• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1

تقویت بنیه علمی دانش آموزان از اهداف اصلی دولت است

  • کد خبر : 181432
  • 22 فروردین 1402 - 9:33
تقویت بنیه علمی دانش آموزان از اهداف اصلی دولت است

نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان همدان با شورای معاونین شهرستان بهار در سالن کنفرانس مدیریت شهر بهار برگزار شد. به گزارش عصرهمدان؛ محمود نقوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان همدان با شورای معاونین شهرستان بهار گفت: سیاست دولت انقلابی کیفیت بخشی آموزشی است و در […]

نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان همدان با شورای معاونین شهرستان بهار در سالن کنفرانس مدیریت شهر بهار برگزار شد.

به گزارش عصرهمدان؛ محمود نقوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان همدان با شورای معاونین شهرستان بهار گفت: سیاست دولت انقلابی کیفیت بخشی آموزشی است و در این دولت اجرای برنامه های پرورشی به ویژه یادواره شهدا در دستور کار قرار دارد.

محمود نقوی با تاکید بر اینکه باید اولویت کاری توجه به ارزش‌ها باشد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات است و ایجاد مراکز مشاوره و دارالقرآن در تمامی شهرستان ها و نواحی و مناطق امری ضروری است.

وی معلمان را الگوهای ارزشمندی برای جوانان عنوان کرد و افزود: کرنش و تعظیم در برابر مقام شامخ معلم در واقع تکریم تمام خوبی ها است و در طول هفته معلم برنامه هایی در شان معلمان باید در سراسر استان اجرایی گردد و فرهنگیان به طور یقین می‌توانند در نشر بصیرت و روشنگری جامعه و یافتن مسیر صحیح مفید باشند.

نقوی خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی در زمینه اسکان مسافران نوروزی، رتبه کنکور، نتایج امتحانات طرح شهید سلیمانی، طرح شهید خرازی، اردوگاه‌ها و سایر مباحث انجام شده است که تمامی زحمات قابل تقدیر است و در بحث ایزوگام مدارس ۲۰میلیارد تومان هزینه شده و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

محمود نقوی با اشاره به جلوه های ویژه معلمی در دوران شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: توجه به معیشت، کرامت و منزلت فرهنگیان ضرورتی انکارناپذیر است و رتبه بندی معلمان با ۴۰هزار میلیارد تومان اجرا شده و الباقی نیز در حال بررسی و اجراست.

وی با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش، اظهار کرد: اجرا و عملیاتی کردن این سند اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است و در سفر رئیس جمهور محترم به استان همدان ۲۵۰ میلیارد تومان برای ۱۸۰ پروژه نیمه تمام آموزش و پرورش پیش بینی شده است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی مجموعه آموزشی خود درجهت آرامش،رفاه و آسایش دانش آموزان و همکاران فرهیخته فرهنگی به کار گرفته ایم و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده ایم.

حسین فیض الهی تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات باید از حداکثر امکانات استفاده بهینه صورت پذیرد و در بحث کیفیت بخشی آموزشی در نظام تعلیم و تربیت نیز مهمترین و کلیدی ترین برنامه آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزشی است و به همین منظور برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای رسیدن به وضعیت مطلوب و ارتقای شاخص های آموزشی تدوین شده است که با اجرای مطلوب این برنامه ها شاهد بهبود وضعیت در شاخص های مختلف آموزشی خواهیم بود.

فیض الهی اذعان کرد: تقویت بنیه علمی دانش آموزان و کیفیت بخشی به امر آموزش از اهداف اصلی دولت انقلابی است و پروژه مهر در شهرستان بهار آغاز شده و سال گذشته شهرستان بهار در این زمینه رتبه برتر استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار ادامه داد: دو بال آموزش و پرورش باید همزمان رشد یابد و توجه به مباحث فرهنگی ضروری است و از ظرفیت اولیا باید در مدارس استفاده شود و ارتباط جامعه، خانواده و آموزش و پرورش به توسعه خواهیم رسید.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=181432
  • دیدگاه‌ها برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان از اهداف اصلی دولت است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.