• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
1

ثبات قیمت لبنیات در گرو توجه و حمایت مسئولین

  • کد خبر : 124968
  • 25 مرداد 1400 - 9:26
ثبات قیمت لبنیات در گرو توجه و حمایت مسئولین

اخیرا شاهد افزایش چندباره قیمت شیر و فرآورده‌های شیری ، به عنوان محصولی مهم و مغذی در بازار بودیم که این امر، نارضایتی مردم و کسبه و تولیدکنندگان را به دنبال داشت. به گزارش عصر همدان؛ لبنیات یکی از اقلام مهم در سبد غذایی ما ایرانیان است که روزانه از چند مورد آن در وعده […]

اخیرا شاهد افزایش چندباره قیمت شیر و فرآورده‌های شیری ، به عنوان محصولی مهم و مغذی در بازار بودیم که این امر، نارضایتی مردم و کسبه و تولیدکنندگان را به دنبال داشت.

به گزارش عصر همدان؛ لبنیات یکی از اقلام مهم در سبد غذایی ما ایرانیان است که روزانه از چند مورد آن در وعده های مختلف استفاده می کنیم.

اخیرا شاهد افزایش چندباره این محصول مهم و مغذی در بازار بودیم که این امر، نارضایتی مردم و کسبه را به دنبال داشت.

از طرفی عدم ثبات قیمت لبنیات منجر به کاهش سرانه مصرف خواهد شد که این کاهش مصرف باعث ضربه به سلامت شهروندان می شود.

گرانی لبنیات با افزایش قیمت ارز مرتبط نیست اما کمبود مقطعی نهاده‌های دامی باعث افزایش قیمت دام و شیر در دامداری‌ها و در نهایت بالا رفتن قیمت لبنیات می‌شود.

تنظیم قیمت اقلام خوراکی پر مصرف نیازمند نظارت و کنترل بیشتر دستگاه‌های نظارتی و برخورد قاطعانه با گران فروشان می باشد.

در گفتگو با یک شهروند همدانی علت گرانی‌های پیاپی و کوچک شدن سبد غذایی را جویا شده‌ایم؛

این شهروند گفت: گران شدن کالای اساسی مردم هر چند روز و در اقلام مختلف اتفاق می‌افتد که متاسفانه غیر قابل تحمل است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی بدی که گریبانگیر خانواده‌ها شده مردم دیگر توانایی خرید لبنیات به اندازه کافی و لازم را ندارند.

این شهروند همدانی از مسئولین درخواست کرد در جهت ثبات قیمت اقلام خوراکی اهتمام لازم را به عمل آورند تا این گونه خانواده‌ها در مضیقه قرار نگیرند.

عصر همدان به سراغ یک دامدار از روستای نشر از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان رفت و نظر او را در مورد مشکلات تامین علوفه و چالش‌هایی که در این پیشه با آن دست به گریبان است جویا شد.

این دامدار گفت: با توجه به خشکسالی، کاهش علوفه، افزایش قیمت آن و همچنین بالا بودن میزان خوراک دام که می‌توان گفت تقریبا هر راس گاو شیری روزانه ۱۰۰ کیلو علوفه اعم از یونجه، کاه، کنسانتره و … و ۲۰۰ لیتر آب مصرف می کند و متوسط پرداخت برای هر کیلو خوراک ۵۰۰۰ تومان است، قیمت فروش شیر در دامداری ها به مراتب پایین تر از بازار است به طوری که مقدار درآمد حاصل از فروش شیر از خوراک دام نیز کمتر است.

وی با اشاره به اینکه از همین طریق باید حقوق کارگران نیز پرداخت شود، گفت: سرمایه ای که در این زمینه قرار داده می شود تا از آن سودی حاصل شود تنها با قیمت خوراک دام بدون هیچ سودی سربه‌سر می‌شود .

این دامدار تاکید کرد: مسئولین نیز از واحدهای تولیدی حمایت چندانی نمی‌کنند که این مهم باعث تعطیلی این واحدهای تولیدی می‌شود.

در ادامه این دامدار افزود: از مسئولین محترم می‌خواهیم تا به وضع ما رسیدگی کنند و جهت ادامه کار مشوق‌هایی را برای ما در نظر بگیرند.

انتهای پیام/سر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=124968
  • دیدگاه‌ها برای ثبات قیمت لبنیات در گرو توجه و حمایت مسئولین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.