• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
2
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان:

بیش از ۹۸.۲ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی رای دادند

  • کد خبر : 214010
  • 18 فروردین 1403 - 12:40
بیش از ۹۸.۲ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی رای دادند
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان گفت: به یقین رأی بيش از ۹۸.۲ درصدی ملت ايران به جمهوري اسلامي در روز ۱۲ فروردين ماه سال ۱۳۵۸یکی از «ایام‌الله» تاریخ کشور عزیز ماست که به دست مردم انقلابی ایران به عنوان «یدالله» رقم خورده است.

حجت‌السلام والمسلمین الیاس نجاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، ابراز کرد: در اوج نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری حضرت‌امام خمینی رحمت‌الله علیه، مهمترین سوال اذهان عمومی در دنیا استقرار نوع حکومت جایگزین رژیم شاهنشاهی پهلوی بود که البته حضرت امام بارها و بارها در پاسخ به خبرنگاران مستقر در پاریس، این مسئله را تبیین کرده بودند.

وی ادامه داد: حضرت‌امام به عنوان اولین چهره سیاسی تاریخ ملت ایران مکرراً نظام «جمهوری اسلامی» را برای اداره ایران مطرح نموده بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان اظهار کرد: حضرت‌امام طی مصاحبه‌ای که در تاریخ دهم آبان ۱۳۵۷ در پاریس انجام شد، در پاسخ این سؤال خبرنگار تلویزیون اتریش که نظرتان درباره تغییرات و تحولات آینده ایران چیست؟ گفتند: حکومت دموکراسی و جمهوری اسلامی برقرار می‌شود، در این جمهوری یک مجلس ملی، مرکب از منتخبین واقعی مردم، امور مملکت را اداره خواهند کرد، با استقرار جمهوری اسلامی ساختمان واقعی و حقیقی کشور شروع خواهد شد.

نجاری گفت: حضرت امام ادامه داد نوع حکومتی که در تاریخ نمونه‌ای نداشته است و از نوع حکومت رسول اکرم (ص) و حضرت امام علی(ع) الگوگیری شده است. بدین صورت که قوانین کشور باید اسلامی و فرم حکومت باید جمهوری باشد.

وی ادامه داد: لذا این در رکن مهم و اساسی، باید روز به روز تقویت شود و امروزه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همین شیوه را که شیوه ی حکومت اسلامی است پیگیری کرده و بر آن تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان ابراز کرد: نکته قابل توجه این است که رفراندوم ۱۲ فروردین در عصری صورت گرفته است که در قانون اساسی کشوری همانند آمریکا هیچ اشاره‌ای به بحث رفراندوم وجود ندارد و دلیل آن قرار گرفتن یک درصد قشر ثروتمند آمریکا در رأس این حکومت است.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214010
  • دیدگاه‌ها برای بیش از ۹۸.۲ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی رای دادند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.