• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1

دمنوش های رنگارنگ در زمستان های سرد الوند

  • کد خبر : 91706
  • 19 آبان 1399 - 12:12
دمنوش های رنگارنگ در زمستان های سرد الوند

هر چقدر گرمای تابستان امسال طولانی شد اما این سرمای زمستان بود که وسط آبان ماه پاییز را غافلگیر کرد و شاید سرمای استخوان سوز سالهای قبل را نداشته باشد اما با همه اینها اینقدر زور دارد که سوغاتش سرفه گلوهای سرما خورده باشد. به گزارش عصر همدان، سرفه هایی که امروز با شیوع بیماری […]

هر چقدر گرمای تابستان امسال طولانی شد اما این سرمای زمستان بود که وسط آبان ماه پاییز را غافلگیر کرد و شاید سرمای استخوان سوز سالهای قبل را نداشته باشد اما با همه اینها اینقدر زور دارد که سوغاتش سرفه گلوهای سرما خورده باشد.

به گزارش عصر همدان، سرفه هایی که امروز با شیوع بیماری کرونا حساسیت مردم به خصوص در مکان های عمومی دو چندان شده است، تنها علاجش دم نوش های معجزه آسای کوهستان الوند است.

دمنوش های رنگارنگی که هر کدام خاصیت و مزه خاص خود را دارند، و کوهستان الوند در تابستان های مملو از گیاهان داروئی بی نظیر است و به آن به چشم یک داروخانه گیاهی می توان نگاه کرد.

این شهر کوهستانی به علت آب و هوای خشک و سردسیری معمولا محل کشت گیاهان داروئی گرم است و همدانی ها زمستان های سرد الوند را با دمنوش های گرم تابستانی می کنند.

نسرین بابایی نصیر، کارشناس گیاهان داروئی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: زمستان هولناک امسال که کرونا بین مردم جا خوش کرده است، نباید از دمنوش ها غافل شد و باید پای ثابت سبدهای خانوار باشد.

وی افزود: دمنوش آویشن، زنجیل، به لیمو و پنیرک در همدان مصرف زیادی دارد و به اکثر خانواده ها توصیه می شود در روزهای سرد زمستانی برای جلوگیری از خشکی گلو و سرفه حتما در شبانه روز یک لیوان دمنوش استفاده کنند.

این کارشناس همدانی گفت: زیاده روی در هر کاری مضر است و افرادی که تمایل به استفاده از دمنوش های ترکیبی دارند حتما باید در مقدار و مدت زمان آن دقت داشته باشند چرا که سوخت و ساز بدن را دچار مشکل می کند.

بابایی نصیر با اشاره به اهمیت دمنوش آویش گفت: پایان همه سرماخوردگی ها و سرفه های زمستانی دمنوش آویشن است که با عسل یا نبات باید استفاده شود و از آن به نام گیاه چاییدن بست! در بین دمنوش های زمستانی نام می برند.

به گزارش عصر همدان؛ دمنوش ها شامل ترکیبات مفیدی هستند که با گذشت زمان با اکسیژن هوا وارد واکنش های شیمیایی شده و از خواص آن ها کاسته می شود.

بنابراین بهتر است جهت حفظ خواص و مزایای دمنوش ها، آن ها را در محیط خشک، خنک و دور از نور مستقیم آفتاب و حداکثر به مدت ۲ الی ۳ ماه نگه داری کرد. اگرچه که با گذشت این زمان طعم دمنوش ها تغییری نکرده و فاسد نمی شوند اما از مزایای آن ها کاسته می شود.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=91706
  • دیدگاه‌ها برای دمنوش های رنگارنگ در زمستان های سرد الوند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.