• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

ایجاد پیج های ناشناس با هدف تخریب چهره های شاخص بهاری

  • کد خبر : 98252
  • 08 دی 1399 - 14:33
ایجاد پیج های ناشناس با هدف تخریب چهره های شاخص بهاری

شبکه های اجتماعی سرگرم کننده این بار ابزاری برای تخریب چهره های شاخص شهر بهار شدند تا در آستانه انتخابات میان دوره مجلس چهره کاندیداهای احتمالی نمایندگی مجلس را مخدوش کنند. به گزارش عصر همدان، چندی است که دیده شده برخی افراد ناشناس اقدام به ایجاد پیج هایی ناشناس در اینستاگرام و یا کانال و […]

شبکه های اجتماعی سرگرم کننده این بار ابزاری برای تخریب چهره های شاخص شهر بهار شدند تا در آستانه انتخابات میان دوره مجلس چهره کاندیداهای احتمالی نمایندگی مجلس را مخدوش کنند.

به گزارش عصر همدان، چندی است که دیده شده برخی افراد ناشناس اقدام به ایجاد پیج هایی ناشناس در اینستاگرام و یا کانال و گروههای تلگرامی با هدف زیر سوال بردن اقدامات و چهره های سرشناس بهاری کرده اند.

طبق گفتگویی که با چند تن از کابران شبکه اجتماعی اینستاگرام داشتیم اذعان داشتند که مشخصاً یک پیج مجهول الهویه با هدف تخریب چهره های سرشناس بهاری تشکیل شده و به افراد بومی دارای سمت پیامهایی ارسال کرده و به صورت ضمنی اقدام به تهدید آنها کرده و قصد زیرسوال بردن اقدامات این افراد را دارد.

آنطور که به نظر می رسد گردانندگان این پیج در ابتدا با ایجاد سوال در ذهن مخاطب و ارائه تصویری نامفهوم از اشخاص اقدام به تهمت زنی به افراد کرده و بدون اینکه امکان پاسخگویی برای افراد فراهم باشد آنها را به چالش می کشند.

جالب اینجاست که این اقدامات مشکوک در آستانه انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد و گردانندگان این پیج ها پیش از همه در ابتدا به سراغ کاندیداهای احتمالی انتخابات میان دوره مجلس می روند.

در پی این اقدامات مشکوک، فعالین اجتماعی شهر بهار دست به کار شدند تا ردی از این افراد بیابند و این افراد نیز با احساس خطر از شناسایی، اقدام به حذف پیج مزبور کردند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که این افراد با چه هدفی اقدام به ایجاد چنین پیج هایی کرده اند؟

اگر هدف این افراد کمک به جامعه و شهر بهار است، چرا به صورت ناشناس و با نقابی مجهول اقدام به این کار می کنند؟

مردم ما تا چه میزان به این گونه مطالب و پیج ها اعتماد کرده و به آنها استناد می کنند؟

فضای مجازی یله و رهای کشور تا کی قرار است اینگونه بی در و پیکر رها شود تا هر شخصی با هر هویت جعلی بیاید و در این فضا جولان دهد؟

شهر بهار یک شهر کوچک است که فعالین اجتماعی و مجازی آن با مراودات دوستانه و اندکی اطلاعات می توانند در مدت زمان کوتاهی ریشه محتواهای مجازی را بیابند، اما آیا در جوامع بزرگتر نیز این امکان فراهم خواهد بود؟

آنچه که این روزها مورد توجه است، گرایش بیشتر مردم ما به سمت شبکه های اجتماعی سرگرم کننده همچون اینستاگرام است.

در این شبکه کاربران تولیدکننده محتوا بوده و با لایک و کامنت بازخورد محتواهای تولیدی خود را دریافت می کنند، در این بین عده ای هم با اغراض خاص تبلیغاتی، سیاسی، جناحی، ضد فرهنگی و جنسی وارد این کارزار شده و با رخنه در بین مخاطبان خاص خود در پی اهداف پنهانشان هستند که نیازمند توجه بیش از پیش و بالا بردن آگاهی کاربران این شبکه های اجتماعی است.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=98252
  • دیدگاه‌ها برای ایجاد پیج های ناشناس با هدف تخریب چهره های شاخص بهاری بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.