• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

تصویب ۱۴۰ برنامه ملی در حوزه بانوان و خانواده در کشور/ تحرک و سلامت جسمی بانوان نیازمند توجه ویژه است

  • کد خبر : 130498
  • 07 مهر 1400 - 8:37
تصویب ۱۴۰ برنامه ملی در حوزه بانوان و خانواده در کشور/ تحرک و سلامت جسمی بانوان نیازمند توجه ویژه است

ربیعه علی محمدی گفت: ۱۴۰ برنامه ملی در ستاد ملی زنان و خانواده تصویب و به دستگاه‌های و وزارتخانه‌ها ابلاغ‌شده است و اقدامات هر ارگان در این برنامه‌های در حوزه بانوان مشخصی شده است. به گزارش عصر همدان؛ ربیعه علی محمدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارد ی همدان در کارگروه اجتماعی و سلامت زنان […]

ربیعه علی محمدی گفت: ۱۴۰ برنامه ملی در ستاد ملی زنان و خانواده تصویب و به دستگاه‌های و وزارتخانه‌ها ابلاغ‌شده است و اقدامات هر ارگان در این برنامه‌های در حوزه بانوان مشخصی شده است.

به گزارش عصر همدان؛ ربیعه علی محمدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارد ی همدان در کارگروه اجتماعی و سلامت زنان و خانواده ملایر با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در حوزه بانوان اظهار کرد: یکی از موارد مهم که نیازمند توجه ویژه‌ای است بحث تحرک و سلامت جسمی و ورزش در بین زنان است.

وی افزود: در همین راستا و کارگروه اجتماعی استان مصوب شده است که باید تمام فضاهای ورزشی استان برای زنان آن منطقه قرار داده شود تا زنان از نزدیک‌ترین فضای ورزشی استفاده کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارد ی همدان گفت: در این کارگروه همچنین مصوب شده است که حیاط مدارس روستایی و فضای حسینیه‌ها نیز برای ورزش به بانوان اختصاص یابد.

وی بابیان اینکه توجه به ورزش بانوان کارمند و کارگر به مدت سه ساعت در هفته از دیگر مصوبات در کارگروه اجتماعی استان بوده است، تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به بحث دختران جامانده از تحصیل شود.

علی محمدی با اشاره به نقش مادر خانواده در تربیت فرزندان و جامعه بیان کرد: دریکی از تحقیقات عنوان‌شده است که بیش از ۴۸ درصد از معتادین دارای مادران بی‌سواد بوده‌اند.

وی بابیان اینکه ۱۴۰ برنامه ملی در ستاد ملی زن و خانواده تصویب و به دستگاه‌های و وزارتخانه‌ها ابلاغ‌شده است، تأکید کرد: ادارات شهرستان سهم خود را از ادارات کل در این راستا مطالبه کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندارد ی همدان با تأکید بر توجه به ایجاد شرایط امن برای حضور بانوان در جامعه عنوان کرد: زنان و مردان جامعه امروز کشور در کنار هم برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند.

زهرا فراهانی مشاور فرماندار ملایر در امور بانوان نیز در این نشست با اشاره به سهم ۵۰ درصدی زنان از جمعیت ملایر اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ جمعیت ملایر بیش از ۲۸۸ هزار نفر عنوان‌شده که بیش از ۱۴۳ هزار نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

مشاور فرماندار ملایر در امور بانوان با اشاره به نقش رنان در تربیت جامعه بیان کرد: با توجه به سهم جمعیتی بانوان نیاز است در سیاست‌گذاری‌ها توجه ویژه‌ای به زنان شود.

وی بابیان اینکه افسردگی و اضطراب در بین بانوان در دوران کرونا افزایش داشته است، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات فراوانی در حوزه بانوان انجام‌شده است اما این اقدامات برای جامعه زنان کافی نیست و باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری در این حوزه انجام شود.

فراهانی بابیان اینکه بیشتر دانشجویان شهرستان را دختران تشکیل می‌دهند بیان کرد: بانوان ملایر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و ورزشی فعالیت‌های بسیار قابل‌توجهی دارند.

وی افزود: ملایر دارای دو برند جهانی است بیشتر اقدامات در حوزه برداشت انگور توسط بانوان انجام می‌شود.

مشاور فرماندار ملایر در امور بانوان با اشاره به افتتاح دومین پارک بانوان در ملایر بیان کرد: این پارک در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با تلاش‌های شهرداری در ملک موقوفه حاج نظر نصری به بهره‌برادری می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای توانمندسازی بانوان ملایری بیان کرد:دوره‌های آموزشی مختلفی در حوزه صنایع‌دستی و در رشته‌های مرواربافی، قلم‌زنی، صنایع چرم، منبت ریز و صنایع انگور در شهرستان برگزارشده است.

فراهانی بابیان اینکه ۷۰ درصد آموزش‌ها با توجه به کرونا تعطیل‌شده است تصریح کرد: ملایر دارای پتانسیل بالایی در حوزه بانوان است و می‌طلبد اقدامات بیشتری برای ارتقا جایگاه خانواده در شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین معضلات بانوان بیان کرد: عدم امنیت شغلی بانوان، عدم گرایش به ازدواج به دلیل شرایط اقتصادی، کمبود اعتبارات ورزشی و فضای ورزشی، برخوردهای جنسیتی در محل کار، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، فقر بانوان، خشونت علیه زنان، بالا رفتن سن ازدواج ، کم شدن اعتقادات مذهبی و مشکلات بعد از طلاق ازجمله مهم‌ترین موارد معضلات در حوزه رنان است که برخی از آنان نیازمند برنامه‌ریزی‌های کلان در سطح کشور رادارند.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=130498
  • دیدگاه‌ها برای تصویب ۱۴۰ برنامه ملی در حوزه بانوان و خانواده در کشور/ تحرک و سلامت جسمی بانوان نیازمند توجه ویژه است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.