• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1

تصویب قطعنامه انتقادی ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

  • کد خبر : 154923
  • 19 خرداد 1401 - 8:59
تصویب قطعنامه انتقادی ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

وزارت امور خارجه کشورمان در پی تصویب قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: اقدام آژانس بر اساس فشارهای آمریکا و تئوری های خلاف واقعه و البته ضد ایرانی، سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان است. به گزارش عصرهمدان؛ وزارت امور خارجه کشورمان در پی تصویب قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی […]

وزارت امور خارجه کشورمان در پی تصویب قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: اقدام آژانس بر اساس فشارهای آمریکا و تئوری های خلاف واقعه و البته ضد ایرانی، سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان است.

به گزارش عصرهمدان؛ وزارت امور خارجه کشورمان در پی تصویب قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: اقدام آژانس بر اساس فشارهای آمریکا و تئوری های خلاف واقعه و البته ضد ایرانی، سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان است.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در این قطعنامه از ایران به دلیل عدم همکاری با آژانس و همچنین توضیح ندادن درباره دلیل وجود اورانیوم در سه تاسیسات اعلام نشده انتقاد می‌کند اما این در حالی است که ایران حسن نیت خود را در تعامل با آژانس با ارائه اطلاعات فنی دقیق و نصب دوربین نشان داد و انتظار می رفت آژانس نیز با اقدامی مستقل، بی طرفانه و عادلانه داشته باشد.

وی افزود: تصمیم شورای حکام بر خلاف عملکرد های ایران بوده و ما را به همکاری بیشتر تشویق نمی‌کند.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان کرد: غنی سازی اورانیوم ایران شفاف ترین برنامه صلح آمیز هسته ای در میان کشورهای عضو آژانس بود اما با تصویب این قطعنامه، ایران اقدامات متقابلی را از جمله نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین های فرا پادمانی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=154923
  • دیدگاه‌ها برای تصویب قطعنامه انتقادی ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.