• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6
معاون فرماندار ملایر خبر داد:

برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در ۹ نقطه ملایر

  • کد خبر : 202555
  • 08 آبان 1402 - 10:38
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در ۹ نقطه ملایر
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ملایر گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار در ۹ نقطه شهری و روستایی ملایر برگزار می‌شود.

حسین فارسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: در تاریخ پر فرار و نشیب انقلاب اسلامی ایران روز ۱۳ آبان یکی از نقاط روشن و برجسته تاریخی است.

وی افزود: در این روز ۳ واقعه تاریخی در سال‌های مختلف رخ‌داده است که هر کدام از آنها سرمنشأ رخدادهای بعدی خود بوده و توانسته‌اند در تاریخ اثرگذار باشند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ملایر بیان کرد: تبعید امام خمینی(ره) کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران دو واقعه مهم روز ۱۳ آبان در تاریخ پیش از انقلاب است که هر کدام باعث شعله‌ورتر شدن آتش مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی شد.

وی افزود: رژیم شاهنشاهی که به دستور آمریکا انواع جنایات را علیه مردم ایران انجام می‌داد برای مقابله با اعتراضات مردم در سال ۱۳۴۳ امام خمینی(ره) را به ترکیه تبعید کرد اما نتوانست مانع از پیروزی انقلاب شود.

فارسی گفت: در سال ۱۳۵۷ نیز شاه از هیچ اقدام جنایت‌کارانه‌ای دریغ نکرده و در روز ۱۳ آبان با کشتار دانش‌آموزان که برای اعتراض به حکومت پهلوی مدارس را تعطیل کرده و در دانشگاه تهران تجمع حرکت کرده تا صدای اعتراض خود را به گوش شاه و حامیانش غربی‌اش برسانند برگ سیاه دیگری به پرونده خود افزود.

وی افزود: در سال ۱۳۵۸ و یک سال پس از کشتار دانش‌آموزان و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانشجویان و باتوجه‌به دخالت‌های فراوان آمریکا و نقش داشتن در جنایت‌های مختلف اقدام به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کردند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ملایر با بیان اینکه در اسناد به‌دست‌آمده از سفارت آمریکا به‌خوبی نمایانگر جنایات آمریکا در ایران بود، تصریح کرد: چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب در تمامی جنایت‌ها علیه مردم ایران ردپایی از آمریکا دیده می‌شود.

وی افزود: در تقویم کشور روز ۱۳ آبان به نام روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده و همه ساله راهپیمایی باشکوهی در کشور برگزار می‌شود.

فارسی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته راهپیمایی روز ۱۳ آبان در نقاط مختلف شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز ۱۳ آبان در ۹ نقطه شهرستان ملایر برگزار می‌شود، گفت: راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار در شهرهای ملایر، سامن، زنگنه، اسلام‌شهر آق گل، جوکار و ازندریان و روستاهای کمری، علی‌آباد دمق، انوج، حسین‌آباد ناظم برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ملایر تأکید کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم ملایر در با حضور پرشور حماسه‌آفرینی می‌کنند.

انتهای خبر/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=202555
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در ۹ نقطه ملایر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.