• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

«دولت» باید پاسخگوی «جاسوس» بودن سفیر آلمان در ایران باشد/ پذیرش فردی با سابقه مشخص محل سوال است

  • کد خبر : 64506
  • 20 اردیبهشت 1399 - 9:18
«دولت» باید پاسخگوی «جاسوس» بودن سفیر آلمان در ایران باشد/ پذیرش فردی با سابقه مشخص محل سوال است

رامین شمسایی نیا با بیان اینکه وزارت خارجه و دولت باید پاسخگوی جاسوس بودن سفیر آلمان در ایران باشند، گفت: وقتی روزمه فردی بررسی و در آن سابقه معاونت سازمان جاسوسی آلمان دیده می شود، چطور باید برای سفیر در ایران انتخاب شود. رامین شمسایی نیا، استاد ارتباطات سیاسی و دیپلماسی رسانه‌ای در گفتگو با […]

رامین شمسایی نیا با بیان اینکه وزارت خارجه و دولت باید پاسخگوی جاسوس بودن سفیر آلمان در ایران باشند، گفت: وقتی روزمه فردی بررسی و در آن سابقه معاونت سازمان جاسوسی آلمان دیده می شود، چطور باید برای سفیر در ایران انتخاب شود.

رامین شمسایی نیا، استاد ارتباطات سیاسی و دیپلماسی رسانه‌ای در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به فرایند پذیرش استوارنامه سفرا در ایران و جاسوس بودن سفیر آلمان در کشورمان اظهار کرد: کشورها معمولا با یکدیگر ارتباطات سیاسی و دیپلماتی برقرار می‌کنند، منتهی دولت‌های سلطه‌گر نشان دادند که سابقه خیلی شفاف و صادقانه در این زمینه نداشتند.

وی با اشاره به عدم شفافیت و صداقت دولت های سلطه گر برای اعزام سفرا افزود: نهادهای امنیتی، نظارتی باید با رویکرد سختگیرانه‌تری سفرا را پذیرش کنند که مشخصاً در مورد سفیر آلمان جای سوال است که چرا یک فردی که معاون سرویس اطلاعات فدرال آلمان بوده و در حوزه امنیتی فعالیت می کرده به عنوان سفیر آلمان در ایران معرفی می‌شود که در این خصوص باید وزارت خارجه و دولت باید پاسخگو باشند.

این استاد ارتباطات سیاسی و دیپلماسی رسانه‌ای با اشاره به نحوه برخورد آلمان با ایران در روابط های خارجی، گفت: ما ماجرای رستوران میکونوس و اخراج سفیر ایران از آلمان را فراموش نکردیم و سال۱۳۷۶ آلمان اولین کشوری بود که بعداز این مشاجرات سفیر خود را از ایران فراخواند.

وی با بیان اینکه چرا شبکه ایران اینترنشنال بلافاصله از سفیر آلمان در ایران دفاع می کند، اظهار داشت: این روزنامه ادعا کند که سفیر آلمان در کشورمان معاون سرویس اطلاعاتی آلمان بوده اما او جاسوس نیست و این جای سؤال است که چرا این شبکه باید روی این موضوع مانور دهد.

شمسایی نیا ادامه داد: وزیر امور خارجه آلمان پاسخ دهد که چرا این سفیر که معاون جاسوسی آلمان و یا همگام با رژیم صهیونیستی بوده، باید بلافاصله به ایران بیاید، با نخبگان ایرانی ارتباط برقرار کند و حتی وارد حوزه های فساد و مدلینگ هم بشود.

این استاد ارتباطات سیاسی تصریح کرد: متأسفانه دیدیم که وزارت خارجه کشورمان گفته رسانه ها نباید به این مسئله ورود پیدا کنند این در حالی است که یکی از وظایف رسانه ها نظارت است، اگر رسانه نقد نکند، چه کسی باید با این موارد مقابله کند تا دیگر اتفاق نیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات آبان ماه سال گذشته وقتی سفیر انگلستان مستقیما در بین جماعت آشوبگر حاضر شد و آنان را سازماندهی، تحریک و تهیج و تشویق کرد، گویای همین مسئله است که این کشورها با ورودشان به سفارتخانه، دنبال جاسوسی در کشور هستند.

شمسایی‌نیا در خصوص اینکه آیا از برای سفیران دیگر کشورها استعلامی اخذ می شود یا خیر؟ گفت: بله استعلام گرفته می‌شود اما بنده نمی‌دانم که پاسخ این وزارتخانه نسبت به استعلام سفیر آلمان چه بوده است، اما مسئله اینجاست که به فرض مثال پاسخ استعلام مثبت بوده باشد، اما وقتی روزمه فردی بررسی و در آن سابقه معاونت سازمان جاسوسی آلمان دیده می شود، چطور باید برای سفیر در ایران انتخاب شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=64506
  • دیدگاه‌ها برای «دولت» باید پاسخگوی «جاسوس» بودن سفیر آلمان در ایران باشد/ پذیرش فردی با سابقه مشخص محل سوال است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.