• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

اعمال محدودیت مصرف گاز در نیروگاه شهید مفتح/ اجازه مصرف روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب

  • کد خبر : 46076
  • 10 بهمن 1398 - 8:20
اعمال محدودیت مصرف گاز در نیروگاه شهید مفتح/ اجازه مصرف روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان همدان از اعمال محدودیت صفر مصرف گاز در نیروگاه شهید مفتح همدان خبر داد و گفت: بخش اداری و پرسنلی نیروگاه مفتح همدان اجازه مصرف روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب گاز را دارد. به گزارش عصر همدان؛ با توجه به برودت هوا در استانهای غربی و افزایش میزان مصرف گاز در […]

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان همدان از اعمال محدودیت صفر مصرف گاز در نیروگاه شهید مفتح همدان خبر داد و گفت: بخش اداری و پرسنلی نیروگاه مفتح همدان اجازه مصرف روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب گاز را دارد.

به گزارش عصر همدان؛ با توجه به برودت هوا در استانهای غربی و افزایش میزان مصرف گاز در یک ماه گذشته، گاز نیروگاه شهید مفتح همدان که به عنوان یک واحد صنعتی بزرگ بیشترین مصرف گاز را در استان همدان دارد محدود شده و قرار بر این شد تا اطلاع ثانوی این نیروگاه از سوخت جایگزین مازوت استفاده کند.

برای اطلاع از این اعمال محدودیت عبدالله فیاض مدیر عامل شرکت گاز استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان اظهار کرد: اعمال محدودیت مصرف نیروگاه  فقط براساس دستور دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد کاهش مصرف داشته است.

فیاض ادامه داد: مصرف نیروگاه شهید مفتح همدان طی دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

فیاض با بیان اینکه براساس اطلاعیه مدیریت بحران استاندارد ی همدان از چند روز گذشته محدودیت مصرف صفر در نیروگاه شهید مفتح اعمال شده است، خاطرنشان کرد: برای همکاری با نیروگاه روزانه اجازه مصرف ۱۰۰ هزار مترمکعب گاز برای مصرف در بخش اداری و پرسنلی نیروگاه مفتح داده شده است.

وی اضافه کرد: البته طی روزهای گذشته مصرف گاز در بخش اداری و پرسنلی این نیروگاه نیز بیشتر بوده است.

بیشترین مصرف انرژی همدان در بخش خانگی است

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیشترین مصرف انرژی را در بخش خانگی عنوان کرد و گفت: متاسفانه مصرف گاز خانگی در دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

فیاض در خصوص رعایت مصرف بهینه از سوی مشترکین بیان کرد: مشترکین شرکت گاز وسایل گرمایشی را روی دمای ۵۰ تا ۶۰ درجه تنظیم کنند و دمای محیط را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان نیز در این زمینه اظهار کرد: در صورت افت فشار گاز شرکت های بزرگ و پر مصرف توسط مدیریت بحران محدود و یا در صورت اضطرار قطع می شود.

علیمردان طالبی افزود: هم‌اکنون گاز مصرفی نیروگاه  شهید مفتح محدود شده است تا مشکل افت فشار گاز در استان‌های غربی کشور برطرف شود.

در پایان با توجه به پایداری جبهه هوای سرد در استان همدان باید تعامل و همکاری آحاد مختلف مردم، ادارات و ارگان‌های دولتی در مصرف بهینه انرژی بیشتر از گذشته باشد تا خدای نکرده با بحران و افت انرژی در روزهای آتی مواجه نشویم.

البته فرهنگ صرفه‌جویی انرژی باید از مکان‌های عمومی آغاز شود تا این فرهنگ در خانواده‌های ما نیز بیش از پیش رخنه کند.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=46076
  • دیدگاه‌ها برای اعمال محدودیت مصرف گاز در نیروگاه شهید مفتح/ اجازه مصرف روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.