• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
2

اجرای ۱۹ عنوان برنامه در هفته معلم/ ضرورت عملیاتی کردن نظام رتبه بندی معلمان

  • کد خبر : 62941
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
اجرای ۱۹ عنوان برنامه در هفته معلم/ ضرورت عملیاتی کردن نظام رتبه بندی معلمان

محمد ملایی با بیان اینکه در هفته معلم ۱۹ عنوان برنامه اجرا می شود، گفت: نظام رتبه بندی معلمان باید از سال ۹۵ عملیاتی می شد که این مهم صورت نگرفته است و دولت باید هفت تکلیف که در برنامه ششم توسعه در خصوص آموزش و پرورش آمده را انجام دهد. به گزارش عصر همدان؛ […]

محمد ملایی با بیان اینکه در هفته معلم ۱۹ عنوان برنامه اجرا می شود، گفت: نظام رتبه بندی معلمان باید از سال ۹۵ عملیاتی می شد که این مهم صورت نگرفته است و دولت باید هفت تکلیف که در برنامه ششم توسعه در خصوص آموزش و پرورش آمده را انجام دهد.

به گزارش عصر همدان؛ محمد ملایی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) ظهر امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های این قشر در سال ۹۸ پرداخت و گفت: در سال گذشته ۳۰ برنامه توسط بسیج فرهنگیان در سطح استان همدان برگزار شد.

وی به بیان برخی برنامه های شاخص این قشر در سال گذشته پرداخت و گفت: از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری تعداد ۱۳۰ نشست بصیرتی، برگزاری ۵ نشست تحت عنوان سلسله نشست های معلم مقاومت، برگزاری مراسم گرامیداشت سردار دلها در تمامی شهرستانها و اعزام ۱۵۰ نفر از فرهنگیان در مراسم تشییع و برگزاری آموزش ارکان طرح اعتلای بسیج فرهنگیان در طی سه مرحله اشاره کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) ادامه داد: برنامه هایی همچون ابلاغ طرح اعتلای بسیج فرهنگیان به اسم طرح معلم آینده ساز، حضور موثر گروه های جهادی فرهنگیان در زلزله کرمانشاه و درمقابله با ویروس منحوس کرونا، برگزاری دوره فاطمه شناسی با حضور بانوان نخبه فرهنگی و برگزاری دوره سواد رسانه از جمله این برنامه ها است.

وی اظهار کرد: یکی از مواردی که از سال گذشته با توجه به بیانات رهبری در خصوص سند ۲۰۳۰ در استان شروع شد تحلیل کتب منتشر شده در آموزش و پرورش بود که جمع آوری مجله تربیت و کتب دیگر به دنبال این برنامه و فرمایش بود.

ملایی شرکت نخبگان بسیجی فرهنگی و کسب رتبه اول کشوری در بحث فراخوان مقاله را از جمله برنامه های مثبت این قشر در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: تجلیل از نخبگان بسیجی و فراخوان، آماده باش و سازماندهی در زمینه شرکت به کمک مومنانه از برنامه های شاخص ما بود.

اجرای ۱۹ برنامه درهفته گرامیداشت معلم با رعایت نکات بهداشتی

وی با بیان اینکه در هفته گرامیداشت معلم ۱۹ برنامه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهیم کرد، گفت: صدور بیانیه منطبق با مطالبات فرهنگیان من جمله نظام رتبه بندی و توجه دولت به برنامه ششم توسعه، تهیه بسته بندی و ارسال برای دانش آموزان بی بضاعت در برخی شهرستان ها از جمله این برنامه ها است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع ) افزود: یادواره شهدای مجازی با محوریت شهید حجه فروش، اهدای و برگزاری مسابقه کتابخوانی کتاب آب هرگز نمی میرد، تهیه و توزیع سبد عذایی توسط فرهنگیان من جمله در شهرستان تویسرکان هم از دیگر برنامه های این قشر در هفته معلم است.

لغو ابلاغیه دریافت مبلغ اضافی لباس مدارس با ورود بسیج فرهنگیان

وی با بیان اینکه ما در مجموعه بسیج فرهنگیان منطبق با فرمایشات مقام معظم رهبری مطالبات منطبق با قانون را پیگیری می کنیم افزود: به عنوان مثال سال گذشته موضوع افزایش ۲۰ درصدی قیمت لباس ها اضافه بر مبلغ تمام شده مطرح شده بود گه مانع این کار شدیم و ورود ما منجر به لغو این ابلاغیه شد.

ملایی افزود: در این طرح ابهاماتی وجود دارد که باید توجه شود اگر مبلغی گرفته می شود چرا به حساب سازمان دانش آموزی واریز می گردد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) عنوان کرد: اگر لباس دانش آموز سالم است چرا باید یک هزینه اجباری به مردم تحمیل شود و اگر قرار است هزینه ای دریافت شود چرا باید پول به حساب یک سازمان خصوصی واریز شود.

وی تاکید کرد: در سال گذشته با پیگیری بسیج فرهنگیان استان همدان این موضوع در کل کشور لغو شد که امسال هم از رسانه ها خواستاریم این موضوع را پیگیری کنند که این اتفاق نیفتد.

آموزش و پرورش مراقب باشد امسال کلاس خالی از معلم نداشته باشیم

ملایی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در ابتدای سال تحصیلی گذشته کلاس های خالی از معلم بود، گفت: این موضوع کاملاً قابل پیشبینی بود و هست چرا که آمار بازنشستگان و استخدامی های جدید مشخض است و آموزش و پرورش می تواند تمهیداتی برای این مسئله بیاندیشند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) با تاکید براینکه نباید تفاوتی بین دانش آموزان مناطق حاشیه ای شهر و روستاها با دانش آموزان بالای شهر قائل شد، خاطر نشان کرد: متاسفانه کلاس های خالی از معلم در سال قبل مربوط به مناطق مستضعف نشین استان بود.

ملایی ادامه داد: باید همه مسئولین از جمله استاندارد ، مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات آموزش و پرورش اقدام کنند تا مثل سال قبل کمبود معلم نداشته باشیم.

اقدامات آموزش و پرورش برای آموزش مجازی کافی نیست

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه در حوزه آموزش های مجازی با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: آموزش پرورش اقداماتی کرده اما کافی نیست چراکه آمارها نشان می دهد با توجه به شرایط اقتصادی درصد قابل توجهی از دانش آموزان مقطع ابتدایی بعد از ۶۰ روز از شیوع کرونا آموزش مجازی ندیدند.

ملایی با بیان اینکه دریافت هزینه از دانش آموزان بابت بوفه مدارس و واریز آن وجه دریافتی به حساب سازمان دانش آموزی مسئله قابل توجهی است، افزود: این مبلغ به اسم مراقبت از تعذیه سالم دانش آموز دریافت می شود اما جای سوال دارد که چرا به حساب سازمان دانش آموزی می رود و در اختیار مدیر مدرسه برای خرج مدرسه نمی شود؟

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) گفت: آموزش و پرورش باید در حوزه مشاوره اقداماتی برای شرایط کرونایی دانش آموزان انجام دهد و با در نظر گرفتن حداقل ۲۰ خط تلفن به صورت تلفنی به خانواده های دانش آموزان مشاوره ارایه دهد.

نظام رتبه بندی معلمان باید از سال ۹۵ عملیاتی می شد که نشد

وی با اشاره به اینکه در طرح معلم آینده ساز توافقی بین آموزش و پرورش و بسیج مستصعفین صورت گرفته، تصریح کرد: ۱۱ عنوان برنامه مشترک توافق شده که یکی از این توافقات توجه به حوزه تربیتی، اعتقادی و روشنگری برای جامعه فرهنگیان و بحث های مختلف است.

ملایی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه برای آموزش و پرورش هفت تکلیف مشخص شده که یکی از آن ها اجرای کامل نظام رتبه بندی معلمان است که باید انجام می شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه در مجموع تمام تلاش این است که به جایگاه معلمان توجه کنیم، گفت: نظام رتبه بندی معلمان باید از سال ۹۵ عملیاتی می شد اما از امسال شزوع شد و چیزی تا سال ۱۴۰۰ باقی نمانده و دولت باید هفت تکلیف خود را انجام دهد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=62941
  • دیدگاه‌ها برای اجرای ۱۹ عنوان برنامه در هفته معلم/ ضرورت عملیاتی کردن نظام رتبه بندی معلمان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.