• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
2

ثبت ۹۵۶ هیئت استان در سامانه بیرق/اجرای دستورالعمل های بهداشتی به نحو احسن توسط هیئت های مذهبی

  • کد خبر : 80845
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
ثبت ۹۵۶ هیئت استان در سامانه بیرق/اجرای دستورالعمل های بهداشتی به نحو احسن توسط هیئت های مذهبی

حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری گفت: با هماهنگی مدیر حوزه علمیه  همدان یک تیم کارشناسی راه اندازی شده و مردم می توانند با تماس با سامانه ۳۱۷۷۴ سوالات خود را برای نحوه ادای نذرورات از این تیم کارشناسی جویا شوند. به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان پیش از ظهر امروز […]

حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری گفت: با هماهنگی مدیر حوزه علمیه  همدان یک تیم کارشناسی راه اندازی شده و مردم می توانند با تماس با سامانه ۳۱۷۷۴ سوالات خود را برای نحوه ادای نذرورات از این تیم کارشناسی جویا شوند.

به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری مراسم ماه محرم اظهار کرد: پس از تصمیم گیری و ابلاغ نحوه برگزاری مراسم عزاداری در کشور در استان نیز در جلسه ای برگزار شد.

وی افزود: با توجه به شرایط استان نشستی جهت بررسی ضرورت های برگزاری مراسم ماه محرم منطبق بر دستورالعمل ابلاغی با رعایت زمان فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مستمر از ماسک برگزار و نتیجه به هیئت های مذهبی ابلاغ شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان وظیفه سازمان را تبیین و توجیه متولیان برگزاری عزاداری دانست و تصریح کرد: با استفاده از بستر فضای مجازی و صدا و سیما موارد بهداشتی برگزاری مراسم ماه محرم اعلام شد.

وی برگزاری نشست با مسئولان، مبلغان، مداحان و افراد اثرگذار هیئات مذهبی و تشریح نحوه برگزاری مراسم را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات در کل شهرستان های استان اعلام کرد و گفت: در این جلسات راهکارهای برگزاری مراسم عزاداری به این افراد اعلام شد.

حجت الاسلام نظیری به فعال بودن سامانه بیرق در استان اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی استان برای برگزاری باید در این سامانه درخواست خود را ارائه دهند.

وی به همکاری ارگان های مختلف با هیئت های مذهبی جهت واگذاری اماکن روباز اشاره کرد و گفت: علاوه بر آموزش و پرورش و ورزش و جوانان عموم دستگاه های دولتی فضاهای سرباز را برای برگزاری مراسم در اختیار گذاشتند و هیچ مشکلی برای واگذاری مکان در استان نداشتیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان به ثبت نام ۹۵۶ هیئت استان در سامانه بیرق اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ هیئت در استان در فضای باز مراسم برگزاری می کنند.

وی به اجرای دستورالعمل های بهداشتی به نحو احسن توسط هیئت های مذهبی اشاره کرد و گفت: در روز تاسوعا و عاشورا نیز هیئات موارد مشخص شده را رعایت کنند.

حجت الاسلام نظیری تاکید کرد: برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در همان محل هیئت، عدم حرکت دسته های عزاداری، عدم استفاده از طبل و سنج و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از مهمترین موارد اعلام شده برای این دو روز است.

وی گفت: نحوه برگزاری نماز ظهر عاشورا به شهرستان ها واگذار شده است که با هماهنگی اقامه نماز نحوه اقامه این فریضه مهم را مدیریت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به راه اندازی یک تیم کارشناسی برای مشاوره به مردم جهت ادای نذورات تصریح کرد: با هماهنگی آیت الله موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان یک تیم کارشناسی راه اندازی شده و مردم می توانند با تماس با سامانه ۳۱۷۷۴ سوالات خود را برای نحوه ادای نذر از این تیم کارشناسی جویا شوند.

وی الگوی نوین تبلیغی در گام دوم انقلاب را یکی از راهبردهای اصلی سازمان تبلیغات عنوان کرد و گفت: هدف از این طرح ورود ائمه جماعات محله ها و روستاها در عرصه های اجتماعی و شناسایی مسائل های جامعه و تلاش در حل آنان با کمک مردم است.

حجت الاسلام نظیری افزود: در این طرح طلبه به نام امام محله و امام روستا شناخته شده که مبلغ ظرفیت های و توانمندی ها را شناسایی و مردم را ساماندهی کند و با کمک خود مردم مسایل را شناسایی و حل کند.

وی با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه و توانمندی تبلیغی ملایر تاکید کرد: پوشش مناطق جنوبی استان با استفاده از ظرفیت تبلیغی ملایر از رویکردهای این سازمان در استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: در ماه محرم بیشترین اعزام روحانیون از مبلغین بومی و ظرفیت شبکه تبلیغی در استان استفاده و بیش از ۸۰۰ روحانی اعزم شد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80845
  • دیدگاه‌ها برای ثبت ۹۵۶ هیئت استان در سامانه بیرق/اجرای دستورالعمل های بهداشتی به نحو احسن توسط هیئت های مذهبی بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.