• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
3

افتتاح ۵۱۸ واحد مسکن روستایی در ۱۰ شهرستان استان / کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه در ایام دهه فجر

  • کد خبر : 47070
  • 15 بهمن 1398 - 12:38
افتتاح ۵۱۸ واحد مسکن روستایی در ۱۰ شهرستان استان / کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه در ایام دهه فجر

حسن ظفری با بیان اینکه ۵۱۸ واحد مسکن روستایی قابل افتتاح در ۱۰ شهرستان استان ساخته شده است، گفت: ۱۲ پروژه عمرانی نیز با اعتباری بیش از ۷ میلیارد تومان اعتبار در ایام دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود. به گزارش عصر همدان؛ مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران […]

حسن ظفری با بیان اینکه ۵۱۸ واحد مسکن روستایی قابل افتتاح در ۱۰ شهرستان استان ساخته شده است، گفت: ۱۲ پروژه عمرانی نیز با اعتباری بیش از ۷ میلیارد تومان اعتبار در ایام دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش عصر همدان؛ مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات نوسازی و ساخت مساکن تخریب شده بر اثر سیل ابتدای امسال اظهار کرد: پس از سیل فروردین‌ماه سال جاری ۲۱ هزار واحد توسط ۹۰ کارشناس مورد ارزیابی و مهندسی قرار گرفت.

وی افزود: در سطح استان همدان ۹ هزار واحد احداثی و ۶ هزار واحد تعمیری در مجموع ۱۵ هزار واحد تخریب شده مورد تعمیر و احداث قرار گرفت.

ظفری با بیان اینکه با رائه گزارش به‌ موقع و به‌ جا جزو اولین استان‌هایی بودیم که خسارت مساکن تخریب شده بر اثر سیل اوایل امسال را به ستاد بحران کشور گزارش دادیم، ادامه داد: در طی دو فقره مصوبه ۷۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به استان همدان ابلاغ شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره و ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به استان اعلام و ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: تا به امروز از بیش از ۱۹ هزار و ۲۹۷ متقاضی به ۱۷ هزار و ۱۷۱ متقاضی موفق به عقد قرارداد شدند.

وی اضافه کرد: کمک هزینه اجاره بهای مسکن در واحدهای احداثی شهری ۱۲ میلیون تومان و در واحدهای روستایی ۶ میلیون تومان مصوب و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

ظفری با بیان اینکه کمک هزینه بلاعوض معیشت تا سقف ۵ میلیون تومان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ میلیارد تومان در حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای متقاضیان واجد شرایط برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در خصوص اقدامات بازسازی و بهسازی مساکن روستایی در سطح استان بیان کرد: سهمیه مسکن روستایی ۱۲ هزار واحد بوده که تاکنون برای ۲۱ هزار واحد تامین منابع و تسهیلات انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه با تامین منابع و تسهیلات ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی به جهش قابل ملاحظه در شاخص بهسازی رسیده‌ایم، تصریح کرد: استان همدان تاکنون به ۵۴ درصد شاخص بهسازی در روستاها رسیده است.

ظفری در زمینه پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: در سطح استان همدان ۵۱۸ واحد مسکن روستایی قابل افتتاح در ۱۰ شهرستان استان با ۳۱ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان تسهیلات و آورده متقاضی ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: در ایام دهه فجر  ۲۶ پروژه بهسازی معابر روستایی با هزینه ۱۱ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

ظفری اضافه کرد: ۱۲ پروژه کلنگ‌زنی با ۷ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان اعتبار که ۷۰ درصد آن به صورت وجوه نقدی تامین شده در ایام دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز یک ۳۶۱ روستا از مجموع ۷۰۷ روستاهای استان به اتمام رسیده و ۳۹۱ روستا نیز در حال تکمیل است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در خصوص اختصاص قیر اعتباری به استان همدان اظهار کرد: از سال ۹۴ تا سال گذشته ۴۹۹ روستا از قیر اعتباری این ۴ سال برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه قیراعتباری امسال تاکنون ۳۰ درصد تخصیص یافته است، افزود: کل اعتبارات عمرانی سال ۹۸ تا امروز با ۹۳ میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان اعتبار در قالب ۳۲۱ پروژه با تخصیص ۵۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ف

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=47070
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح ۵۱۸ واحد مسکن روستایی در ۱۰ شهرستان استان / کلنگ‌زنی ۱۲ پروژه در ایام دهه فجر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.