• امروز : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 15 October - 2024
0
رئیس پلیس راهور استان همدان:

موتورسواران همدانی، گواهینامه یک‌روزه می‌گیرند

  • کد خبر : 225511
  • 24 مهر 1403 - 12:33
موتورسواران همدانی، گواهینامه یک‌روزه می‌گیرند
رئیس پلیس راهور استان همدان با بیان اینکه در راستای راه‌اندازی سامانه گواهینامه یک‌روزه موتورسیکلت در همدان، در یک سال گذشته بیش از دو هزار نفر گواهینامه دریافت کردند، گفت: متقاضیان با مراجعه به سامانه ایرانیان و گذراندن مراحل، یک روز در هفته به مرکز راهنمایی و رانندگی مراجعه و آزمون عملی و آئین‌نامه از آن‌ها اخذ می‌شود، در نهایت با این طرح هزینه و وقت صرف شده برای متقاضیان یک سوم طرح قبلی است.

غلامعلی همایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه چهار وظیفه اصلی پلیس راهور شامل مدیریت ترافیک، تسهیل در تردد خودروها، کاهش جانباختگان درون‌شهری و برون‌شهری و پیشگیری است، گفت: البته در حوزه پیشگیری بیش از ۳۰ سازمان دخیل هستند و تنها وظیفه پلیس راهور نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم سوال دارند که چرا در همدان پلیس بیشتر از سایر استان‌ها است، افزود: این موضوع به هوشمندسازی مربوط می‌شود، در آن استان‌ها پلیس نیست اما دوربین‌های ثبت تخلف بسیار است.

رئیس پلیس راهور استان همدان ادامه داد: در راستای هوشمندسازی چند کار انجام شده که یکی از آن‌ها نحوه اعمال قانون است، در گذشته اعمال قانون به صورت دستی بود و حتی بر روی کاغذ نوشته و به راننده نیز ارائه می‌شد اما حالا به صورت الکترونیکی جریمه انجام می‌شود و سپس پیامک برای فرد ارسال می‌شود.

همایی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات در راستای هوشمندسازی به موضوع کروکی‌های مربوط می‌شود، گفت: در گذشته کروکی‌ها دستی بود و امکان دخل و تصرف توسط افراد سودجو در آن بود اما حالا کروکی به‌وسیله رایانک و نرم‌افزار ارسال می‌شود و با دوربین‌های هوشمند اتاق پایش بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع بعدی سامانه گواهینامه یک روزه موتورسیکلت است که یک سالی می‌شود در همدان راه‌اندازی شده، است، افزود: متقاضیان با مراجعه به سامانه ایرانیان به شرطی که پلاک به نام خود و یا خانواده‌شان باشد با مراجعه به معاینه چشم، یک روز در هفته به راهنمایی و رانندگی مراجعه و در یک ساعت آزمون عملی و آئین‌نامه را می‌دهند و سه‌ماه زودتر از اینکه گواهینامه از آموزشگاه دریافت شود برای آن‌ها ارسال می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: با این طرح هزینه و وقت صرف شده برای متقاضیان یک سوم طرح قبلی است و تا امروز بیش از دو هزار نفر گواهینامه موتورسیکلت یک روزه دریافت کردند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.