• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

داروی کرونای همدانی به تولید انبوه می رسد

  • کد خبر : 98946
  • 14 دی 1399 - 12:52
داروی کرونای همدانی به تولید انبوه می رسد

ترکیب گیاهی ویروس کش از بین چندین داروی گیاهی به عنوان بهترین و ماثر ترین داروی ویروس کش تشخیص داده شد تا تحت عنوان داروی “میرتوس” اختراع منهدس قادری پس از انجام کامل مراحل مقدماتی  ان شاالله تا هفته های آینده به طور مجاز و انبوه در اختیار عموم قرارگیرد. به گزارش عصر همدان؛ چند […]

ترکیب گیاهی ویروس کش از بین چندین داروی گیاهی به عنوان بهترین و ماثر ترین داروی ویروس کش تشخیص داده شد تا تحت عنوان داروی “میرتوس” اختراع منهدس قادری پس از انجام کامل مراحل مقدماتی  ان شاالله تا هفته های آینده به طور مجاز و انبوه در اختیار عموم قرارگیرد.

به گزارش عصر همدان؛ چند ماه پیش شیشه ای دارو تحت عنوان درمان قطعی کرونا به صحن علنی مجلس برده شد. احمدحسین فلاحی این دارو را ماثر در درمان ویروس کرونا خواند که سهل انگاری ها باعث عقب افتادن مراحل تست آن شده و سرعت مهار این همه گیری را تحت تاثیر قرار داده است.

وی چند ماه پیش با بیان اینکه نتایج پیگیری این دارو در دانشگاه بقیت الله اعلام نشده است مسئولیت انجام آزمایشات روی این دارو را به دانشگاه علوم پزشکی همدان سپرد.

بعد از گذشت چند ماه از آخرین اخبار حول این مسئله  در مصاحبه ای با احمدحسین فلاحی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر چگونگی انجام فرایند تحقیقاتی روی این دارو شدیم.

فلاحی با بیان اینکه داروی ضد ویروسی که توسط مهندس قادری طراحی شده در مجموعه سپند تهران مراحل تحقیقاتی خود را از سر گرفت گفت: شرکت سپند همان مجموعه ای است که شهید فخری زاده در آن فعالیت داشتند. فعالان این مجموعه از این دارو بسیار استقبال کردند و تست ها را به طور کامل روی این دارو انجام دادند.

وی با بیان اینکه چهار شنبه ۱۰ دی ماه دفاعیه این دارو انجام شده ادامه داد: طی جلسه ای که  با معاون سازمان غذا و دارو داشتیم دستور اکید به معاونت دارو های گیاهی برای پیگیری این موضوع داده شد و مقرر است مهندس قادری برای عقد قرار داد اقدام کنند تا دارو وارد چرخه ی تولید انبوه شود.

وی با اشاره به این که علی رغم از دست دادن زمان فراوان دانشگاه بقیت الله نتیجه ای به دست نداد و دانشگاه علوم پزشکی همدان هم با تاخیر زیادی وارد کار شد تصریح کرد: سریع ترین راه برای مدیریت و مهار همه گیری را شروع پیگیری ها از آغاز با شرکت سپند تهران دانستیم و الان در مراحل پایانی به سر می برد.

وی با بیان اینکه مجموعه ی سپند استقبال بسیار خوبی از این دارو کرده است افزود: این ترکیب از بین چندین داروی گیاهی به عنوان بهترین و ماثر ترین داروی ویروس کش تشخیص داده شد تا تحت عنوان داروی “میرتوس” اختراع منهدس قادری پس از انجام کامل مراحل مقدماتی  ان شاالله تا هفته های آینده به طور مجاز و انبوه در اختیار عموم قرارگیرد.

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=98946
  • دیدگاه‌ها برای داروی کرونای همدانی به تولید انبوه می رسد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.