• امروز : جمعه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 11 October - 2024
4

جابه جایی دانشکده فنی تویسرکان از پردیس بوعلی به دانشکده ملایر خلاف بخشنامه است/پردیس ملایر شدن همان و تعطیلی دانشکده تویسرکان همان!

  • کد خبر : 95785
  • 17 آذر 1399 - 21:11
جابه جایی دانشکده فنی تویسرکان از پردیس بوعلی به دانشکده ملایر خلاف بخشنامه است/پردیس ملایر شدن همان و تعطیلی دانشکده تویسرکان همان!

وزارت علوم گفته در اجرای “طرح آمایش آموزش عالی”، دانشگاه های کوچک و مستقل باید با دانشگاه های بزرگ در هر استان ادغام شوند، این در حالی است که دانشکده فنی تویسرکان مستقل نیست و زیرمجموعه دانشگاه بوعلی محسوب می شود و نباید زیر نظر ملایر برود، معلوم نیست چرا برخی مسئولان می خواهند شرایط […]

وزارت علوم گفته در اجرای “طرح آمایش آموزش عالی”، دانشگاه های کوچک و مستقل باید با دانشگاه های بزرگ در هر استان ادغام شوند، این در حالی است که دانشکده فنی تویسرکان مستقل نیست و زیرمجموعه دانشگاه بوعلی محسوب می شود و نباید زیر نظر ملایر برود، معلوم نیست چرا برخی مسئولان می خواهند شرایط این جا به جایی را که در نهایت منجر به تعطیلی دانشکده فنی می شود را فراهم سازند!

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ حدود یک ماه پیش غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در سفر خود به تویسرکان از بخش های مختلف دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان که به نوعی زیر نظر دانشگاه بوعلی سینای همدان فعالیت دارد، بازدید کرد و در جلسه ای با حضور اعضای هیات علمی این دانشکده نیز حضور یافت.

هدف از این سفر فراهم ساختن شرایط برای آن بود تا دانشکده فنی این شهرستان از پردیس دانشگاه بوعلی خارج و به پردیس دانشکده ملایر انتقال یابد و ادغام شود.

در این نشست با وجود اطلاع رسانی به فرماندار او حضور نداشت و حتی یکی از معاونان خود را هم برای حضور در جلسه هماهنگ نکرده بود.

شنیده شده حسینی فرماندار تویسرکان در پاسخ به مسئولان دانشکده گفته که با استاندارد همدان ویدئو کنفرانس دارم و نمی توانم در جلسه مرتبط با دانشکده حضور یابم!

مطابق با این طرح جدید وزارت علوم، دانشکده فنی تویسرکان به زودی قرار است زیر مجموعه دانشگاه ملایر شود.آن گونه که می گویند و با بررسی اولیه مشخص و روشن است که دانشگاه ملایر از نظر علمی جز پایین ترین دانشگاه ها به شمار می آید و بی تردید با این شرایط دیگر دانشجویی دانشکده تویسرکان را انتخاب نمی کند، چرا که در حال حاضر دانشجویان شهرهای دور دست به اعتبار آن که با حضور در تویسرکان مدرک دانشگاه بوعلی را دریافت می کردند، این شهرستان را جزء انتخاب های خود قرار داده بودند.

در واقع عمده دانشجویان دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان که اکنون یکی از دانشکده های دانشگاه بوعلی سینا محسوب می شود با اعتبار و جایگاه دانشگاه بوعلی که جزء هشت دانشگاه نخست کشور است، آن را انتخاب کرده اند و اگر این دنشکده زیر نظر دانشگاه ملایر رود به تدریج اعتبار خود را از دست می دهد، چرا که دانشجویان از شهرهای دورست حتی از بندرعباس هیچ گاه حاضر نمی شوند به شهری همچون تویسرکان برای تحصیل بیایند و شهر خود یا شهرهای نزدیکتر به استان خود را انتخاب می کنند.

اگر در این زمینه مسئولان تویسرکان غفلت کنند، این اقدام به تدریج منجر به تعطیلی تنها مرکز آموزش عالی دولتی خیرساز در تویسرکان می شود.

با طرح وزیرعلوم به زودی دانشکده نهاوند و تویسرکان را به زودی زیر مجموعه ملایر می شوند! این روزها نیز با نگاهی گذرا و کمی دقیق تر به تغییر و تحولات رؤسای دانشگاه های استان متوجه می شویم که به منظور جا به جایی دانشکده فنی تویسرکان و رفتن زیر نظر دانشکده ملایر بسترسازی هایی رخ داده است.

گفته می شود کاهش تعداد دانشگاه ها و رفتن به سمت اینکه دانشگاه های کوچک پردیس شوند از طرح های وزارت علوم است که قرار بوده سه چهار سال پیش عملیاتی شود، اما آن روزها به دلیل نگرانی از مخالفت های بسیار در عمل اجرایی نشد و اکنون در سال آخر دولت روحانی، غلامی وزیر علوم می خواهد آخرین یادگار نامبارک خود را با عنوان زیباسازی شده “طرح آمایش آموزش عالی” عملیاتی کند.

در طرح وزارت علوم بیان شده که دانشگاه های کوچک و مستقل باید با دانشگاه های بزرگ در هر استان ادغام شوند و نکته اینجاست که دانشکده فنی تویسرکان مستقل نیست و زیرمجموعه دانشگاه بوعلی به عنوان دانشگاه مادر است، بنابراین نباید اصل بحث جا به جایی آن مطرح شود که معلوم نیست در بی خبری یا خود را بی خبری زدن برخی مسئولان تویسرکانی چرا چنین حرف هایی زده شده و حتی برای فراهم ساختن این جا به جایی معاون وزیر به شهرستان سفر کرده بود!

در خبرهای آتی به سراغ نماینده مردم تویسرکان در مجلس می رویم تا بدانیم در این خصوص و برای احقاق حق مردم این شهرستان چه پیگیری هایی داشته است.

مجموعه خبری رودآور؛ منتظر و آماده پاسخ مسئولان وزارت علوم و فرمانداری تویسرکان در این زمینه است تا با بیان دلایل خود برای مردم در رد یا قبول مطالب گفته شده شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95785
  • دیدگاه‌ها برای جابه جایی دانشکده فنی تویسرکان از پردیس بوعلی به دانشکده ملایر خلاف بخشنامه است/پردیس ملایر شدن همان و تعطیلی دانشکده تویسرکان همان! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.