• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان تاکید کرد:

امیدواری در مکتب سیدالشهداء علیه السلام

  • کد خبر : 196156
  • 14 شهریور 1402 - 9:45
امیدواری در مکتب سیدالشهداء علیه السلام
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه از جمله مهمترین درس‌های مکتب حضرت سیدالشهداء علیه السلام، امیدوار بودن به آینده و پرهیز از یاس و ناامیدی است، گفت: «ناامیدی» از جانب شیطان و «امید» از جانب خدای رحمان است.

به گزارش عصر همدان؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه از جمله مهمترین درسهای مکتب حضرت سیدالشهداء علیه السلام، امیدوار بودن به آینده و پرهیز از یاس و ناامیدی است گفت :«ناامیدی» از جانب شیطان و «امید» از جانب خدای رحمان است، و در عصر حاضر، ناامیدی مردم از آینده نظام و مسئولین، آرزوی استکبار و ضدانقلاب است.

حجت الاسلام نجاری با بیان اینکه از مهمترین درس‌های که مکتب حضرت سیدالشهداء علیه السلام، می‌توان گرفت امیدوار بودن به آینده و پرهیز از یاس و ناامیدی یاد می‌شود گفت : معمولاً در حکومت‌ها و دولت‌ها، اکثر رؤسا و حاکمان اگر تحت فشار زیاد قرار بگیرند عقب نشینی می‌کنند، از ارزش‌ها و آرمان‌های خود تنزل می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) با اشاره به اینکه اولیای الهی و انسانهای مومن از ناامیدی و یاس دوری می‌کنند، آنها اهل مقاومت و صبوری، خوشبین به آینده و امیدوار بوده و با این نگاه حرکت می‌کنند.

وی یادآور شدند: حضرت امام حسین علیه السلام در شدیدترین شرایط و سخت ترین لحظات واقعه کربلا هم، خطبه‌های حماسی می‌خواند و با شجاعت در مقابل دشمن می‌ایستاد. ایشان مُدام، خطبه‌ها و سخنان حماسی بر زبان جاری می‌ساخت و با این عمل به آیندگان و حسینیان تاریخ پیش رو، نقشه‌ی راه ترسیم می‌کرد.

وی افزود: امام در اوج و شدت فشار دشمن می‌فرماید اگر شما روزی مخیر(اختیار داشتن) شدید بین سِلّت و ذِلّت، حتماً سِلّت را انتخاب کنید و از ذلت و خواری دوری نمایید.
در مکتب امام حسین علیه السلام، مُردن، آرى!
ولی، تَن دادن به پَستى و ذلت، هرگز!

ایشان با تاکید براینکه در مقاتل زیادی این جمله ذکر شده است که در روز عاشورا، هنگامى که عمر بن سعد سپاهیان خود را براى جنگ با ایشان آماده کرد و از هر سو آن حضرت را در محاصره گرفتند، امام علیه السلام نه عِدّه داشت و نه عُدّه، همه مسیرها را بر او بسته شده بود، اما باز ایشان از فتح و ظفر و پیروزی سخن می‌گفت و این مهمترین درس عاشورا در این مقطع زمانی برای ماست.

وی با اشاره به روز واقعه کربلا، گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در سرزمین کربلا به محاصره‌ی کامل گرفتار بود، اما نه ناامید و مایوس بود و نه از اصول، ارزش‌ها و آرمان‌های الهی خود، تنزل کرد.

حجت الاسلام نجاری در پایان خاطر نشان کرد: با الگوگیری از سید و سالار شهیدان در برابر تحریمها و فشار اقتصادی باید ساخت اما هرگز نباید در مقابل شیطان بزرگ سر خم کرد.

 

انتهای پیام/ح

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196156
  • دیدگاه‌ها برای امیدواری در مکتب سیدالشهداء علیه السلام بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.