• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

آیا مسئولی هست ترمز قیمت های نجومی مسکن و اجاره بها در همدان را بکشد؟

  • کد خبر : 155389
  • 23 خرداد 1401 - 9:10
آیا مسئولی هست ترمز قیمت های نجومی مسکن و اجاره بها در همدان را بکشد؟

یکه تازی قیمت مسکن و اجاره بها در استان همدان موجی از نگرانی و نارضایتی را در بین اقشار کم درآمد بر انگیخته که این امر نیازمند تدابیر فوری و بازدارنده مسئولین است. به گزارش عصر همدان؛ با نگاهی دقیق به اخبار مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در چند استان مجاور متوجه روند رو […]

یکه تازی قیمت مسکن و اجاره بها در استان همدان موجی از نگرانی و نارضایتی را در بین اقشار کم درآمد بر انگیخته که این امر نیازمند تدابیر فوری و بازدارنده مسئولین است.

به گزارش عصر همدان؛ با نگاهی دقیق به اخبار مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در چند استان مجاور متوجه روند رو به رشد و مطلوب اجرای این طرح خواهید شد.

  • استان کرمانشاه: آغازطرح اجرایی ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بهمن ماه سال ۱۴۰۰.
  • استان مرکزی: آغاز طرح اجرایی ۱۶ هزار و ۲۲۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن در اسفند ماه سال ۱۴۰۰.
  • استان همدان: “ساخت نهضت ملی مسکن در همدان روند مطلوبی ندارد!” این خبر و خبرهای ضد و نقیضی که هنوز مسئولین این حوزه در استان در مراحل اولیه و تهیه زمین برای اجرای این طرح گیر کرده اند. تیتر اول رسانه های شهر شده است

فرزاد تیموری، معاون عمرانی استاندارد همدان نیز روز چهارشنبه تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران گفت: یک هزار و ۱۳۶ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان تامین شد.

این در حالیست که به گفته احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس برای اجرای این طرح نیازمند تامین یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین هستیم، که تاکنون ۶۷۰ هکتار از این زمین تامین شده است که متأسفانه بخشی از این ۶۷۰ هکتار هم معارض دارد!

این خبر ها و روند بسیار کند این طرح از یک طرف و از طرف دیگر یکه تازی قیمت مسکن و اجاره بها در استان همدان موجی از نگرانی ها نا رضایتی را در بین اقشار کم درآمد سطح شهر را بر انگیخته که نیازمند تدابیر به هنگام مسئولین است.

با توجه به این که بسیاری از بخش های شهر همدان در حوزه بافت فرسوده می باشد و موضوع مهمتر اینکه زمین مناسب برای اجرای این طرح هنوز به طور قطع آماده نشده است، این امر را می طلبد که مسئولین از ظرفیت های قابل دسترس تر چون حوزه ی خود مالکی طرح نهضت ملی مسکن استفاده کرده و با سیاست ها و اقدامات تشویقی برای مالکین ساختمان های فرسوده سطح شهر، تا حد زیادی عطش بازار مسکن را فرو بنشانند.

انتظار مردم از مسئولین استان و نمایندگان مجلس در طرح نهضت ملی مسکن رسیدن به یک اجماع نظر و هماهنگی در زمان کوتاه است چرا که مخاطبین این طرح شهروندان کم درآمد تر و کم برخوردارتر هستند.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155389
  • دیدگاه‌ها برای آیا مسئولی هست ترمز قیمت های نجومی مسکن و اجاره بها در همدان را بکشد؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.