• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
مدیر آموزش‌وپرورش ملایر:

حذف نیروهای خرید خدمات ملایر چالش آفرین است

  • کد خبر : 192630
  • 16 مرداد 1402 - 11:40
حذف نیروهای خرید خدمات ملایر چالش آفرین است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: در صورت حذف 50 نیروی خرید خدمات ملایر، با چالش جدی مواجه می شویم، و باید از ظرفیت نیروهای پیش دبستانی، نهضت های سواد آموزی، معلمان حق التدریس و خرید خدمات در سالتحصیلی پیش رو استفاده شود.

به گزارش عصر همدان؛ مهدی عابدینی نیا در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر  کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی را از مشکلات عمده آموزش و پرورش ملایر دانست و  اظهار کرد: با اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، امسال بسیاری از همکاران مستعد بازنشستگی، بازنشسته شدند و در خوشبینانه ترین حالت ۱۰ درصد آنان برای سال تحصیلی جدید باقی می مانند.

وی به کمبود ۳۳۸ نفری نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید اشاره و بیان کرد: هیچ سالی به اندازه امسال با کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش ملایر مواجه نبودیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر پرداخت های نامناسب به معلمان حق التدریس و طلب سه ماهه آنان را دلیلی برای کاهش اشتیاق این نیروها در سال جدید دانست و افزود: در سطح استان با کمبود ۲۲۲۶ نفری نیروی انسانی مواجه هستیم پس باید از هر ظرفیتی برای جبران این کمبود استفاده شود.

وی با بیان اینکه تنها ۹۳ نیروی جدید با آزمون استخدامی جذب خواهند شد، اظهار کرد: امسال حدود ۲۴۰ فرهنگی بازنشسته شدند و جذب این تعداد نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی کمبودهای موجود را جبران نمی کند.

عابدینی نیا با تاکید بر اینکه باید تدبیر ویژه برای کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش اندیشیده شود، از مسئولان شهرستانی خواست جبران کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در سطح شهرستانی پیگیری شود.

وی از فعالیت ۱۴۷۵ کلاس تابستانی در ایام تابستان به همت ظرفیت سازی همه دستگاه ها و حوزه معاونت پرورشی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰۳۹ کلاس با مربی و معلم جهادی اداره می شود و تنها ۴۳۶ مربی و آموزگار برای برگزاری کلاس ها حق الزحمه دریافت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر به برگزاری با شکوه سوگواره «احلی من العسل»در هفتم ماه محرم با حضور ۲۰۰۰ دانش آموز پسر و دختر در ملایر اشاره و مطرح کرد: ۷۴ مدرسه در قالب طرح «شهید روح الله عجمیان» (فعالیت های بهسازی و شاداب سازی مدارس) در سطح شهرستان احصا و اعتبارات خوبی از سوی سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس به این حوزه تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه رنگ آمیزی مدارس توسط سازمان بسیج دانش آموزی در حال انجام است، افزود: سازمان بسیج سازندگی نیز برای نخستین بار در حوزه بهسازی سرویس های بهداشتی مدارس پای کار آمده است و حدود یک میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح های جهادی برای ملایر پیش بینی شده است.

عابدینی نیا از تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار به پایگاه های بسیج دانش آموزی استان برای برگزاری اردوهای یک روزه دانش آموزی در تابستان خبر داد و خاطرنشان کرد: سهم شهرستان ملایر از این اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/ گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192630
  • دیدگاه‌ها برای حذف نیروهای خرید خدمات ملایر چالش آفرین است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.