنت ازدواج به زوجهای جوان اهدا شده، گفت: باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس برخی از دانش آموزان بی بضاعت این محله به خاطر هزینه سنگین امکان استفاده از کلاسهای خارج از مدرسه را نداشتند که با وجود این صندوق و کمک معلمان جهادگر توانستیم کلاس‌های تقویتی را برای آنان برگزار کنیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=133858
  • دیدگاه‌ها برای راه اندازی صندوق‌ قرض‌الحسنه بسیج در محله شهرک قندی/ الگویی برای ایجاد اشتغال بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.