• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

تغییر نرخ سوخت در راستای عدالت اجتماعی است/رسانه ها آگاهی بخش باشند

  • کد خبر : 31976
  • 24 آبان 1398 - 14:15
تغییر نرخ سوخت در راستای عدالت اجتماعی است/رسانه ها آگاهی بخش باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سیاست دولت در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و عدالت اجتماعی است و این موارد جز وعده های دولت بوده و حالا با تصمیم حاکمیتی اجرا می شود. به گزارش عصر همدان،احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سیاست دولت در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و عدالت اجتماعی است و این موارد جز وعده های دولت بوده و حالا با تصمیم حاکمیتی اجرا می شود.

به گزارش عصر همدان،احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  تغییر نرخ بنزین و اجرای نرخ جدید از بامداد امروز گفت: انتظار داریم رسانه ها دراین باره کمک کنند چون تصمیم حاکمیتی است و توسط سران سه قوه تصویب شده.

وی، با بیان اینکه امروزه قاچاق سوخت یکی از مشکلات کشور است افزود: روزانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم و بخش زیادی از سوخت در استان های مرزی غرب و شرق کشور از راه های مختلف قاچاق و مشکلاتی برای دولت ایجاد کرده است.

احسانی، دلیل بعدی تغییر نرخ سوخت را رعایت اصل عدالت اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: سیاست دولت در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و عدالت اجتماعی است و این موارد جز وعده های دولت بوده و حالا با تصمیم حاکمیتی اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با تاکید براینکه این تصمیم بعداز چندین جلسه با حضور سران سه قوه به تصویب رسیده است گفت: در روز های آتی اطلاعات بیشتری که مفغول مانده مطرح خواهد شد.

وی، با اشاره براینکه همه باجه های پست از ساعت ۷ صبح امروز در سراسر کشور خدمات دهی میکنند و کارت سوخت های صادر شده کسانی را که ثبت نام کرده بودند را توزیع می کنند افزود: در همدان حدود ۱۴ هزار کارت سوخت وجود دارد که در باجه ها توزیع می شود و اداره پست به طور شبانه روزی پاسخگوی مردم هستند تا کارت سوخت هایشان را دریافت کنند.

احسانی، با بیان اینکه سهمیه آبانماه کسانی که هنوز برای دریافت کارت سوخت اقدام نکردند محفوظ است ادامه داد: این افراد تا ۶ ماه می توانند از سهمیه تخصیص داده شده استفاده کنند و سهم همه آنها محفوظ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با تاکید بر اینکه رسانه ها باید آگاهی بخشی درباره علت تغییر نرخ سوخت را در اولویت قرار دهند گفت: سوبسیدی که دولت بابت سوخت پرداخت می کند به اقشاری می رسد که بیشترین استفاده از سوخت را دارند و انتظار این است دوستان به این موارد بپردازند.

وی، با اشاره براینکه یارانه ۱۸ میلیون خانوار را دربرمی گیرد و تقریبا براساس مصوبه جدید سهم هرخانواده دوبرابر میشود خاطرنشان کرد: خانواده های ۲نفره حدود ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۷ هزارتومان، چهار نفره ۱۷۰ هزارتومان و پنج نفره حدود ۲۵۰ هزارتومان دریافت می کنند.

احسانی، با بیان اینکه یارانه بخش پردرآمد جامعه حذف می شود و این در راستای اجرای عدالت است تصریح کرد: اینها اتفاقات خوبی است و اگر ساز و کار خوبی در نظر باشد به نتیجه میرسد چرا که هدف اجرای عدالت و سوق دادن یارانه به بخش آسیب پذیر، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با تاکید براینکه دولت تعهد کرده تا از افزایش قیمت سوخت هیچ مبلغی برای خودش باقی نماند اظهار کرد: حذف تمام سهمیه های دولتی این موضوع را ثابت می کند و دستگاه های دولتی به جز آمبولانس ها از سهمیه آزاد استفاده می کنند.

وی، با اشاره براینکه فعلا CNG گران نخواهد شد افزود: به اسنپ و اژانس ها درصورتی که قیمت ها تعدیل نشود سهمیه داده می شود.

احسانی با تاکید براینکه رسانه ها باید در تهیه اخبار مراقب همه مسائل باشند و هوشیارانه عمل کنند گفت: احتمال اینکه افرادی از عکس ها و اخبار در فضای مجازی استفاده کنند و اخبار کذب را انتشار دهند زیاد است پس رسانه ها هوشیارانه عمل کنند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=31976
  • دیدگاه‌ها برای تغییر نرخ سوخت در راستای عدالت اجتماعی است/رسانه ها آگاهی بخش باشند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.