• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
2

تصفیه خانه سد سرابی ۱۴۰۰ به بهره برادری می رسد/ زیرساختی ارزشمند برای تأمین نیاز آبی تا ۲ برابر جمعیت فعلی تویسرکان

  • کد خبر : 107417
  • 28 اسفند 1399 - 8:46
تصفیه خانه سد سرابی ۱۴۰۰ به بهره برادری می رسد/ زیرساختی ارزشمند برای تأمین نیاز آبی تا ۲ برابر جمعیت فعلی تویسرکان

به گفته نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تکمیل ساخت خطوط انتقال آب و ورود تجهیزات مورد نیاز به کشور، تصفیه خانه سد سرابی در سال ۱۴۰۰ با هزینه کرد بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان به بهره برادری می رسد، زیرساختی ارزشمند که تا دو برابر نیاز آبی جمعیت فعلی دو شهر و یک دهستان […]

به گفته نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تکمیل ساخت خطوط انتقال آب و ورود تجهیزات مورد نیاز به کشور، تصفیه خانه سد سرابی در سال ۱۴۰۰ با هزینه کرد بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان به بهره برادری می رسد، زیرساختی ارزشمند که تا دو برابر نیاز آبی جمعیت فعلی دو شهر و یک دهستان را تأمین می کند.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ در سال ۱۳۹۴ کلنگ مجموعه تصفیه خانه آب شرب تویسرکان به زمین خورد.در حال حاضر این پروژه بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.مضاف بر آن که ساخت خطوط انتقال آب این پروژه به اتمام رسیده و تجهیزات مورد نیاز اآن نیز به کشور وارد شده است.

در این باره «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه تصفیه خانه سد سرابی به روش BOT در دست ساخت و به زودی تکمیل می شود، گفت: در ابتدای امر برخی تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه توسط کشور هلند ساخته شد، اما به دلیل تحریم ها از ورود آن به ایران خودداری کردند.

وی اظهار کرد: با این وجود پیگیری ها و رایزنی ها مجدد ادامه داشت، تا آن که با طرف اسپانیایی به توافق رسیدیم و تجهیزات مورد نیاز در این کشور تهیه و اکنون وارد گمرک شده و امیدواریم به زودی برای تکمیل تصفیه خانه سد سرابی از گمرک ترخیص شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان برای این پروژه برآورده و هزینه شده، اظهار کرد: کاهش استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش هزینه تمام شده تولید آب و مهمتر تأمین آب شرب دو شهر تویسرکان، سرکان و دهستان سیدشهاب از اهداف عملیاتی شدن این پروژه است.

مفتح عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است این تصفیه خانه اوایل تابستان سال ۱۴۰۰ به بهره برادری برسد و آن گونه که مدیران حوزه آب استان گفته اند با بهره برادری از این پروژه، نیاز آبی تا دو برابر جمعیت شهرهای تویسرکان، سرکان و دهستان سیدشهاب تأمین می شود.

پیگیری های نماینده مردم تویسرکان درباره تأمین آب دیگر مناطق مختلف شهرستان ادامه دارد، تا جایی که به تازگی مفتح در خصوص آخرین روند اجرایی سد خرمرود نیز جلسه با مسئولان ذیربط از جمله مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان، نماینده کارفرما، ناظر پروژه و نیز مدیرعامل شرکت مجری پروژه در دفتر دستگاه نظارت پروژه در تهران تشکیل داده است.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=107417
  • دیدگاه‌ها برای تصفیه خانه سد سرابی ۱۴۰۰ به بهره برادری می رسد/ زیرساختی ارزشمند برای تأمین نیاز آبی تا ۲ برابر جمعیت فعلی تویسرکان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.