• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
4

جشنواره میوه های پاییزی در پایتخت تاریخ و تمدن

  • کد خبر : 92047
  • 22 آبان 1399 - 8:18
جشنواره میوه های پاییزی در پایتخت تاریخ و تمدن

جشنواره میوه های پاییزی یکی از جشن های بزرگ نوآموزان در مقطع پیش دبستانی است که هر ساله در فضای گرم و پر شور و نشاط با حضور مربیانی توانمند برگزار می شود اما امسال به علت شیوع کرونا، این بستر در فضای مجازی مهیا شده است. الهه امین اصنافی مربی توانمند پیش دبستانی دستغیب […]

جشنواره میوه های پاییزی یکی از جشن های بزرگ نوآموزان در مقطع پیش دبستانی است که هر ساله در فضای گرم و پر شور و نشاط با حضور مربیانی توانمند برگزار می شود اما امسال به علت شیوع کرونا، این بستر در فضای مجازی مهیا شده است.

الهه امین اصنافی مربی توانمند پیش دبستانی دستغیب در همدان به خبرنگار عصر همدان، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره علاقمند کردن نوآموزان به میوه های مختلف و مفید و نقش آنها در سلامت بدن افراد است.

وی افزود: در این جشنواره ضمن ایجاد کلاس شاد در فضای مجازی و آموزه های بهداشتی، کودکان با نعمت های بیشمار پروردگار آشنا می شوند.

این مربی همدانی گفت: ابزاری که برای برگزاری این جشنواره استفاده شده،شامل کاربرگ سبد میوه، الگوهای مقوایی میوه های پاییزی است که دانش آموزان با استفاده از پانسیون به جهت هماهنگی بیشتر چشم و دست از آن استفاده می کنند.

امین اصنافی تاکید کرد: همچنین ماسک کدو به جهت ایجاد انگیزه و افزایش روحیه بازی در ایام کرونایی برای ترغیب نوآموز و فعالیت در سیستم مجازی تهیه شده است که در پک هایی که از قبل در اختیار نوآموزان قرار گرفته موجود است.

این مربی توانمند همدانی گفت: از نوآموزان در انتهای کلاس می خواهیم که ماسک را به چهره هایشان بزنند و روحیه شادی و‌ نشاط را در بین آنها افزایش می دهیم.

وی به مشکلات آموزشی در بستر فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به اینکه بیشتر نو آموزان از تلفن والدین استفاده می کنند، والدینی که شاغل هستند در طول روز ساعاتی را ‌در منزل حضور ندارند و دسترسی نوآموزان به آموزش های الکترونیکی ارائه شده در بستر فضای مجازی محدود می شود.

امین اصنافی افزود: برخی از آموزش های پیش دبستانی با توجه به اینکه سال اول رسمی نوآموز است، احتیاج به حضور نوآموز و مربی در کنار هم دارد که متاسفانه در آموزش مجازی مهیا نیست و از مشکلات دیگر ارتباط عاطفی مطلوبی بین نوآموز و مربی شکل نمی گیرد، چرا که ارتباط چشمی،عاطفی و قلبی در آموزشهای حضوری ایجاد می شود و در کیفیت آموزش بسیار موثر است.

مربی همدانی گفت: علم ثابت کرده که نو آموزان با استفاده از حواس پنجگانه یاد می گیرند و تصور بر این است که حس بیداری و شنیداری مهمترین حس ها در فرآیند یادگیری هستند.

مربی پیش دبستانی دستغیب همدان تدریس در فضای مجازی را دارای مزایایی دانست و گفت: نوآموزان در بستر مجازی به جای دیدن مداوم فضای کلاس صحنه تعاملی و رنگارنگی را می بینندکه باعث می شود انگیزه بیشتری برای یادگیری ایجاد شود و معمولا چون والدین گوشی را در اختیار نوآموز قرار می دهند آنها به یادگیری مستقل تشویق می شوند و در آینده بهتر عمل می کنند.

وی افزود: نوآموز می تواند در صورت نیاز فیلم آموزشی مطالب را ببیند و مطلب آموزشی را بهتر درک کند.

امین اصنافی یکی از الزامات آموزش در فضای مجازی را ایجاد تامین زیر ساخت های آموزشی دانست و گفت: قراردادن اینترنت رایگان در اختیار مربی و نو آموز ، هم چنین کلاسهای آموزشی در راستای ارتقای توانمندی معلمان بهتر است آموزش مربیان جهت آموز ش های الکترونیک و مجازی،ارائه امکانات از قبیل نرم افزار و سخت افزار باشد.

ملیحه اکبری مربی پرتلاش پیش دبستانی دستغیب در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تقویت حواس دیداری و شنیداری باعث افزایش مهارت نو آموزان در سال های بعد است‌، از این رو امسال سعی کردیم فضایی مهیج و سرگرم کننده را در بستر گروه های مجازی ایجاد کنیم تا حدی این حواس نوآموزان تقویت شود.

وی افزود: خوشبختانه همدان شهری کوهستانی و سردسیری است که پاییز زیبایی را به نمایش می گذارد، نوآموزان معمولا در این فصل همراه خانواده خود در فضای باز حضور پیدا کرده و عکس ها را در گروه قرار می دهند.

این مربی همدانی گفت: جشن پاییز برای نوآموزان در حالی رقم می خورد که پک های آموزشی مخصوص این فصل زیبا از قبل در اختیار آنها قرار گرفته که درآن با میوه های پاییزی،رنگ آنها آشنا می شوند.

اکبری افزود: هدف از برگزاری جشن پاییزی اشنایی با میوه ها و خواص آنهاست که خداوند در هر فصلی نعمات خاصی به ما داده تا با استفاده از آنها زندگی بهتری داشته باشیم، مثلا میوه ها در فصل های مختلف با مزاج افراد سازگارتر و از بیماریها جلوگیری می کنند.

این مربی همدانی با اشاره به حدیث امام علی (ع) گفت: انار سه بار در قرآن آورده شده است و یکبار نشانه خدا و بار دیگر به خوردن آن تاکید شده و درجایی بعنوان میوه بهشتی از آن یاد شده است، همچنین امیرالمومنین می فرمایند به فرزندان خود انار دهید تا قدرت تکلم پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه همدان شهر فیلسوف بزرگ بوعلی سیناست افزود: بوعلی بارها به خاصیت اناراشاره کرده و تمام قسمت های آن را دارای خواص می داند و در جایی دیگر مشهور است که خوردن یک سیب در روز از بیمار شدن جلوگیری می کند.

مربی پرتلاش همدانی تاکید کرد: خوشبختانه در این جشن نو آموزانی که علاقه به برخی میوه های پاییز ندارند با خواص آن آشنا و ترغیب به خوردن‌میوه می شوند.

مربی پیش دبستانی مدرسه دستغیب کلاسهای مجازی را دارای معایب و مزایایی دانست و گفت: خوشبختانه در کلاسهای مجازی مشارکت خانواده ها بیشتر و به طبع آموزش نو آموزان با حساسیت بیشتری دنبال می شود، اما از طرف دیگر هم شاد و نشاطی که بین همکلاسی های خود داشتند وجود ندارد.

مربی همدانی گفت: حضور نوآموزان در کلاس باعث ارتباط چشمی و عاطفی بین آنها و مربی می شد اما در بستر مجازی این شرایط مهیا نیست و صمیمیت چندانی به وجود نمی آید.

پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان آرزوی موفقیت برای تمام کودکان سرزمینمان و مربیان توانمندی که دغدغه آموزش دارند دارد.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=92047
  • دیدگاه‌ها برای جشنواره میوه های پاییزی در پایتخت تاریخ و تمدن بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.