• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
1
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان عنوان کرد

انجام ۲ هزار ۶۷۶ مورد عملیات در ۶ ماهه اول سال

  • کد خبر : 224450
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
انجام ۲ هزار ۶۷۶ مورد عملیات در ۶ ماهه اول سال
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان گفت: تعداد دو هزار و ۶۷۶ مورد تماس منجر به عملیات شده که یک‌هزار و ۴۵۱ مورد عملیات اطفای حریق و یک‌هزار و ۲۲۵ مورد عملیات امداد و نجات بوده که ۵۰۸ مورد آن به نجات از آسانسور اختصاص دارد.

وحید گلی‌پوردر گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در هنگام عملیات اطفای حریق هواپیماهای دشمن مجدداً اقدام به بمباران پالایشگاه می‌کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش‌نشانان فداکار کشور می‌شود و این روز به نام روز آتش‌نشانی نامگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی زیر مجموعه شهرداری همدان با ۲۰۵ نفر پرسنل به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است، گفت: خدمات آتش‌نشانی علاوه بر اطفای حریق ۶۵ مورد عملیات‌های مختلف داریم و در اتفاقاتی که در سطح شهر رخ می‌دهد از جمله تصادفات و مشکلات آسانسورها که مردم نیاز به کمک دارند شرکت دارد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۵ با ۵ خط تلفن شبانه روز در خدمت شهروندان هستند که با گستردگی ۱۰ ایستگاه در کمترین زمان ممکن به یاری همشهریان برسند، عنوان کرد: در روز به طور متوسط در فصول مختلف روزانه ۱۰ عملیات در شهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی با ۴۰ خودرو امدادی سنگین و سبک اطفا و نجات خدمت‌رسانی می‌کند، تأکید کرد: تجهیزات سازمانی به‌روز و مدرن‌ترین تجهیزات دنیا است که متاسفانه با توجه به انحصاری بودن این تجهیزات ۸۰ درصد از آن‌ها وارداتی هستند که قیمت بالایی دارند.

گلی‌پور با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال تعداد ۸۸ هزار و ۱۶۵ با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته شده‌ که از این تعداد ۵۴ هزار و ۲۷۲ تماس مزاحم بوده است، ابراز کرد: تعداد دو هزار و ۶۷۶ مورد تماس منجر به عملیات شده که یک‌هزار و ۴۵۱ مورد عملیات اطفای حریق و یک‌هزار و ۲۲۵ مورد عملیات امداد و نجات بوده که ۵۰۸ مورد آن به نجات از آسانسور اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه ۸۰ درصد عملیات نجات از آسانسور مربوط به قطعی برق و ۲۰ درصد مربوط به نقص فنی بوده است، مطرح کرد: از همشهریان می‌خواهیم در زمانی که پیامک احتمال قطعی برق را رویت کردند و همچنین وقت‌هایی که در آپارتمان تنها هستند از آسانسور استفاده نکنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان عنوان کرد: آمار نجات یافتگان در سطح عملیات‌ها در ۶ ماهه نخست سال یک هزار و ۱۳ نفر و آمار مصدومین ۷۵ نفر و آمار فوتی‌ها ۱۳ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شروع فصل سرما شهروندان حتماً اقدام به بررسی و بازدید راه‌های خروج دودکش‌ها را داشته باشند چرا که تعداد فوتی‌های گازگرفتگی قابل توجه است، افزود: شهروندان حتما طبق استانداردهای لازم وسایل گرمایشی را استفاده کنند و عیب و ایراد آن توسط سرویس‌کار برطرف شود.

گلی‌پور با اشاره به اینکه با برودت سرما شهروندان به دنبال مسدود کردن تمام راه‌های ورود هوا هستند که اشتباه است و باید راه‌هایی برای کوران هوا قرار دهند که دچار کمبود اکسیژن و نشت گاز نشوند، ادامه داد: بررسی بست‌های شلنگ گازی شهری و تعویض بست‌ها و شلنگ‌ها از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از لوازم گرمایش بدون دودکش که با گاز شهری استفاده می‌شود به هیچ عنوان مجاز و استاندارد نیست چرا که هر ماده سوختنی نیاز به تأمین اکسیژن دارد و بعد از مدت زمانی اکسیژن محیط را مصرف می‌کند که بعد از مصرف اکسیژن محیط گاز منوکسید تولید می‌شود و اگر راه خروج نباشد منجر به مسمومیت می‌شود.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.