• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
3

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان بهار

  • کد خبر : 163759
  • 08 شهریور 1401 - 8:54
افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان بهار

در ششمین روز از هفته دولت در سفر استاندارد همدان به شهرستان بهار پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان بهارافتتاح و کلنگ زنی شد. به گزارش عصرهمدان؛ در ششمین روز از هفته دولت در سفر استاندارد همدان به شهرستان بهار پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان بهارافتتاح و کلنگ زنی شد. […]

در ششمین روز از هفته دولت در سفر استاندارد همدان به شهرستان بهار پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان بهارافتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش عصرهمدان؛ در ششمین روز از هفته دولت در سفر استاندارد همدان به شهرستان بهار پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان بهارافتتاح و کلنگ زنی شد.

حضور در گلزار شهدا و زیارت مرقد آیت الله بهاری و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهر ، افتتاح فاز اول مجتمع خدماتی کهکشان با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان در بخش مرکزی بهار (محور همدان – اسدآباد)، افتتاح سردخانه عباسیان طائب در بهار، افتتاح گلخانه خسروی با اعتباری بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد تومان در روستای دهنجرد از توابع بخش لالجین و افتتاح تصفیه خانه صنعتی شرکت نشاسته الوند در لالجین

تعدادی از پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی بودند که امروز با حضور استاندارد و هیئت همراه به بهره برادری رسیدند.

فاز اول مجتمع خدماتی کهکشان در بخش مرکزی بهار (محور همدان-اسدآباد) با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان، دارای جایگاه سوخت، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ افتتاح و به بهره برادری رسید.

علیرضا قاسمی فرزاد در آیین افتتاح مجتمع خدماتی کهکشان اظهار کرد: ۱۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری همانند غار علیصدر برای جذب مسافر داریم و لازم است خدمات رفاهی و جانبی برای جذب گردشگر فراهم شود، چرا که حضور گردشکر آثار خوبی از جنبه اقتصادی و فرهنگی دارد و این مجتمع خدماتی رفاهی که در مسیر کریدور غرب کشور و محور مواصلاتی با کشور عراق است می تواند تسهیل کننده باشد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در کشور ۱۱ شهر ثبت جهانی شده که از این تعداد، ۲ شهر لالجین و ملایر از شهرهای همدان میباشند که برای ما افتخار آفرین است و مزیت نسبی خوبی را در استان ایجاد کرده وسفالگران متبحری داریم که آثارشان به عنوان سفیران کشور بشمار می‌روند.

استاندارد همدان افزود: استان پذیرای سرمایه گذاران است و در این مقطع زمانی که افراد سرمایه‌گذاری را در راستای تامین منافع آنی و کوتاه‌مدت هدایت می‌کنند؛ سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بسیار ارزشمند است و در حال شاهد تلاش های فرماندار بهار برای جذب سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری هستیم که این خود باعث پیشرفت وضع شهرستان خواهد شد‌.

افتتاح سردخانه با ظرفیت ۵هزارتنی واعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان

همچنین استاندارد همدان به همراه فرماندار بهار و جمعی از مسئولین شهرستانی، با افتتاح سردخانه ۵هزار تنی عباسیان طائب در بهار، در جریان پیشرفت پروژه قرار گرفت، این سردخانه با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان و اشتعالزایی ۸ نفر در بخش مرکزی بهار از امروز به بهره برادری رسید.

در ادامه حضور استاندارد همدان در بهار، گلخانه خسروی با اعتباری بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد تومان در مساحتی بالغ بر ۷ هزار و ۶۲۷ مترمربع و اشتغالزایی ۷ نفر در روستای دهنجرد از توابع بخش لالجین افتتاح شد.

استاندارد همدان در افتتاح گلخانه خسروی با تقدیر از پرورش دهندگان گل عنوان کرد: ایجاد چنین گلخانه ای ظرفیت بسیار خوبی در شهرستان بهار است ویکی از برنامه های دولت ارتقاء بهره وری در استفاده از منابع آب و خاک است و این چهارمین مرکز پرورش گل در که در حال فعالیت میباشد.

قاسمی فرزاد اذعان کرد: شهرستان بهار مزیت های بسیار بزرگی از جمله کشاورزی، کشت سیب زمینی در حدود یک پنجم تولید کشور دارد که در کنار آن منطقه لالجین، شهر جهانی سفال و ایجاد و احداث گلخانه ها می تواند از دیگر مزیت آن باشد و این نوع کشت که به نام کشت هیدروپونیک یعنی کشت بدون خاک و برپایه آب است، بسیار حائز اهمیت بوده و هر شاخه گل ارز آوری خوبی برای کشاورزان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: باید در بحث گل و گیاه، کشت های گلخانه ای را افزایش داده شود، خصوصا در شهرستان بهار که می تواند آن را به قطب گل و گیاه تبدیل کند، با توجه به اینکه گلخانه بهره وری را چندین برابر افزایش می دهد می تواند به کشاورزان کمک بسیاری کند.

در پایان این سفر نیم روزه تصفیه خانه تصفیه صنعتی شرکت نشاسته الوند در لالجین که روش ترکیبی شیمیایی و بیولوژیک را در پیش گرفته، به مساحت ۸۰۰ متر مربع و ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب در روز با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برادری رسید.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=163759
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی شهرستان بهار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.