• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

بازدید روزانه ۲۰۰ نفراز مجتمع پرورش کروکودیل

  • کد خبر : 180561
  • 08 فروردین 1402 - 11:56
بازدید روزانه ۲۰۰ نفراز مجتمع پرورش کروکودیل

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: مجتمع پرورش کروکودیل و باغ کشاورزی گوراب در ایام نوروز روزانه پذیرای بیش از ۲۰۰ گردشگر است. به گزارش عصرهمدان؛ ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر با اشاره به استقبال خوب مردم از مزرعه پرورش کروکودیل ملایر اظهار کرد: پس از فتوای مقام معظم […]

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: مجتمع پرورش کروکودیل و باغ کشاورزی گوراب در ایام نوروز روزانه پذیرای بیش از ۲۰۰ گردشگر است.

به گزارش عصرهمدان؛ ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر با اشاره به استقبال خوب مردم از مزرعه پرورش کروکودیل ملایر اظهار کرد: پس از فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر بلامانع بودن پرورش کروکودیل و پرورش به‌عنوان حیوانات پوستی از سال ۱۳۸۷، پرورش این جانور عظیم‌الجثه و شگفت انگیز به‌عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور در ایران با کاربردهای بی نظیرش در زمینه های پزشکی، صنعتی و گردشگری، توجه بسیاری از تولیدکنندگان بخش خصوصی را به خود جلب کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: علاوه بر استفاده از خون این حیوان به‌عنوان یک آنتی بیوتیک قوی، از پودر استخوان آن پس از فرآوری برای سرطان پوست، از دندان آن برای ساخت دستبند، گردنبند و دسته کلید و از پنجه آن برای ماساژ استفاده می شود.

وی بیان کرد: این مجتمع با سرمایه‌گذاری محمد حسین جلیلی در روستای گوراب از سال ۱۳۹۷ به بهره برادری رسیده است که با ایجاد نخستین مزرعه پرورش این دوزیست خزنده در خاورمیانه با ظرفیت ۶۰۰ سر کروکودیل در شهرستان ملایر، فرصت ورود به بازار جهانی اقتصادی، پزشکی و گردشگری را برای خود فراهم کرده است.

جلیلی افزود: مجتمع پرورش کروکودیل و باغ کشاورزی گوراب در ایام نوروز روزانه پذیرای بیش از ۲۰۰ گردشگر است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180561
  • دیدگاه‌ها برای بازدید روزانه ۲۰۰ نفراز مجتمع پرورش کروکودیل بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.