در طی یکی دو ماه گذشته کم فشاری آب شهر بهار به یکی از معضلات این شهر تبدیل شده و باعث اعتراضات بسیاری شده بود که با پیگیری های اداره آبفای شهرستان این مشکل حل شد.
به گزارش عصر همدان، چندی پیش تصویر تقدیرنامه فرماندار شهرستان بهار از اداره آبفا در شبکه های مجازی منتشر شد که در آن فرماندار در دو تقدیرنامه جداگانه از مدیرعامل شرکت آبفای استان و رئیس اداره آبفای شهرستان بهار در جهت رفع مشکلات آبرسانی به نقاط مختلف این شهرستان تقدیر و تشکر کرده بود.
شرکت آبفای استان از ابتدای سال جاری همزمان با انحلال آبفای روستایی وظیفه خدمات رسانی در شهر و روستا را بر عهده دارد و مطمئنا وظایف آن بیش از پیش شده است.
بر خلاف آنچه که تصور می شد شرکت آب و فاضلاب خدمات حوزه روستاها را با کیفیت و سرعت مطلوبتری نسبت به زمان قبل انجام می دهد که توسعه شبکه فاضلاب در روستاها نیز از اقدامات این شرکت در سال جاری است.
در مدت یکی دو ماه اخیر مشکل کم آبی و افت فشار آب در شهر بهار و قطعی گاه و بیگاه آب باعث بروز اعتراضات بسیاری از شهروندان شده بود که اوایل شهریور ماه طی خبری از روابط عمومی آبفای بهار اعلام شد که مشکل کم آبی و افت فشار آب شهر بهار با تلاش مدیریت و پرسنل آبفا حل شد.
ایمان حاجی ئی با بیان این مطلب که با رصد شبانه روزی و تجزیه تحلیل تغییرات و مصرف آب در بهار علت اصلی افت فشار شناسایی و راهکاری برای حل مشکل ارائه شد، از حل این مشکل به صورت بنیادی و اساسی خبر داد و اعلام کرد که بهار دیگر بی آب نمی شود.
حاجی ئی در این باره اظهار داشت: مقدار تولید آب در بهار ۵۰ درصد آب مصرفی است که باعث ایجاد مشکلاتی در شهر بهار کرد، اما با رایزنی های صورت گرفته با مدیر عامل آبفای استان خط اضطراری آب همدان به بهار منتقل شد و خرابی فشار شکن هوشمند برطرف شد و شهروندان بهاری دیگر شاهد بی آبی و یا کم آبی نخواهند بود.
علاوه بر این بررسی و رفع مشکل آب برخی از روستاها که قدمتی چندین ساله داشته و به دلیل برخی مشکلات اجتماعی قابل حل نبود از دیگر اقدامات اداره آبفای شهرستان است، همچنین حفر سه حلقه چاه برای افزودن به آب شرب شهرستان در این مدت از تلاش های این ارگان بوده است که ستودنی است.
البته لازم به ذکر است که انتشار تقدیرنامه فرمانداری از اداره آبفا باعث واکنش برخی از روستائیان شد و اعتراض برخی از اهالی روستاها را به دنبال داشت و برخی از کانالهای روستایی در خطاب به فرماندار، شهرستان را خلاصه شده در یکی دو روستا و شهر ندانسته و خواستار رسیدگی به همه روستاها و شهرها شدند.
تعدادی دیگر نیز از بسته بودن درب اداره آب به روی ارباب رجوع گلایه مند شده و با انتشار تصویری از پاسخگویی اداره آب لالجین به ارباب رجوع در بیرون از ساختمان و زیر نور شدید آفتاب گلایه مند شدند که رئیس اداره آبفای شهرستان متعاقب آن اعلام داشت که به علت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و در اجرای ضوابط و پروتکل های بهداشتی این محدودیت اعمال شده که با زرد شدن وضعیت شهرستان بعد از عاشورا درب ساختمان اداره آبفا به روی شهروندان باز شده تا خدمات دهی بهتری به شهروندان صورت پذیرد.
ادارات خدماتی همچون آب، برق ، گاز و مخابرات از جمله اداراتی هستند که همواره در ارتباط مستقیم با مردم بوده و انتظار مردم خدمات دهی بهتر و بیشتر از آنهاست و در صورت وجود نقص در کار توقع مردم در برطرف شدن مشکل از این ادارات خدمات رسان بالا می رود، اما نباید تلاش های پرسنل آن نادیده گرفته شود و تقدیر کمترین کاری است که می توان در حق این پرسنل انجام داد.
انتهای پیام/ک