• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
0

دومین پارک بانوان ملایر افتتاح شد

  • کد خبر : 130520
  • 07 مهر 1400 - 8:54
دومین پارک بانوان ملایر افتتاح شد

به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس دومین پارک بانوان ملایر واقع در بلوار شهید تاجوک با حضور جمعی از مسئولان شهرستان به بهره‌برادری رسد. به گزارش عصر همدان؛ مجید فرجی، شهردار ملایر در آیین بهره‌برادری دومین پارک بانوان شهرستان اظهار کرد: این پارک به وسعت ۱۰ هزار مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال در موقوفه […]

به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس دومین پارک بانوان ملایر واقع در بلوار شهید تاجوک با حضور جمعی از مسئولان شهرستان به بهره‌برادری رسد.

به گزارش عصر همدان؛ مجید فرجی، شهردار ملایر در آیین بهره‌برادری دومین پارک بانوان شهرستان اظهار کرد: این پارک به وسعت ۱۰ هزار مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال در موقوفه مرحوم حاج نظر نصیری در منطقه بلوار ۳۰ متری شهید تاجوک توسط شهرداری ملایر احداث‌شده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری با توجه به طرح بازآفرینی شهری احداث پارک‌های محلی و منطقه‌ای است که این امر باعث ایجاد شور و اشتیاق شهروندان می‌شود.

فرجی توجه به‌سلامت بانوان را یکی از مسائل ضروری دانست و گفت: پارک بانوان جدید ملایر داری مسیر پیاده‌روی، پیست دوچرخه‌سواری، زمین‌بازی کودکان، چندین آلاچیق و فضای سبز است.

وی بابیان اینکه در راستای بازآفرینی شهری یک پارک اختصاصی دیگر برای بانوان در ملایر احداث می‌شود تصریح کرد: نگاه شهرداری توزیع عادلانه خدمات در تمامی نقاط شهر بخصوص در مناطق حاشیه‌ای است.

ربیعه علی محمدی مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارد ی همدان نیز در این آیین بیان کرد: مهم‌ترین انتظار رعایت عدالت اجتماعی در حوزه‌های مختلف است.

وی بابیان اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها ۱۷ وظیفه اختصاصی در حوزه بانوان دارند تصریح کرد: یکی از مه‌ترین مشکلات عدم طراحی اسلامی در آپارتمان‌ها در سطح کشور است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارد ی همدان افزود: منازل مسکونی باید محلی امن برای زنان باشد اما با توجه به نحوه معماری و نحوه اشرافیت به خانه‌ها گاهی این امنیت از بانوان گرفته می‌شود که نیاز است در طراحی شهری با استفاده از معماران این مشکل برطرف شود.

وی گفت: مدیران اداره‌های مختلف از پارک بانوان به‌عنوان پایلوت برنامه‌های خود استفاده کنند و برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی در این مکان برگزار شود و پارک‌های بانوان به‌صرف استراحت نباشد.

قدرت الله ولدی فرماندار ملایر نیز در این آیین با اشاره به حمایت از اجرای طرح ایجاد پارک و فضای سبز در مناطق مختلف بخصوص در حاشیه شهر بیان کرد: با توجه به نیازهای مجموعه جدید پارک بانوان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل وسایل کمک می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان به پارک بانوان اوقاف شهرستان در سال ۹۹ بیان کرد: تا سقف دو میلیارد تومان و برای هر پارک ۵۰۰ میلیون تومان برای ایجاد پارک و فضای سبز کمک تخصیص داده می‌شود.

فرماندار ملایر تأکید کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری مهم‌ترین نیازها و کاره‌ای اساسی در شهر را احصا کرده تا اقدامات به بهترین نحو اجرایی شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به مناطق مختلف شهری بیان کرد: هر هفته بازدید از دو محله شهر ملایر در نقاط مختلف برای بررسی وضعیت مشکلات تدارک دیده شود.

وی گفت: برگزار جلسات منظم با حضور روحانی، پایگاه بسیج، سازمان‌های مردم‌نهاد و حمایتی در هر محله در راستای بررسی مشکلان زیرساختی ازجمله آب و فاضلاب، وضعیت آسفالت و مشکلات محلات در دستور کار باشد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=130520
  • دیدگاه‌ها برای دومین پارک بانوان ملایر افتتاح شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.