• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1

برنامه ترکی “تورکلر سلام” از اوایل آبان از صدای مرکز همدان به روی آنتن می رود

  • کد خبر : 89602
  • 03 آبان 1399 - 14:01
برنامه ترکی “تورکلر سلام” از اوایل آبان از صدای مرکز همدان به روی آنتن می رود

رضا لطفی از ضبط و پخش برنامه ترکی “تورکلر سلام” از اوایل آبان ماه خبر داد و گفت:مدت ۸ سالی بود که برنامه ویژه ترکی از صدای همدان حذف شده بود که با پیشنهاد نخبگان ترک زبان استان و مساعدت مدیرکل صدا و سیمای استان همدان بار دیگر پخش برنامه ای مختص ترک زبانان استان […]

رضا لطفی از ضبط و پخش برنامه ترکی “تورکلر سلام” از اوایل آبان ماه خبر داد و گفت:مدت ۸ سالی بود که برنامه ویژه ترکی از صدای همدان حذف شده بود که با پیشنهاد نخبگان ترک زبان استان و مساعدت مدیرکل صدا و سیمای استان همدان بار دیگر پخش برنامه ای مختص ترک زبانان استان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش عصر همدان، پیرو نشست تعدادی از نخبگان و فعالان اجتماعی شهر بهار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان، خبرادر شدیم که به زودی یک برنامه تورکی تهیه و از صدای مرکز همدان پخش خواهد شد.

رضا لطفی تهیه کننده این برنامه با هماهنگی تعدادی از فعالان اجتماعی شهر بهار طی هفته گذشته در شهر بهار حاضر شد و به ضبط بخش هایی از این برنامه با کمک تعدادی از هنرمندان و فعالان اجتماعی شهر پرداخت.

رضا لطفی از تهیه کنندگان صدا و سیمای مرکز همدان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پیش از این برنامه تورکی “روستاییلر” که بعدها به نام “کندیمیز” تغییر یافت، در صدای مرکز همدان تهیه و پخش میشد و بنده حدودا سه یا چهار سال تهیه کنندگی آن را برعهده داشتم که به دلایلی از سال ۹۰ پخش این برنامه متوقف شد.

وی ادامه داد: پیرو درخواست های مکرر نخبگان ترک زبان شهرستان های استان و مساعدت مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان، ساخت دوباره یک برنامه مختص تورک زبان ها در طرح و برنامه مرکز طرح و مقرر شد برنامه ای با نام “تورکلر سلام” به یک صورت برنامه نیم ساعته و سه روز در هر هفته تهیه و در صدای مرکز همدان پخش شود.

لطفی افزود: در این برنامه سعی کرده ایم به همه شهرستان های تورک زبان سر بزنیم و از نخبگان، شاعران، هنرمندان و فعالین اجتماعی آنها استفاده کرده و تاریخ، فرهنگ، سنن ، آداب و رسوم و مشکلات مردم به زبان تورکی در آن بیان شود.

لطفی ابراز داشت: این برنامه از اوایل آبان به روی آنتن خواهد رفت و شامل بخش های مختلفی همچون معرفی آداب و رسوم شهرها، بیان مشکلات به صورت طنز، معرفی ظرفیت ها، معرفی واژگان تورکی، اماکن دیدنی و توانمندی های هر شهر است.

تهیه کننده صدا و سیمای همدان همچنین در خصوص تهیه برنامه تورکی در سیمای مرکز همدان گفت: این برنامه رادیویی شروع کار برنامه تورکی است و امیدواریم که با پیشرفت کار برنامه ویژه تلویزیونی تورک زبان ها نیز ساخته شود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=89602
  • دیدگاه‌ها برای برنامه ترکی “تورکلر سلام” از اوایل آبان از صدای مرکز همدان به روی آنتن می رود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.