• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

خبرنگاران درد آشنای جامعه هستند/مورد بی مهری قرارگرفتن اهالی رسانه در داشتن امکانات و امنیت شغلی

  • کد خبر : 123614
  • 13 مرداد 1400 - 6:12
خبرنگاران درد آشنای جامعه هستند/مورد بی مهری قرارگرفتن اهالی رسانه در داشتن امکانات و امنیت شغلی

کیومرث سرمدی خبرنگاری را پرمخاطره‌آمیزترین حرفه خواند و گفت: رسالت خبرنگاران در انعکاس واقعیت‌های جامعه همچون عمل حضرت زینب(س) در بیان و اطلاع‌رسانی واقعه کربلا بود. کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز خبرنگار و تبریک این روز به […]

کیومرث سرمدی خبرنگاری را پرمخاطره‌آمیزترین حرفه خواند و گفت: رسالت خبرنگاران در انعکاس واقعیت‌های جامعه همچون عمل حضرت زینب(س) در بیان و اطلاع‌رسانی واقعه کربلا بود.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز خبرنگار و تبریک این روز به قشر خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران قشری زحمتکش، صادق و دردآشنا در جامعه هستند که با وجود حرفه حساس و مهم در روند امور اجتماع اثرگذارند.

وی حرفه خبرنگاری را سخت‌ترین و پرمخاطره‌آمیزترین حرفه خواند و افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد که خبرنگاران در برهه های مختلف سربازان خط مقدم محسوب می‌شوند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس خاطرنشان کرد: اگر بزرگترین کار و خدمات در این کشور صورت بگیرد و به خوبی منعکس و بیان نشود، طبیعتا” آن کار یک کار ابتر و تأثیرگذاری خود را نخواهد داشت و بالعکس گاهی ممکن است اتفاقاتی ناگواری بیفتد که به ضرر مردم باشد و اگر اطلاع‌رسانی نشود، قطعا” کمک به ادامه آن روند غلط می شود.

وی با بیان اینکه بارها گفته ایم که اگر حضرت زینب(س) نبود، واقعه کربلا در کربلا می ماند و اثر جهانی و ماندگار را در تاریخ اسلام نداشت، افزود: رسالت خبرنگاران در انعکاس واقعیت‌های جامعه هم همچون عمل حضرت زینب(س) در بیان و اطلاع‌رسانی آن واقعه است.

سرمدی با بیان اینکه خبرنگاران به لحاظ توجه و داشتن امکانات و رفاه، امنیت شغلی گاهی مظلوم واقع می‌شوند، افزود: معتقدم که این قشر از جامعه گاهی مورد بی مهری قرار می‌گیرند که باید به آنان توجه و جبران کمبودها شود.

وی با بیان اینکه میزان تعداد قابل توجه رسانه رسمی و استاندارد د در شهر اسدآباد خالی است و قطعا” این یک نقص است، گفت: وجود پایگاه خبری آوای سیدجمال به عنوان تنها رسمی این شهر خوب و موفق عمل کرده و جایگاه خوبی در بین مردم دارد و البته صراحت خوب و نگاه انتقادی در راستای بهینه شدن امور دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در کنار این صراحت رسانه ای و نقد سازنده و واقع‌بینانه، توصیه می‌کنم که به خدمات ارائه شده و عملکرد مثبت مسئولان هم پرداخته شود، به فرض مثال در کنار دو کار انتقادی به نقاط مثبت تشکیلات ما و ادارات را هم توجه شود.

وی در خصوص بیمه خبرنگاران هم گفت: این مسئله مهمی است و باید در اولویت امور مورد توجه باشد، البته بنده تاکنون طرح و لایحه ای در این زمینه در مجلس ندیده ام و یا خبر ندارم که در صورت وجود طرحی می‌توان آن را در مجلس پیشنهاد کرد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=123614
  • دیدگاه‌ها برای خبرنگاران درد آشنای جامعه هستند/مورد بی مهری قرارگرفتن اهالی رسانه در داشتن امکانات و امنیت شغلی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.