• امروز : جمعه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 11 October - 2024
2

داشتن یک داروخانه مستقل هلال‌احمر در شهر طبق قانون امکان‌پذیر نیست/همکاری هزار و ۲۰۰ داوطلب با هلال‌احمر ملایر

  • کد خبر : 95758
  • 17 آذر 1399 - 20:34
داشتن یک داروخانه مستقل هلال‌احمر در شهر طبق قانون امکان‌پذیر نیست/همکاری هزار و ۲۰۰ داوطلب با هلال‌احمر ملایر

شهاب عظیمی گفت: از نظر قانون هر استان مجاز به داشتن یک داروخانه است و داشتن یک داروخانه مستقل در شهر طبق قانون عملاً امکان‌پذیر نیست. به گزارش عصر همدان؛ شهاب عظیمی، سرپرست جمعیت هلال‌احمر ملایر در نشست خبری به خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین وظایف هلال‌احمر اظهار کرد: این مجموعه در بحران‌ها در مشکلات […]

شهاب عظیمی گفت: از نظر قانون هر استان مجاز به داشتن یک داروخانه است و داشتن یک داروخانه مستقل در شهر طبق قانون عملاً امکان‌پذیر نیست.

به گزارش عصر همدان؛ شهاب عظیمی، سرپرست جمعیت هلال‌احمر ملایر در نشست خبری به خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین وظایف هلال‌احمر اظهار کرد: این مجموعه در بحران‌ها در مشکلات کشور فعالیت دارد و اقدامات این مجموعه در راستای کارهای عام المتفعه و خیرخواهانه بدون توجه به نژاد مذهب و تفکر شخص است.

وی با اشاره به نام گذاری ۱۵ آذر به نام روز جهانی داوطلب تصریح کرد:به مناسبت این روز برنامه‌های متعددی در مدت یک هفته در شهرستان اجرایی می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر ملایر گفت: تقدیر از داوطلب‌های نمونه ، غبارروبی گلزار شهدای بهشت هاجر، تجدید میثاق با شهدای گمنام، عضویت افتخاری مسئولین شهرستان در هلال‌احمر، اهدای خون، اهدای بسته‌های معیشتی و غذایی و تجلیل از کانون هلال‌احمر دانشجویی از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها در این هفته است.

وی گفت: به مناسبت هفته داوطلب فرماندار، معاون عمرانی فرماندار ف شهردار و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان به عضو افتخاری هلال‌احمر می‌شوند.

عظیمی به فعالیت ۵ کانون هلال‌احمر دانشجویی در ملایر اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی پویش من داوطلب هستم و فراخوان گسترده برای عضویت افرا در جمعیت هلال‌احمر از دیگر اقدامات در هفته داوطلب در ملایر است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ داوطلب با هلال‌احمر ملایر همکاری دارند، تصریح کرد: این داوطلبان سطح و‌ نوع همکاری متفاوتی با ما دارند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر ملایر با اشاره به مهم‌ترین مشکلات این اداره تصریح کرد: مشکلات مالی و بدهی قابل‌توجه از جمله مهم‌ترین مشکلات ما است.

وی گفت: داوطلبان هلال‌احمر در مدت شیوع بیماری کرونا اقدامات موثری انجام داده‌اند و طرح آمران سلامت در این مدت اجرایی شد.

عظیمی به همکاری با اجرای طرح غربالگری سلامت “شهید حاج قاسم سلیمانی” اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر در این طرح در بخش‌های آموزش نظارت و حمایت فعالیت دارد و ۵۰ نفر از داوطلبان جمعیت در هماهنگی با سپاه برنامه را اجرایی می‌کنند.

وی با اشاره به مباحث مطرح‌شده درباره ایجاد داروخانه هلال‌احمر در ملایر تصریح کرد: از نظر قانون هر استان مجاز به داشتن یک داروخانه است و داشتن یک داروخانه مستقل در شهر طبق قانون عملاً امکان‌پذیر نیست.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر ملایر افزود: یک داروخانه هلال‌احمر در استان فعالیت دارد در صورت نیاز می‌توان رایزنی برای ایجاد شعبه‌ای از داروخانه در ملایر ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان تصریح کرد: برای ساخت پایگاه آورزمان یک زمین تخصیص و کلنگ زنی هم انجام شده است اما به دلیل شرایط مالی سازمان امکان ساخت آن وجود ندارد مگر یک پنجم اعتبار ساخت آن از منابع داخلی استان و شهرستان تأمین شود.

عظیمی افزود: کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلات هلال‌احمر است و در برخی از پست‌های کارشناسی جای خالی داریم که داوطلبان ایثار یاری‌رسان ما هستند.

وی به مشکلات سازمان جوانان ملایر نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان در بنای قدیمی مستقر است و که نیاز به ساخت یک مکان مناسب برای این بخش است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر ملایر زمین خیابان شهدا را ظرفیت بالایی برای هلال‌احمر دانست و گفت: امید است با تعامل با شهرداری بتوان بهترین بهره‌برادری را از این مکان داشت و با یک تفاهم زمین احیا شود.

وی با بیان اینکه شعار هلال‌احمر هر خانه یک امداد گر است تصریح کرد: در راستای آموزش عمومی اقدامات متنوعی در حال انجام است و خانه‌های هلال در روستاها و محلات ایجاد می‌شود.

عظیمی با تقدیر از مدیران سابق هلال‌احمر ملایر تصریح کرد: مدیران قبلی ذخیره‌هایی برای هلال‌احمر هستند که در پیشبرد اهداف از نظرات آنان استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95758
  • دیدگاه‌ها برای داشتن یک داروخانه مستقل هلال‌احمر در شهر طبق قانون امکان‌پذیر نیست/همکاری هزار و ۲۰۰ داوطلب با هلال‌احمر ملایر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.