• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0

ایجاد سرعتکاه در مناطق پر خطر ضروری است/ اهالی به راهور درخواست دهند

  • کد خبر : 39563
  • 07 دی 1398 - 13:17
ایجاد سرعتکاه در مناطق پر خطر ضروری است/ اهالی به راهور درخواست دهند

خیابان‌های طویل کوی گلستان به دلیل عدم وجود سرعتکاه‌‌ های لازم به پیست رالی رانندگان جوان و پرخطر و محلی برای حرکات نمایشی و سرعتی خودروها تبدیل شده که این امر مخاطراتی را برای ساکنان و اهالی ایجاد کرده و موجب نارضایتی این شهروندان شده است. به گزارش پایگاه خبری عصر همدان، توسعه شهرها با […]

خیابان‌های طویل کوی گلستان به دلیل عدم وجود سرعتکاه‌‌ های لازم به پیست رالی رانندگان جوان و پرخطر و محلی برای حرکات نمایشی و سرعتی خودروها تبدیل شده که این امر مخاطراتی را برای ساکنان و اهالی ایجاد کرده و موجب نارضایتی این شهروندان شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر همدان، توسعه شهرها با ایجاد شهرک‌ها و پیوستن روستاها به آن امری طبیعی است اما باید به منظور ارائه خدمات به این مناطق از قبل تدابیری از سوی مسئولان اندیشیده شود تا حداقل مشکلات را در آنها شاهد باشیم؛ از آنجا که الحاق این مناطق جدید به شهر مستلزم ایجاد زیرساخت‌های حداقلی است اما متأسفانه این مهم گاه از سوی مسئولان مربوطه مغفول مانده و مشکلاتی را برای ساکنان آن ایجاد می‌کند.

با وجود اظهار نظر برخی مسئولان و مدیران شهری مبنی بر بازدید از این مناطق و رفع مشکلات آنها و با چشم‌پوشی از برخی کمبودها و نواقص موجود اما همچنان عدم ارائه برخی خدمات موجب ایجاد مشکلات و نارضایتی ساکنان آن شده است.

پس از ایجاد زیرساخت‌هایی همچون آب و فاضلاب، برق، تلفن و مواردی از این دست، ارائه خدماتی از قبیل حمل و نقل، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ایجاد سرعتکاه‌ها از مهمترین نیازهای این مناطق است.

کوی گلستان از جمله مناطقی است که ۲۲۰۰ واحد مسکن مهر در آن ایجاد شده و نیازمند ارائه خدمات است، اگرچه شهرداری با وجود عدم تحویل این منطقه از سوی راه و شهرسازی خدماتی را تاکنون ارائه کرده است اما نواقص بسیاری با گذشت چندین سال از بهره‌برادری این مساکن، باقی مانده که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

یکی از مشکلات اهالی این منطقه عدم نصب علائم راهنمایی و رانندگی در برخی نقاط بوده که منجر به ایجاد حوادثی شده و ورود جدی پلیس راهنمایی و رانندگی به این امر را می‌طلبد.

از نکات قابل تأمل در این منطقه وجود خیابان‌های طولانی، منتهی شدن کوچه‌ها به خیابان‌های اصلی و عدم ایجاد سرعتکاه در خیابان‌های اصلی است که این امر موجب شده خیابان‌ها کاربرد پیست رالی برای رانندگان جوان داشته و این رانندگان با اجرای حرکات نمایشی و سرعتی خطراتی برای ساکنان و اهالی به ویژه دانش‌آموزان ایجاد کنند و هر لحظه احتمال وقوع یک حادثه دلخراش در این خیابان‌ها وجود دارد.

علی فکری رئیس پلیس راهور همدان در این خصوص اظهار کرد: سعی شده در مناطق حساس و پرخطر این منطقه با توجه به بررسی‌ها و کارشناسی، علائم راهنمایی و رانندگی نصب شود.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز به نصب علائم و یا ایجاد سرعتکاه با توجه به اعلام درخواست اهالی منطقه، این اقدامات در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: اهالی این منطقه در صورت ضرورت بر ایجاد سرعتکاه می‌توانند درخواست خود را به پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه کنند.

رئیس پلیس راهور همدان بیان کرد: اهالی باید سه رونوشت از درخواست مورد نظر تهیه کرده و با امضای ساکنان هر یک از رونوشت‌ها را به شهرداری، شورای شهر و پلیس راهنمایی و رانندگی تحویل دهند.

وی با بیان اینکه پس از دریافت درخواست، کارشناسان به منظور بررسی و پیگیری موضوع به محل اعزام خواهند شد، افزود: پس از بررسی‌های لازم و در صورت نیاز سرعتکاه در خیابان‌های اصلی ایجاد می‌شود.

حال با توجه به صحبت‌های اعضای شورای شهر مبنی بر بازدید مکرر از این منطقه و تلاش بر رفع مشکلات، این سوال پیش می‌آید که آیا آقایان شورایی تا کنون در بازدیدهای میدانی ایجاد سرعتکاه برای حفظ ایمنی و جان شهروندان ساکن در این منطقه را ضرورت ندانسته‌اند و یا به این مهم توجه نکرده‌اند؟

انتهای پیام/ذ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=39563
  • دیدگاه‌ها برای ایجاد سرعتکاه در مناطق پر خطر ضروری است/ اهالی به راهور درخواست دهند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.