
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر تأکید کرد:
رونق گردشگری همدان، هدف شرکت علیصدر
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه یکی از چالشهای مهم، عدم شناخته شدن همدان در سطح ملی و بینالمللی است، گفت: در تلاش هستیم با شناسایی و معرفی ظرفیتهای گردشگری، قراردادهایی منعقد کنیم تا ظرفیتها به خوبی معرفی شوند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» صبح امروز مهران حاجیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویکرد شرکت سیاحتی علیصدر در درجه اول، همافزایی و همکاری با تمام ارگانها و فعالان حوزه گردشگری است، گفت: استاندار همدان از ابتدا تأکید داشتند، حیاط خلوت بودن، اگر در گذشته وجود داشته، باید به طور کامل کنار گذاشته شود و هدف اصلی ما، آبادانی و عمران منطقه در حوزه گردشگری است.
وی با اشاره به اینکه برای تحقق توسعه گردشگری غاز علیصدر، جلسات مستمر و پیگیریهای مداوم در بحث کالبد و زیرساختها در دستور کار قرار گرفته است، افزود: یکی از چالشهای مهم در حوزه گردشگری، عدم شناخته شدن همدان و جاذبههای آن در سطح ملی و بینالمللی است.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: همانطور که در جلسات با مسئولان کشوری مطرح شده، همدان و جاذبههای گردشگری آن هنوز به خوبی شناخته شده نیستند.
حاجیان با بیان اینکه برای رفع این مشکل، از همکاران خود در سایر استانها و بهویژه در حوزه گردشگری کمک میگیریم، تصریح کرد: همچنین، در تلاش هستیم با شناسایی و معرفی ظرفیتهای گردشگری استان، قراردادهایی را منعقد کنیم تا این ظرفیتها به نحو احسن معرفی شوند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهایی مانند مسابقات عکاسی و نمایشگاهها در دستور کار قرار دارد، گفت: همچنین، برای تبلیغات در شهرهای مهم گردشگری کشور برنامهریزیهایی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم، گردشگری خارجی است، در این زمینه ضعفهایی وجود دارد؛ ما با سفیر بنگلادش جلسات مفصلی داشتیم که به دلیل نبود پرواز مستقیم از این کشور به ایران، گردشگران این کشور برای سفر به همدان با مشکل مواجه هستند.
حاجیان با بیان اینکه به همین منظور، قرار است از آژانسهای گردشگری بنگلادش دعوت شوند تا با همکاری سفارت و فعالان گردشگری، این مشکل را حل کنیم، افزود: همچنین، با توجه به پتانسیلهای گردشگری استان، برای گردشگران جنوب شرقی آسیا، برنامهریزیهای ویژهای صورت گرفته است.
وی تأکید کرد: هدف ما افزایش پنج برابری تعداد گردشگران خارجی است، که مستلزم اقدامات ویژهای در زمینه بازاریابی و تبلیغات است.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: در زمینه آموزش و ارتقای سطح کیفی خدمات گردشگری نیز برنامههایی در دست اجرا است و دورههای آموزشی برای پرسنل و همکاران در سایت علیصدر و همچنین در سایت عباسآباد برگزار میشود.
حاجیان با بیان اینکه در حال همکاری با دانشگاههای آزاد و پیام نور هستند تا در زمینههای آموزشی و رفتارسازمانی، دورههایی را به صورت مستمر برگزار کنند، گفت: این موضوع در رشد و ارتقأ ارائه خدمات گردشگری مؤثر است.
وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه تهران، با مسئولین ذیربط وزارت میراث فرهنگی جلساتی پیرامون ثبت جهانی غار علیصدر برگزار شده است، افزود: پیگیری ثبت جهانی آثار و جاذبهها در دستور کار قرار دارد و در این زمینه از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد، در حال حاضر، پیگیریهای لازم برای ثبت جهانی غار علیصدر در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: طرح جامع توسعه علیصدر مراحل پایانی خود را طی میکند و دستگاههایی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی در این زمینه همکاری دارند.
حاجیان با بیان اینکه پیگیری جاده ریلی و جاده همدان به علیصدر با جدیت در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: با پیگیریهای استاندار، پروژه راهسازی همدان به گلتپه فعال شده و پیشرفت خوبی داشته است، امیدواریم فاز اول این پروژه تا شهریور ماه به بهرهبرداری برسد.
وی با اشاره به اینکه سایت علیصدر، به عنوان یکی از مهمترین سایتهای عرضه سوغات استان، فعال است، گفت: در این سایت، سوغات استان و همچنین سوغات سایر استانها با برندهای معتبر عرضه میشود و ما در تلاش هستیم تا تمامی سوغات استان را در این سایت عرضه کنیم.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر خاطرنشان کرد: همچنین، در حال هماهنگی برای راهاندازی کارگاههای سفال، سرامیک و چینی هستیم تا تولیدات بومی استان در این سایت عرضه شود.
حاجیان با بیان اینکه در مجموعه غار علیصدر سایتهای گردشگری رصدخانه و تیراندازی وجود دارند که به دلیل مسائل مختلفی، از جمله رها شدن و عدم رسیدگی، فعال نبودهاند، گفت: ما در حال بازسازی و بهسازی این سایتها هستیم، بازسازی سایت رصدخانه آغاز شده و پیگیر راهاندازی سایت تیراندازی نیز هستیم.
وی با اشاره به اینکه در مورد قراردادهای موجود در سایت علیصدر، پیگیریهای لازم در حال انجام است، افزود: از جمله قراردادهای مربوط به سوئیتها، فروشگاهها و سوغاتسراها، با یک تیم حقوقی قوی در حال بررسی این قراردادها هستیم تا بتوانیم از ظرفیتهای موجود به بهترین نحو استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: بیش از ۱۹۰ فروشگاه و اقامتگاه در مجموعه داریم که بیش از هفتاد تا هشتاد درصد آنها فاقد قرارداد هستند و این موضوعی است که به جد پیگیر آن هستیم و جلسات متعددی در این باره برگزار کردهایم.
حاجیان با بیان اینکه رستوران شیشهای عباسآباد به دلیل مشکلات حقوقی نزدیک به دو سال تعطیل بود، گفت: این رستوران یکی از بهترین لوکیشنهای رستورانی در غرب کشور است و خوشبختانه با همکاری دادستان و استاندار، مشکلات حقوقی آن رفع شده و رستوران تخلیه و آماده واگذاری به برنده مزایده است.
وی با اشاره به اینکه در مورد قراردادهای شرکت علیصدر، تحقیق و تفحص در حال انجام است، افزود: ما تمام همکاری لازم را با مراجع ذیربط، از جمله دیوان محاسبات، انجام میدهیم و تاکنون هیچ خللی در روند امور جاری شرکت ایجاد نشده است.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر خاطرنشان کرد: در خصوص مزایدههای میراث فرهنگی برای غار علیصدر لازم است این توضیح را بدهم که سال گذشته و امسال چندین مزایده از طرف میراث فرهنگی برای غار برگزار شد که به دلیل شرایط بد اقتصادی و طرحهای ارائه شده، هیچ شرکتی شرکت نکرد، به نظر ما، برای جذب سرمایهگذار، نیاز به قراردادهای بلندمدت است.
حاجیان با بیان اینکه سرمایهگذاری در علیصدر نیازمند سرمایهگذاری بسیار کلان در تجهیزات، زمینهای اطراف و تأسیسات است، گفت: برای سرمایه گذار جدید، با توجه به شرایط فعلی، این یک ریسک بزرگ محسوب میشود و در صورتیکه بخواهیم ثبت جهانی را هم دنبال کنیم، برنامهریزی یک ساله کفایت نمیکند و نیاز به برنامهای بلندمدت با همکاری میراث فرهنگی داریم.
وی تأکید کرد: ما در تلاش هستیم تا با ارائه طرحهای جامع و بلندمدت، شرایط را برای جذب سرمایهگذار فراهم کنیم.
حاجیان در پاسخ به این سوال که چه برنامههایی برای توسعه زیرساختهای علیصدر و بهبود تعامل با روستای علیصدر در دست دارند، تصریح کرد: یکی از اولویتهای ما، بهبود زیرساختها، به ویژه سنگفرش کردن خیابانها و کوچههای منتهی به علیصدر است.
وی با بیان اینکه تعامل شرکت علیصدر با دهیاری و شورای روستا بسیار خوب است، افزود: در تلاش هستیم تا این تعامل را گسترش دهیم، به عنوان مثال، از ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزاتی که بین حدود یک هزار و ۱۰۰ روستای استان توزیع شده، سهم روستای علیصدر ۳۳ میلیارد تومان بوده که نشان از اهمیت و پتانسیل بالای این روستا دارد.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در پایان عنوان کرد: دانشبنیان شدن شرکت یکی از اهداف مهم ما است و مطالعات آن انجام شده و در مراحل نهایی است.
انتهای خبر/
درباره نویسنده
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!