• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

اورژانس اجتماعی واحدی در جهت مداخله، کنترل و کاهش آسیب های وارده به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب

  • کد خبر : 115657
  • 09 خرداد 1400 - 8:40
اورژانس اجتماعی واحدی در جهت مداخله، کنترل و کاهش آسیب های وارده به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب

طاهره شمسی اظهار کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان متشکل از دوتیم مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی و یک تیم سیار برای ارایه خدمات اجتماعی به صورت تخصصی در سطح شهرستان در حال فعالیت است. طاهره شمسی، مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: اورژانس اجتماعی بهار یکی از واحدهای اداره […]

طاهره شمسی اظهار کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان متشکل از دوتیم مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی و یک تیم سیار برای ارایه خدمات اجتماعی به صورت تخصصی در سطح شهرستان در حال فعالیت است.

طاهره شمسی، مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: اورژانس اجتماعی بهار یکی از واحدهای اداره بهزیستی با گروهی متشکل از روانشناسان و مددکاران در جهت مداخله، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بوده، این مرکز در پایان سال ۹۶ افتتاح و از فروردین ۹۷ به صورت رسمی شروع به فعالیت نموده است.

طاهره شمسی با بیان اینکه این واحد خدمت رسان با حداقل رساندن و کاهش آسیب های اجتماعی وارده به افراد در حال فعالیت است گفت تیمی متشکل از گروه مداخله در بحران فردی و اجتماعی و تیم سیار برای ارایه خدمات اجتماعی تخصصی در سطح شهرستان در حال فعالیت است.

شمسی همچنین اظهار داشت :کنترل و کاهش بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی به جای مداخلات انتظامی و قضایی ، پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب نیز از اهداف این واحد می باشد که با ورود تیم مداخله در بحرانها و آسیب های کودک آزاری، همسرآزاری، خشونت ، خودکشی و افکار خودکشی ، اختلافات خانوادگی تا حد زیادی کاهش داده است.

وی بیان کرد: اورژانس اجتماعی با کادر تخصصی بستر مناسبی برای رصد آسیبهای اجتماعی با ارائه راه حل می باشد، همچنین تیم سیار با استقرار در مناطق آسیب خیز شهرستان به آگاه سازی در خصوص فعالیت مرکز پرداخته و نیز با حضور کارشناسان این تیم اعم از روانشناس و مددکار در اجتماعات مدارس، کارگاهها مساجد و نماز جمعه ها در راستای آگاهی بخشی عموم مردم فعالیت می نمایند اما در حال حاضر متاسفانه به دلیل محدودیت های کرونایی این اقدامات بیشتر به صورت مجازی، توزیع بروشور و نصب بنر در سطح شهرستان می باشد.

شمسی در پایان عنوان کرد: شهرستان بهار دارای یک مرکز فعال اورژانس اجتماعی با دو تیم مداخله در بحران و یک تیم سیار با حضور مددکاران و روانشناسان متخصص در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=115657
  • دیدگاه‌ها برای اورژانس اجتماعی واحدی در جهت مداخله، کنترل و کاهش آسیب های وارده به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.