• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1

تحصیل دانش‌آموزان در کانکس و حسینیه روستا در اسدآباد!/در صورت پایداری سکونت در روستا مدرسه ساخته می‌شود

  • کد خبر : 83802
  • 23 شهریور 1399 - 18:25
تحصیل دانش‌آموزان در کانکس و حسینیه روستا در اسدآباد!/در صورت پایداری سکونت در روستا مدرسه ساخته می‌شود

حسین عسگری‌مهرور با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال است که روستای چشمه‌بید به دلیل خالی از سکنه بودن فاقد مدرسه است، گفت: با مهاجرت معکوس اهالی از شهر به روستا و اخذ مجوز تحصیل کانکسی را برای تحصیل آنان به روستا منتقل کردیم. حسین عسگری‌مهرور رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در گفتگو با […]

حسین عسگری‌مهرور با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال است که روستای چشمه‌بید به دلیل خالی از سکنه بودن فاقد مدرسه است، گفت: با مهاجرت معکوس اهالی از شهر به روستا و اخذ مجوز تحصیل کانکسی را برای تحصیل آنان به روستا منتقل کردیم.

حسین عسگری‌مهرور رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به اینکه روستای چشمه‌بید یکی از روستاهای خالی از سکنه اسدآباد بوده که مهاجرت معکوس در آن داشتیم، اظهار کرد: با مهاجرت حدود ۱۰ خانوار از اهالی آن از شهر به روستا، سعی کردیم مجوز و کد تحصیل در روستا را برای دانش‌آموزان از وزارتخانه بگیریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال است که روستای چشمه‌بید فاقد مدرسه است، تصریح کرد: سعی کردیم برای عدم تردد دانش‌آموزان به شهر، فعلا” با انتقال یک کانکس امر آموزش را برای این آنان مهیا کنیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر در این کانکس ۶ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند که احتمال اضافه شدن به آن وجود دارد چراکه برخی از آنان در شهر ثبت نام کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مدرسه در روستای چشمه‌بید ساخته می‌شود، گفت: ساخت مدرسه در این روستا بستگی به استقبال مردم و مهاجرت معکوس آنان به روستا دارد که در صورت پایداری حضور آنان در روستا با سازمان نوسازی صحبت خواهیم کرد در صورت امکان مدرسه بسازند.

عسگری‌مهرور با بیان اینکه روستای سیاه کمر دیگر روستای شهرستان اسدآباد است که ۳ نفر دانش‌آموز دارد، افزود: در این روستا مدرسه نیمه مخروبه وجود داشت که با کمک های مردمی و همکاری آقای صمد استاجلو یکی از پیمانکاران توانستیم آن را بازسازی و رنگ آمیز کرده و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در روستای پیفانج نیز حدود ۵ الی ۶ سال است که به دلیل تخریب مدرسه دانش آموزان در کانکس تحصیل می کنند، افزود: در این روستا بالای ۳۰ نفر دانش آموز و دو معلم دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد یادآور شد: البته کانکسی که نوسازی در اختیار دانش آموزان روستای پیفانج قرار داده، مجهز به چند اتاقک است.

وی با بیان اینکه دو روستا در شهرستان اسدآباد فاقد مدرسه هستند و البته کانکس هم ندارند، گفت: در این روستاها مدرسه در حال ساخت است و تحصیل آنها در حسینیه روستا انجام می‌شود.

عسگری مهرور با بیان اینکه پروتکل بهداشتی در کانکس‌ها رعایت می‌شود، افزود: البته تعداد دانش‌آموزان کم است و فاصله گذاری اجتماعی هم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=83802
  • دیدگاه‌ها برای تحصیل دانش‌آموزان در کانکس و حسینیه روستا در اسدآباد!/در صورت پایداری سکونت در روستا مدرسه ساخته می‌شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.