• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان:

تبدیل تنور نانوایی به ساج چدنی اشتباه بود

  • کد خبر : 206791
  • 20 آذر 1402 - 8:29
تبدیل تنور نانوایی به ساج چدنی اشتباه بود
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان گفت: فرهنگ‌سازی مصرف نان سبوس‌دار از اولویت‌های لازم جهت تولید نان کامل است.

به گزارش پایاگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ سید حسین خوانساری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با اجرای این طرح به دنبال این هستیم نان با سبوس کامل در اختیار مردم استان قرار گیرد.

وی افزود: نان سفیدی که در نانوایی‌ها عرضه می‌شود هیچ ارزش غذایی نداشته و ما به دنبال این هستیم نان با سبوس کامل در اختیار مردم قرار گیرد تا دارای املاح کافی باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان تاکید کرد: نان کامل دارای سبوس کافی، هرچند تیره است اما عطر و بوی خاصی خواهد داشت و با داشتن موادی چون فیبر تضمین کننده سلامت مردم است، در حال حاضر کارخانجات آرد، سبوس نان را می‌گیرند و به صورت مجزا می‌فروشند اما ما به دنبال این هستیم سبوس هیچ آردی از گندم گرفته نشود و تبدیل به آرد شده و در اختیار نانوا قرار گیرد.

خوانساری با بیان اینکه با این روش هرچند ممکن است نان به تیرگی بزند اما کیفیت آن بالا خواهد رفت، اذعان داشت: البته قیمت این نوع نان نیز بالا می‌رود اما هدف اجرای طرح تأمین سلامت مردم با نان سالم است.

وی از استقبال استاندار همدان از طرح پخت نان کامل سبوس‌دار سخن گفت و افزود: ابتدا قرار است ۱۵ نانوایی از طرف اتحادیه صنف نانوایی‌ها معرفی شده تا طرح سبوس را در این مراکز اجرایی کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه امیدوارم اجرای آن مورد مردم استقبال مردم همدان قرار گیرد، افزود: مردم باید بدانند که تیرگی نان سلامتی آنها را به دنبال دارد و هرچند ممکن است نان با قیمت بالایی خریداری کنند اما هدف تحقق سلامتی آنهاست.

خوانساری با اشاره به اینکه خواب خمیر نانی که سبوس آن گرفته نمی‌شود سه ساعت می‌شود و به این نحو جلوی خطرات سلامتی را می‌گیریم گفت: خمیر و نان با داشتن سبوس کاملا قهوه‌‌ای می‌شود و بدین نحو سلامتی و عملکرد خوب دستگاه گوارش را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: طبق صحبت‌هایی که با پزشکان همدانی داشتیم اذعان دارند که ۳۰ تا ۳۵ درصد سلامت مردم همدان با این نان‌ها به دست می‌آید و این امر باعث کاهش مراجعات آنها به پزشک شده و مصرف دارو نیز کم خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان تأکید کرد: سال آینده برنامه بهتری در این زمینه اجرایی خواهیم کرد و سعی می‌کنیم گندم مرغوب بین تمام کارخانه‌های آرد استان توزیع شود.

خوانساری با بیان اینکه تبدیل تنور نانوایی به ساج چدنی اشتباه بود، تصریح کرد: اشتباهی که از سوی مسئولان قبلی اتفاق افتاده این است که نان‌های تنوری و سنتی را به ساج چدنی تبدیل کردند درحالی که سلامت مردم در نان تنوری و سنتی است که امیدوارم این موضوع نیز مورد توجه باشد.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206791
  • دیدگاه‌ها برای تبدیل تنور نانوایی به ساج چدنی اشتباه بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.