• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

 بخش تعاون می‌تواند واسطه ها را کنار بگذارد

  • کد خبر : 27829
  • 01 آبان 1398 - 14:36
 بخش تعاون می‌تواند واسطه ها را کنار بگذارد

معاون اقتصادی استاندارد همدان با بیان اینکه بخش تعاون می‌تواند به راحتی واسطه ها را کنار بگذارد گفت: نقش اتحادیه ها و تعاونی ها در استان باید به سمت فعالیت بیشتر باشد.   به گزارش عصر همدان؛ ظاهر پور مجاهد در چهاردهمین مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر سال ۹۸ با بیان اینکه در قوانین کشور […]

معاون اقتصادی استاندارد همدان با بیان اینکه بخش تعاون می‌تواند به راحتی واسطه ها را کنار بگذارد گفت: نقش اتحادیه ها و تعاونی ها در استان باید به سمت فعالیت بیشتر باشد.

 

به گزارش عصر همدان؛ ظاهر پور مجاهد در چهاردهمین مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر سال ۹۸ با بیان اینکه در قوانین کشور و مصوبات دولت اولویت دادن به تعاونی هاهمیشه مورد تاکید بوده است اظهار داشت:بخش عمده ای از کار ها در حوزه تعاون به خود تعاونی ها و مدیران برمی گردد که چگونه اجرا بکنند و در این مسیر می توانیم موفقیت های بیشتر از قبل را انجام دهیم.

وی افزود: تعاون یک روحیه جمعی است و در تعاونی ها باید از منافع فردی  دور شویم و شهید بهشتی بنیانگذار تعاون کشور عمده تاکیدش توسعه بخش تعاون و روحیه جمع گرا بودن افراد بود.

معاون اقتصادی استاندارد همدان د ادامه با بیان اینکه در بخش تعاون ارتباط تاثیرگذار است و توسعه را دنبال دارد خاطرنشان کرد: در شورای گفتگوی دولت که مدیرکل تعاون و دبیر اتاق تعاون حضور دارند مطالبی عنوان شد و مصوباتی داشتیم و در تنظیم بازار استان هم آقای نادی و توصیفیان باید مطالب شما را دسته بندی کنند و نماینده شما باشند‌.

وی با اشاره به اینکه نوع نگاه من به تعاون حذف واسطه هاست عنوان کرد: شما تعاونی ها باید سهم خود را در تامین و توزیع استان بگیرید و این موضوع مورد رضایت استان و تیم اقتصادی نبوده است و باید بیشتر ورود کنید.

پور مجاهد  گفت: نقش اتحادیه ها و تعاونی ها در استان باید به سمت نقش آفرینی و فعالیت بیشتر باشد و بخش تعاون به راحتی می‌تواند واسطه را کنار بگذارد.

معاون اقتصادی استاندارد همدان با  بیان اینکه نقش خود را باید با تدبیر دنبال کنید و بهترین جایی که سرمایه گذاری پاسخ می دهد تعاونی هاست و در این راستا اولویت و سیاست دولت هم همین است.

وی با بیان اینکه زمین اتاق تعاون را حتما پیکیری می‌کنیم تأکید کرد: توصیه مدیران دولت تدبیر و امید این است که موارد گفته‌ و شنیده و مطالب پیگیری شود و در چهارچوب امکانات آنها را اجرا کنیم.

معاون اقتصادی استاندارد همدان با اشاره به اینکه در شش ماه اول سال  ۴۰ واحد تولیدی احیا شده است اظهار داشت: در حوزه واحد های راکت دفتر اقتصادی و  دفترجذب و حمایت لیست انتا را دارد و در این راستا با دستگاه قضایی صحبت شده تا تعیین تکلیف شوند.

در ادامه پور مجاهد با اشاره به صحبت های مدیر شرکت تعاون آماد پویان که یکی از سخنرانان این مراسم بود و در بخشی از صحبت هایش انتقادی به نرخ بیکاری در استان داشت، گفت:  نرخ بیکاری در اختیار استان نیست و آماری که اعلام می شود کشوری است و ممکن است که نقدی داشته باشیم و قابل احترام است.

ارائه مشاوره در اتاق تعاون استان

رحمان نادی، دبیر اتاق تعاون نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: یکی از برنامه‌های قانون بخش تعاون، تشکیل اتاق تعاون بود که هم همزمان در کشور در استان نیز تشکیل شد.

وی افزود: در استان همدان اتاق تعاون شعبه دارد و مشغول فعالیت است. اتاق تعاون مردمی است و متشکل از اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان در ادامه با بیان اینکه ۱۱۲۷ شرکت تعاونی فعال در استان داریم عنوان کرد: این تعاونی ها در بخش کشاورزی، تولید، خدمات و سهام عدالت و …مشغول فعالیت هستند.

نادی با اشاره به اهداف اتاق تعاون گفت:تقویت فرهنگ کار از طریق تعاونی، توسعه تولید ملی و توسعه اشتغال از طریق ترویج و تشکیل تعاون اهداف ما در اتاق تعاون است.

وی با بیان اینکه با حمایت مدیران، مسئولین و مرکز داوری در اتاق تعاون اختلافات به حداقل رسیده است تاکید کرد: در زمینه مالیاتی و تامین اجتماعی هم کارها به سرعت انجام می‌شود و در اتاق تعاون سه نوع  مشاوره داریم.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره  به مشاوره های اتاق تعاون خاطر نشان کرد: مشاوره حقوقی مشاوره اقتصادی و تامین اجتماعی و مالیاتی جز مشاوره های ما است.

نادی بیان کرد: ۱۶۸ کارت بازرگانی برای شرکتهای تعاونی در اتاق تعاون صادر شده که فعالیت خوبی در بازارها دارند.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای با کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال داشتیم افزود:

با کمیته امداد و سازمان فنی حرفه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردیم که جوانان فارغ التحصیل مشاوره می دهیم و در تورهای صنعتی شرکت می دهیم.

سرمایه‌گذار بدون وجود زیرساخت به سختی کار می کند

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با بیان اینکه اتاق تعاون در همدان فعالیت خوبی را شروع کرده است گفت: کارها به خوبی جلو می رود و همدان هم در مسیر پیشرفت و توسعه می بینم.

وی افزود: تعاونی در کشور ما در طول ۴۰ سال آنطور که باید نقش آفرین نبوده و شرایط را برای تعاونی ها آماده نکرده‌ایم.

حاجی بابایی با بیان اینکه ما نیاز به تمرین روحیه همکاری داریم اظهار داشت: شرایط استان و شهر همدان یک شرایط ویژه است و به سرعت به سمت زیرساخت‌های که اقتصاد را راه می‌اندازد حرکت می کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار بدون وجود زیرساخت به سختی کار می کند عنوان کرد: زیرساخت ها در حال آماده سازی است و الان به اجرا نیاز داریم.

وی ادامه داد:  اگر زیرساخت هایی مثل راه آهن ارتباطات و … افزایش پیدا کند سرمایه‌گذاری با سرعت بالایی انجام می‌شود و سرمایه گذاری در همدان آینده خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=27829
  • دیدگاه‌ها برای  بخش تعاون می‌تواند واسطه ها را کنار بگذارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.