• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
5
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبرداد:

انقلاب بزرگ در ساخت و ساز با طرح بازآفرینی محلات

  • کد خبر : 203524
  • 15 آبان 1402 - 13:07
انقلاب بزرگ در ساخت و ساز با طرح بازآفرینی محلات
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه مصوب شده است که ۹ شهر استان همدان طرح بازآفرینی محلات را اجرا کنند گفت: با اجرای این طرح انقلاب بزرگی در ساخت و ساز محله‌های قدیمی رخ می‌دهد.

مجید صالحی‌امیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی«عصر همدان» با اشاره به طرح بازآفرینی محلات استان همدان گفت: این طرح در راستای نوسازی شهری در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح انقلاب بزرگی در ساخت و ساز در محله‌های قدیمی رخ می‌دهد افزود: بازآفرینی محلات مُشوق خوبی برای حضور انبوه سازان است تا در محله‌های هدف بازآفرینی سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: مصوب شده است که ۹ شهر استان همدان این طرح را اجرا کنند و محله‌ها نیز مشخص هستند.

صالحی‌امیر با بیان اینکه بر اساس ماده پنج به شهرداری‌ها ابلاغ شده است که برای اجرای طرح بازآفرینی محلات به مراجعه‌کنندگان کمک کنند تصریح کرد: طرح‌های تشویقی در بحث دریافت پروانه ساخت و همچنین تسهیلات برای مردم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این کار به نفع شهرداری‌ها نیز هست گفت: اگر شهرداری‌ها همکاری و تبلیغ در این خصوص داشته باشند درآمدزایی قابل قبولی از محل دریافت پروانه‌های ساخت برای آن‌ها دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تاکید براینکه بازآفرینی محله‌های قدیمی بسیار اقتصادی است افزود: با توجه به اینکه در این محله‌ها مسجد، مدرسه و درمانگاه وجود دارد دیگر نیازی به ساخت این مکان‌ها نیست در نتیجه بازآفرینی خانه‌های قدیمی از همه نظر به نفع است.

صالحی‌امیر امیر در پایان خاطرنشان کرد: در شهر همدان محله‌هایی همچون جولان، منوچهری، دیزج، حصار و درکل محله‌های حاشیه نشین که کوچه‌هایی تنگ دارند در طرح بازآفرینی محلات هستند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=203524
  • دیدگاه‌ها برای انقلاب بزرگ در ساخت و ساز با طرح بازآفرینی محلات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.