• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

جذب سرمایه در استان روی کاغذ!/  ضرورت اطلاع رسانی در خصوص سرمایه گذاری های مثمرثمر

  • کد خبر : 77694
  • 07 مرداد 1399 - 13:49
جذب سرمایه در استان روی کاغذ!/  ضرورت اطلاع رسانی در خصوص سرمایه گذاری های مثمرثمر

اگر سرمایه گذاری واقعی در استان همدان انجام شده لطفا به مردم و افکار عمومی فارغ از آمارهای ساختگی و نمایشی که در گذشته نمود داشت اعلان و جزییات سرمایه گذاری و بهره برادری در بخش های مختلف را اطلاع رسانی کنید. به گزارش عصر همدان؛ در روزهای گذشته سید سعید شاهرخی، استاندارد همدان در […]

اگر سرمایه گذاری واقعی در استان همدان انجام شده لطفا به مردم و افکار عمومی فارغ از آمارهای ساختگی و نمایشی که در گذشته نمود داشت اعلان و جزییات سرمایه گذاری و بهره برادری در بخش های مختلف را اطلاع رسانی کنید.

به گزارش عصر همدان؛ در روزهای گذشته سید سعید شاهرخی، استاندارد همدان در جلسه اعضای کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان گفت: در سه ماهه اول امسال موفق به ایجاد ۶ هزار و ۶۳۰ شغل جدید شدیم.

وی همچنین عنوان کرده بود که در حوزه سرمایه گذاری نیز طبق تهعدی که در سند راهبردی و عملیاتی استان ایجاد شده بود، باید پنج هزار و ۴۴۶ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شود که تا کنون با همکاری دستگاه‌های اجرایی هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان جذب سرمایه صورت گرفته است.

اما چند نکته در خصوص صحبت های استاندارد محترم:

دقیقا چه زمانی این طرح ها با این حجم سرمایه گذاری به بهره برادری خواهند رسید و خروجی سرمایه گذاری ها که هر از گاهی خبر آن در رسانه ها منتشر می شود کجاست؟

آیا در شرایط بروکراتیک و کاغذ بازی های اداری سرمایه گذار واقعی می توان جذب کرد یا خیر؟

جذب هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان سرمایه دقیقا در کدام بخش ها بوده و کی و چه زمانی ثمر خواهد داد؟

آیا این میزان سرمایه گذاری هایی که اعلام می شود، فقط در حد حرف و بر روی کاغذ باقی می ماند یا به مرحله اجرا نیز می رسد؟

آیا نباید خروجی این همه سرمایه گذاری برای مردم و جوانان ایجاد اشتغال داشته باشد و گوشه ای از درد و رنج مردم همدان را آلام دهد؟

در حالیکه پیش تر سید اسکندر صیدایی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که ظرفیت های تولیدی زیادی در استان داریم با توجه به این که منابع استان را شناسایی کرده ایم سالانه می توانیم بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بحث تولید در استان داشته باشیم، حال باید پرسید  آیا بعد از گذشت بیش از پنج ماه از سال، سرمایه گذاری که بتواند طرحش را شروع و به بهره برادری برساند دیده می شود؟

اگر سرمایه گذداری واقعی انجام شده لطفا به مردم و افکار عمومی فارغ از آمارهای ساختگی و نمایشی که در گذشته نمود داشت اعلان و جزییات سرمایه گذاری و بهره برادری در بخش های مختلف را بیان و اطلاع رسانی کنید.

ضرورت دارد تیم اقتصادی استاندارد محترم میزان جذب سرمایه گذاری در استان را مشخص و واحد های مختلفی که جذب سرمایه اتفاق افتاده را بازگو کند تا افکار عمومی از آنچه که در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انجام شده اطلاع یابد و بیکاری جوانان را  سندی برای رد میزان سرمایه گذاری ها در استان ندانند.

همچنین باید بصورت دقیق بیان شود که میزان جذب سرمایه در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و … چگونه بوده است.

اخیرا گزارشی که در پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان منتشر شد به توزیع ناعادلانه تر درآمدها در استان اشاره کردیم و در این گزارش عنوان شد که استان همدان رتبه چهارم در رکورد شکاف طبقاتی در کشور است.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران که مربوط به آمارهای سال ۱۳۹۷ است، شاخص ضریب جینی مناطق شهری استان همدان بعد از سیستان و تهران و آذربایجان شرقی بالاترین رقم ضریب جینی در ایران بوده و به رقم ۳۷۶/. رسیده است و به عبارت دیگر هرچه عدد ضریب جینی بزرگتر باشد نشان دهنده شکاف طبقاتی بیشتر و توزیع ناعادلانه تر درآمدها است.

آقایان اقتصادی لطفا برای یک بار هم که شده میزان دقیق و شفاف جذب سرمایه و مهمتر از این موضوع عملیاتی شدن این سرمایه گذاری ها و خروجی آن را برای مردم استان توضیح دهید.

عصر همدان بعنوان رسانه مردمی و مطالبه گر این موضوع را پیگیر خواهد کرد

انتهای پیام/امیر حسین حسینی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=77694
  • دیدگاه‌ها برای جذب سرمایه در استان روی کاغذ!/  ضرورت اطلاع رسانی در خصوص سرمایه گذاری های مثمرثمر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.