• امروز : چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
2

جوان توانمند و انقلابی می تواند تغییراتی ایجاد کند/ مطالبات رهبر انقلاب باید به نتیجه برسد

  • کد خبر : 49466
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
جوان توانمند و انقلابی می تواند تغییراتی ایجاد کند/ مطالبات رهبر انقلاب باید به نتیجه برسد

سجاد علیزاد یکی از کاندیداهای جوان حوزه انتخابیه همدان و فامنین با بیان اینکه انتظار من از مجلس فعلی اولویت دادن به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، گفت: ما دنبال هوای تازه ایم و با وجود جوانان نخبه علمی، توانمند، با تجربه و انقلابی می توان تغییرات نتیجه بخشی ایجاد کرد. به گزارش عصر […]

سجاد علیزاد یکی از کاندیداهای جوان حوزه انتخابیه همدان و فامنین با بیان اینکه انتظار من از مجلس فعلی اولویت دادن به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، گفت: ما دنبال هوای تازه ایم و با وجود جوانان نخبه علمی، توانمند، با تجربه و انقلابی می توان تغییرات نتیجه بخشی ایجاد کرد.

به گزارش عصر همدان؛ همزمان با ایام تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی رسالت پایگاه خبری عصر همدان این است که کارنامه و اطلاعاتی در خصوص همه کاندیداها منتشر کند؛ در این مصاحبه تفصیلی گفتگویی داشتیم با سجاد علیزاد که در ادامه می خوانیم.

سجاد علیزاد، ۳۱ ساله و متولد شهرستان بهار است، وی از کودکی در همدان زندگی کرده و دارای کارشناسی ارشد رشته مهندسی متالوژی صنعتی است.

این کاندیدای مجلس یازدهم، لیسانس خود را از دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین و سپس یک ترم از مقطع فوق لیسانس خود را در دانشگاه شهید رجایی تهران گذرانده و ادامه دوران تحصیل خود را به دانشگاه بوعلی همدان منتقل شده است.

وی مقاله های متعددی در طول تحصیل خود نوشته است که مهمترین آن ها در خصوص تولید فولادهای راکتور هسته ای و همکاری با سازمان انرژی اتمی است.

علیزاد در کارنامه خود مسئولیت هایی همچون مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین، نایب رئیس شورای تبیین مواضع دانشجویی، عضو مشاوران جوان استاندارد ی همدان و معاون طرح و برنامه، فعال فرهنگی و اجتماعی، رئیس ستاد جوانان دکتر جلیلی، معاون برنامه ریزی شهرستان و دبیر کمیته دانشگاهی ناحیه دکتر رئیسی در همدان، استاد دانشگاه بوعلی و پیام نور بهار و همدان و ۱۳ سال سابقه کار در آموزش و پرورش را دارد.

عصر همدان: چرا وارد عرصه انتخابات شدید؟

علیزاد: بعداز اتشار بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب مباحث جوانگرایی مطرح شد و با توجه به اینکه حضرت آقا فرمودند جوانان در عرصه های مختلف ورود پیدا کنند رسالت خود دانستم که پای کار باشم چرا که باید مطالبات و هرآنچه که مد نظر ایشان است، به نتیجه برسد.
بحث اعتماد به جوانان و حمایت از جوانان نخبه و توانمند از نکات مد نظر من بود و امروز شاهد هستید که بسیاری از کاندیداها جوان و توانمند هستند و  این اتفاق کمک خواهد کرد به قشر جوان بها دهند.

بحث انتخابات می تواند نوید بخش تحولات بزرگ باشد چرا که معتقدیم جوانان همدانی می توانند به کارها ورود کنند و به نتایج مثبت برسند.

عصر همدان: آیا عضو حزب یا گروهی هستید؟

علیزاد: عضو جایی نشدم و سعی کردم مستقل باشم اما قلبا رهبر انقلاب را دوست دارم و علاقمند به فعالیت های اقای زاکانی هستم هرچند این فعالیت ها در همدان خیلی کمرنگ هستند.
من سعی کردم به شکل فضای گفتمانی ورود کنم و برای برنامه های خود تیم مورد نظر را برای گفتمان چیده ام اما دنبال گروه های سیاسی نبودم چون اگر گفتمان باشد و محوریت پیدا کند بقیه مسائل را هم می شود حل کرد؛ فکر می کنم در همدان کار سیاسی و حزبی به شکل مبنایی نمی شود انجام داد.

عصر همدان: نگاه شما به سیاست چگونه است؟

علیزاد: من به این معتقدم که سیاست ما عین دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ما؛ احساس کردم ورود کسانی که تفکر اینچنینی دارند به این عرصه ها لازم است.

به سیاست نگاه تکلیف محوری و زد و بند ندارم، نگاه من در عرصه سیاسی تدبیر، تعقل، تفکر و صداقت است و تعبیر خیلی ها در خصوص سیاست را قبول ندارم چرا که من قائل به کار سیاسی هستم اما به سیاسی کاری اعتقاد ندارم.

عصر همدان: انتقاد شما به مجلس فعلی چیست؟

علیزاد: انتقاد ها به عملکرد نمایندگان مجلس فعلی زیاد است، محور اول انتقاد به مجلس فاقد گفتمان بودن مجلس است، مجلسی که تئوری خاصی داشته باشد ندیدیم چون برخی ها با شعار رادیکالی مثل رفع حصر وارد مجلس شدند که من اینها را نمی پسندم چون هیچ مبنایی ندارد.

اینکه با این شعارها وارد مجلس شویم و بعد از چهارسال سال نتیجه این شود که عده ای رد صلاحیت شده و عده ای دیگر جرات نکنند دوباره برای کاندیداتوری ثبت نام کنند یعنی مجلس فاقد گفتمان بوده.

انتقاد دوم من پررنگ بودن فضای لابیگری در مجلس است که قابل پسند نیست، وقتی یک جوان می بیند در مجلس شورای اسلامی که ویترین نظام است این اتفاقات می افتد ناامیدی و دلسردی را لمس می کند.

نقد سوم را به برخی نمایندگان فعلی می دانم که به بخاطر رد صلاحیت ها الفاظ منفی می گویند و به شورای نگهبان حمله می کنند.

انتقاد چهارم اینکه به برخی از نماینده ها می توان لقب وکیل الدوله داد چرا که صداهایی که از مجلس می آمد صدای نماینده مردم نبود بلکه صدای نماینده دولت بود؛ من مجلس را تحت سرپرستی مردم و نماینده را پل بین مردم و دولت می دانم، نماینده وام دار مردم است و موظف است ضعف و مشکلات را از طریق دولت پیگیری کند تا رفع شود ولی در این مجلس این فضا را ندیدیم و عده ای خاص به دنبال فرایند مطالبات دولت بودند.

انتقاد پنجم به مجلس در خصوص نحوه نظارت بر قوانین است که به شدت ضعف دارد، بعد نظارتی به خود نماینده ها نیز زیر سوال است چرا که در مجلس نهاد نظارت بر رفتار نمایندگان داریم اما هیچ اتفاقی در این خصوص نمی افتد و چهار سال بعد با رد صلاحیت های برخی نمایندگان توسط شورای نگهبان رو به رو می شویم.
انتقاد دیگری که نه تنها به مجلس فعلی بلکه به مجلس قبلی نیز وارد است در خصوص تصویب برجام در مدت ۲۰ دقیقه بود که به مرور آسیب ضعف دیپلماسی لبخند را شاهد بودیم.

عصرهمدان: از نظر شما نحوه استیضاح در مجلس چگونه بوده؟

علیزاد: تمسخر استیضاح در این مجلس کاملاً دیده می شد، نماینده استیضاح فرد را امضا می کرد ولی امضا با لابی گری هایی پس گرفته می شد و این ها اتفاقات خنده دار مجلس است.

عصر همدان: انتظارات شما از مجلس فعلی چیست؟

علیزاد: انتظار من از مجلس فعلی این است که اولویت خود را بر مبنی رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بنا کند و مشکلات را حل کند و در این راستا ما دنبال هوای تازه ایم و با وجود جوانان نخبه علمی، توانمند، با تجربه و انقلابی می توان تغییرات نتیجه بخشی ایجاد کرد.
اگر در مجلس هم به فرض شعار آقای رئیسی که تغییر به نفع مردم بود مد نظر گرفته می شد مجلس انقلابی داشتیم که منجر به تغییرات وضعیت اشتغال، ازدواج و رفع مسائل اجتماعی می شد؛ امیدوارم مجلس آینده دارای گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

عصر همدان: در رابطه با شفافیت مجلس چه انتقادی دارید؟

علیزاد: من اعتقاد دارم اگر مجلس ما اتاق شیشه ای باشد و این اتاق شیشه ای تنها یک شعار نباشد و درعمل همه چیز برای مخاطب شفاف باشد، مردم به کار نماینده اعتقاد پیدا می کنند و در دوره های بعد نیز با علاقه و اشتیاق به وی رای می دهند؛ این شفافیت در مجلس در حوزه رای دهی نمایندگان و مسائل مالی باید پیگیری شود.

مجلس باید راس امور باشد و به جایگاه اصلی برگردد و ویترین نظام به صورت شیشه ای باشد و اگر من به مجلس راه پیدا کنم حتما پیگیر این مسائل خواهم بود.
این شفافیت باید در مباحث انتخاباتی کاندیداها نیز مورد بررسی قرار گیرد، معتقدم فساد از انتخابات شروع می شود وقتی کاندیدا برای رای آوردن به هرقیمتی به هرجریانی وابسته و وارد مافیا شود در صورتی به مجلس راه یابد قوانینی که به نفع عده ای خاص است و به نفع مردم نیس، تصویب می شود.

عصر همدان: با توجه به اینکه به شفافیت مالی معتقد هستید هزینه های تبلیغاتی شما چقدر است؟

من حاضر در صورت انتخاب شدنم دارایی هایم به صورت ماهانه توسط مردم رصد شود.
در حال حاضر در خانه پدری هستم و بعید می دانم بتوانم خانه بخرم، یک واحد اداری در میدان مفتح با پس اندازی که طی چندسال کار در آموزش و پرورش داشتم خریداری کردم و مقداری پس انداز جزنی و یک ماشین L90 دارم، حقوق  تدریس در دانشگاه را نیز به صورت ترمی دریافت می کنم.
تا کنون ۱۰ میلیون تومان هزینه انتخاباتی داشتم که هشت میلیون تومان صرف تبلیغات کاغذی و بقیه صرف فضای مجازی، مقدمات شورای ائتلاف و تبلیغات رسانه ای شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=49466
  • دیدگاه‌ها برای جوان توانمند و انقلابی می تواند تغییراتی ایجاد کند/ مطالبات رهبر انقلاب باید به نتیجه برسد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.