• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

دولت فعلی ضد عدالتی عمل کرد که حضرت علی(ع) می‌خواست/نا عدالتی‌ها از سرکار گذاشتن نورچشمی‌ها تا توزیع نابرابر منابع/باید رئیس‌جمهوری سرکار بیاید که کشور را غربال کند

  • کد خبر : 112109
  • 13 اردیبهشت 1400 - 11:30
دولت فعلی ضد عدالتی عمل کرد که حضرت علی(ع) می‌خواست/نا عدالتی‌ها از سرکار گذاشتن نورچشمی‌ها تا توزیع نابرابر منابع/باید رئیس‌جمهوری سرکار بیاید که کشور را غربال کند

عبدالمجید شیخی با بیان اینکه ما نتوانستیم در حوزه اقتصاد آن‌چنان‌که اسلام به ما دستور داده، قدم برادریم و عدالت حضرت علی(ع) را اجرا کنیم، گفت: البته این‌گونه نیست که بگویم کلاً اعمال اقتصادی ما غلط بوده بلکه اکثر سیاست‌ها و اقدامات طبق منویات و دستورات مکتب اقتصاد اسلامی نبوده است، به‌خصوص در دولت فعلی […]

عبدالمجید شیخی با بیان اینکه ما نتوانستیم در حوزه اقتصاد آن‌چنان‌که اسلام به ما دستور داده، قدم برادریم و عدالت حضرت علی(ع) را اجرا کنیم، گفت: البته این‌گونه نیست که بگویم کلاً اعمال اقتصادی ما غلط بوده بلکه اکثر سیاست‌ها و اقدامات طبق منویات و دستورات مکتب اقتصاد اسلامی نبوده است، به‌خصوص در دولت فعلی که ضد عدالت عمل شده است.

عبدالمجید شیخی، کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند هر جا بر اساس دستورات الهی عمل کردیم، موفق بوده‌ایم، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه اقتصاد بر اساس دستورات اسلامی و مکتب اقتصاد اسلامی عمل نکرده‌ایم و به همین خاطر امروز شاهد نابرابری‌ها، تبعیض‌ها، شکاف طبقاتی، اختلاف درآمد، نابسامانی در اشتغال، وجود بیکاری، احتکار، نرخ تورم بالا و ولع مصرف هستیم که طبق قواعد فقهی ما جزء حوزه حرام و مکروه هستند.

وی با بیان اینکه اسلام قواعدی دارد که تبذیر، اسراف، اتلاف و اتراف و غرر حرام است، افزود: درواقع یک معامله در قواعد مبادلات نباید گول زننده باشد و در آن اغوا و ظلم نباشد، این نشان می‌دهد ما نتوانستیم در حوزه اقتصاد آن‌چنان‌که اسلام به ما دستور داده قدم برادریم.
این کارشناس امور اقتصادی گفت: علت اصلی عدم توفیق در حوزه اقتصاد به خاطر عدم انقیاد قوه مجریه در ۴۰ سال گذشته است که به منویات اسلام عمل را نکرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: البته این‌گونه نیست که بگویم کلاً اعمال اقتصادی ما غلط بوده و در مسیر دستورات اسلام نبوده، بلکه اکثر سیاست‌ها و اقدامات طبق منویات و دستورات مکتب اقتصاد اسلامی نبوده است.

شیخی تصریح کرد: دولت فعلی که مردم را با دروغ و خیانت برجام سرکار گذاشته، دقیقا” ضد عدالتی عمل می‌کند که امیرالمؤمنین(ع) دنبال می‌کرده است؛ اولاً” ناشایسته‌ها، نورچشمی‌ها، آقازاده‌ها، آشنا و فامیل را سرکار آورد یعنی شایسته‌سالاری در کارش نبوده است که برخلاف عملکرد امیرالمؤمنین است، ثانیا” ازجمله مصادیق عملکرد بی‌عدالتی و شیطانی دولت توزیع نابرابر منابع اقتصاد کشور، عدم حذف یارانه ثروتمندان، پرداخت تسهیلات رانتی به نفوذی‌ها، دست‌کاری نرخ ارز، هدر دادن ۶۰ تن طلا، هدر دادن ۱۸ میلیارد دلار، اتلاف ۹ میلیارد ارز۴۲۰۰ تومانی فقط در سال ۹۹، حذف کارت سوخت، اختصاص سهمیه بنزین به خودرو و نه به افراد، تعطیلی ساخت مسکن محرومین، تورم ۵۰ درصد که باعث شکاف طبقاتی بیشتر شده، افت ۶۰۰ درصد قدرت خرید عامه مردم و افزایش قدرت خرید خواص رانت‌خوار، پرداخت حقوق نجومی است، این دولت با پیروی از کشورهای جنایتکار غربی، کشور را به سیاهچاله تورم و رکورد تورمی کشاند، اصولاً” اعتقادی به اقتصاد اسلامی ندارد و دنبال رفع‌ورجوع مسائل اقتصادی نبوده، درواقع دنبال اقتصاد نبوده که عدالت اقتصادی را برقرار کند یا خیر!

وی تأکید کرد: اینان باند قدرت و شهرت‌طلب و ثروت طلب بوده و هستند که امروز با انتشار فایل ظریف به‌قصد و با برنامه قبلی، به دنبال یک غوغا سالاری دیگری مثل فتنه سال ۱۳۸۸ پیش از انتخابات هستند تا آبروی ازدست‌رفته خود را به دست آورند، ثانیاً با انتشار آن می‌خواستند پیامی به آمریکا بدهند که ما می‌خواستیم کشور را دودستی و مجانی و جیره‌خواری تقدیم کنیم اما بدانید که حزب‌اللهی‌ها، رهبری، بسیج سپاه، ارتش، اصناف و مردم نگذاشتند.

این کارشناس امور اقتصادی گفت: این نا عدالتی‌ها زاییده رئیس قوه مجریه و باند اوست که در این شرایط بحرانی که خط فقر به زیر ۱۲ میلیون رسیده، نرخ تورم افزایش پیداکرده، قدرت خرید مردم کاهش پیداکرده، این غوغای تبلیغاتی را راه انداخته‌اند تا نشان می‌دهد که مردم و معیشت مردم اصلاًً برای آن‌ها مهم نیست. آن‌ها جنود شیطان‌اند و دنبال افکار حزبی، شیطانی خود هستند.

شیخی به عدالت محوری حضرت علی(ع) در امور اشاره کرد و گفت: باید رئیس‌جمهوری سرکار بیاید که غربال کند، مفسدان اقتصادی دولت آقای روحانی را از زندگی ساقط کند چراکه اینان جیب‌هایشان را از قدرت خرید مردم پرکرده‌اند. اقتصاد را از زیر سلطه یورو و دلار آزاد کند، اقدامات ضد تحریمی در اقتصاد انجام دهد و با فرض وجود تحریم تولید را رونق دهد، بیکاری را کاهش کند، تشکل‌های اقتصادی خلق کند. باید سیاست خوداتکایی و خودکفایی را پیش بگیرد، باید به مزیت‌های مطلق و نسبی کشور توجه کرده و به‌قصد گرفتن سهم در بازار جهانی تولید را توسعه دهد، باید به فرهنگ و فضای مجازی توجه و آن را مدیریت کند.سند تحول را در آموزش‌وپرورش بنیادی کند و توافقاتی چون برجام وAFTF را ابطال کند و راه‌های دور زدن تحریم را بداند و دنبال کند .

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=112109
  • دیدگاه‌ها برای دولت فعلی ضد عدالتی عمل کرد که حضرت علی(ع) می‌خواست/نا عدالتی‌ها از سرکار گذاشتن نورچشمی‌ها تا توزیع نابرابر منابع/باید رئیس‌جمهوری سرکار بیاید که کشور را غربال کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.