• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
2

پیش‌بینی برداشت ۴ هزار تن آلو از ۳۰۰ هکتار باغات اسدآباد/لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاه های بهداشتی

  • کد خبر : 85114
  • 01 مهر 1399 - 10:47
پیش‌بینی برداشت ۴ هزار تن آلو از ۳۰۰ هکتار باغات اسدآباد/لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاه های بهداشتی

علی سرخوش با اشاره به اینکه از ۳۰۰ هکتار باغات اسدآباد پیش‌بینی می‌شود که ۴ هزار تن آلو برداشت شود، گت: متأسفانه این شهرستان علی‌رغم داشتن بیشترین محصول آلو از وجود صنایع تبدیلی و کارگاه بهداشتی محروم است. علی سرخوش معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان […]

علی سرخوش با اشاره به اینکه از ۳۰۰ هکتار باغات اسدآباد پیش‌بینی می‌شود که ۴ هزار تن آلو برداشت شود، گت: متأسفانه این شهرستان علی‌رغم داشتن بیشترین محصول آلو از وجود صنایع تبدیلی و کارگاه بهداشتی محروم است.

علی سرخوش معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه این شهرستان از دیرباز یکی از شهرهای مستعد تولید محصولات باغی متنوع و با کیفیت عالی بوده، اظهار کرد: ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان را باغات شکل می‌دهند که از این میزان حدود ۳۰۰ هکتار به باغ آلو اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین محصول آلو در روستاهای ملحمدره، ترخین‌آباد، ویرایی، هلور سفلی و هلور علیا وجود دارد، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴ هزار تن محصول آلو از باغات این شهرستان برداشت شود.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: امسال تولید محصول آلوی خوبی را به دلیل تغذیه مناسب باغات، مبارزه به موقع با آفات و بیماریها، هرس مناسب درختان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان بیش از ۲۰۰ نفر بهره‌برادر در حوزه تولید محصول آلو فعالیت دارند، گفت: باغداران هر ساله بخشی از محصولات خود را به صورت تازه خوری و مابقی به روش‌های سنتی به صورت محصول آلوی تیزابی، آلو خشک، مربا و ترشی به بازار عرضه می‌کنند.

سرخوش یکی از مشکلات در حوزه باغات آلو بود صنایع تبدیلی دانست و گفت: با توجه به ماندگاری محصول آلو متأسفانه در این شهرستان کارگاه بهداشتی فرآوری وجود ندارد و وجود چنین کارگاهی می‌تواند علاوه سودآوری و ماندگاری بهتر این محصول در ایجاد اشتغال هم کمک شایانی کند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=85114
  • دیدگاه‌ها برای پیش‌بینی برداشت ۴ هزار تن آلو از ۳۰۰ هکتار باغات اسدآباد/لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاه های بهداشتی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.