
شهردار همدان مطرح کرد:
نوروز همدان پررونق
شهردار همدان گفت: همدان در نوروز ۱۴۰۴ میزبان پرشور گردشگران بود و شهرداری با تلاش شبانهروزی ۱۳ هزار درخت و ۲ میلیون گل کاشت؛ خدمات شهری با ۸ هزار نفر ساعت کار روزانه و ۲۶ چادر عرضه میوه ارائه شد.
مسعود حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، با اشاره به بارش برف سنگین در اواخر سال گذشته و محدودیت زمان برای آمادهسازی شهر، اظهار کرد: با وجود فرصت اندک، ستاد استقبال بهار در شهرداری همدان تشکیل و از ۱۵ اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: همکاران ما به صورت شبانهروزی در بخشهای مختلف شهر مشغول به کار شدند تا شهر را به نحو شایسته برای پذیرایی از مسافران و همشهریان گرامی آماده کنند.
شهردار همدان در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزههای مختلف اشاره کرد و گفت: در حوزه زیباسازی منظر و فضای سبز شهری، المانهای جدید به ارزش ۲۱ میلیارد تومان نصب و آمادهسازی شد؛ همچنین، حدود ۲ میلیون بوته گل فصلی و ۱۳ هزار اصله درخت به فضای سبز شهر افزوده شد که نقش مهمی در حفظ محیط زیست شهری ایفا میکند.
وی به ساماندهی مشاغل شهری و تنظیم بازار شب عید نیز اشاره کرد و افزود: برای رفاه حال شهروندان و تنظیم بازار شب عید، ۲۶ چادر عرضه میوه در نقاط مختلف شهر برپا شد.
حسینی از آمادگی کامل سازمان آتشنشانی نیز خبر داد و گفت: سازمان آتشنشانی از بیستم اسفندماه در حال آمادهباش کامل بوده و آموزشهای شهروندی نیز در این ایام پیگیری شده است.
وی در خصوص خدمات شهری ارائه شده در ایام نوروز گفت: روزانه ۸ هزار نفر ساعت کار در حوزه رفت و روب، تنظیم، شستشو و پاکسازی معابر انجام شده و بالغ بر ۱۵ میلیون متر مربع از معابر شهری رنگآمیزی و پاکسازی شده است. همچنین، ۲ هزار و ۵۰۰ عدد مخزن زباله جدید در سطح شهر جانمایی شده است.
شهردار همدان به اقدامات شهرداری در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: تورهای گردشگری با ۱۵ دستگاه اتوبوس از پنجم فروردین ماه برای بازدید از جاذبههای شهر همدان برگزار شد و برنامههای فرهنگی متنوعی نیز در این ایام اجرا گردید.
وی همچنین به مدیریت نظم و انضباط شهری و محوطه گنجنامه، پیگیری ساخت و سازها و رفع سد معابر اشاره کرد.
حسینی گفت: در حوزه ترافیک نیز ۱۰۰ کیلومتر خط کشی منقطع و ممتد در معابر اصلی شهر انجام شده و با هدف افزایش ایمنی و زیباسازی منظر شهری، رنگآمیزی بلوکهای بتنی به مساحت ۵ هزار متر مربع صورت گرفته است.
وی با اشاره به سامانه ۱۳۷ شهرداری همدان به عنوان پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری، گفت: در ایام نوروز، بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ تماس با این سامانه برقرار شد که از ۵ هزار و ۷۶۵ مورد آن مربوط به راهنمایی مسافران و گردشگران در خصوص هتلها و جاذبههای گردشگری بوده است.
شهردار همدان از آمادهسازی ۱۳ به درگاه تفریحی، پارکها و سرویسهای بهداشتی برای استفاده شهروندان و مسافران در روز طبیعت خبر داد و تأکید کرد: در ایام نوروز که بسیاری از ادارات تعطیل بودند، همکاران ما در شهرداری به صورت شبانهروزی و با محوریت استاندار محترم در کنار سایر دستگاههای خدماترسان مشغول خدمترسانی به شهروندان و میهمانان عزیز بودند.
وی با ابراز رضایت از بازخوردهای مناسب شهروندان و مسافران از اقدامات انجام شده، گفت: امیدواریم تلاشهای شهرداری مورد قبول شهروندان گرامی واقع شده باشد و کما فی السابق، در سال جاری نیز پروژههای عمرانی و برنامههای متنوعی را در خدمت شهروندان عزیز خواهیم داشت.
حسینی در پایان ضمن تشکر از فرهنگ بالای شهروندان همدانی در حفظ پاکیزگی و زیبایی شهر، از مسافران و گردشگران نیز خواست تا در حفظ نظافت شهر کوشا باشند و زبالههای خود را در ساعات مقرر (۸ تا ۱۰ شب) در سطلهای زباله قرار دهند تا چهرهای زیباتر و منظمتر از شهر همدان به نمایش گذاشته شود.
انتهای خبر/حا
درباره نویسنده
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!