• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان همدان خبر داد:

تحصیل۳۵ هزار دانش‌آموز همدانی در مدارس غیرانتفاعی

  • کد خبر : 223550
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
تحصیل۳۵ هزار دانش‌آموز همدانی در مدارس غیرانتفاعی
35 هزار دانش‌آموز همدانی با انتخاب مدارس غیرانتفاعی، به دنبال کیفیت آموزشی بالاتر هستند.

رسول یوسف‌وند درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهمدان» با بیان اینکه در سطح استان همدان ۶۰۵ مدرسه غیرانتفاعی و مرکز علمی آزاد زبان با حدود ۳۵ هزار ۸۷۷ نفر دانش‌آموز داریم، اظهار کرد: تعداد دو هزار و ۸۰۰ نفر نیروی آموزشی و کادر و حدود ۵۰۰ نفر کادر اداری در این مدارس و مراکز مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تأسیس مدارس محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: افرادی که تمایل دارند مدرسه تأسیس کنند باید طبق دستورالعمل با مراجعه به درگاه ملی مجوزها ثبت اولیه را انجام دهند و بعد از ثبت به اداره مناطق و نواحی مراجعه می‌کنند و با تشکیل پرونده فیزیکی مراحل اداری و گزینش آن در حدود چهار ماه طی می‌شود.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان همدان گفت: فرایند راه‌اندازی مدرسه با معرفی مکان فیزیکی و تأیید آن از طرف کارشناسان ناحیه و تأیید اداره کل نوسازی از حیث جنبه‌های فنی و استحکام بنا مجوز فعالیت این مدارس با توجه به نیاز منطقه صادر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هر ساله ظرفیت مازاد مدارس استان را اخذ می‌کنیم و در شورای نظارت بررسی می‌شود و مجوز راه‌اندازی صادر می‌شود، ابراز کرد: از سال گذشته با توجه به محدودیت ترافیکی در استان به خصوص شهر همدان جهت ایجاد مدرسه جدید در دستگاه‌های مرتبط به ویژه شورای ترافیک استعلام گرفته می‌شود و در مناطق پر ترافیک مجوز صادر نمی‌شود.

یوسف‌وند با بیان اینکه نیروی انسانی شاغل در مدارس غیر‌انتفاعی با توجه به دستورالعمل جذب این مدارس شخص معرفی شده باید دوره‌های حرفه‌ای ۶۰ ساعته ضمن‌خدمت را گذرانده باشد، تصریح کرد: داشتن مدرک حداقل لیسانس با رشته‌ مرتبط از قوانین جذب می‌باشد که از طریق مؤسس به اداره معرفی و با طی روند گزینش و مصاحبه برای شروع فعالیت به مدرسه معرفی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه در سطح کشور در تلاش هستند که یک بانک اطلاعاتی نیروهای آموزش دیده تشکیل شود که موسس مدرسه بتوانند از آن بانک اطلاعاتی جهت جذب نیرو استفاده کنند، افزود: در مدارس غیردولتی حتی یک نفر نیروی بدون گزینش نخواهیم داشت.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه شعار مدارس غیردولتی در سال ۱۴۰۳ «کف شهریه و توازن شهریه» بوده است در استان همدان به واسطه تغییراتی که در کل کشور اتفاق افتاده است کف شهریه در مدارس ابتدایی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در مدارس متوسطه اول هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مدارس متوسطه دوم ۹ میلیون و ۵۰۰ تومان معین شد، گفت: در سال جدید افزایش شهریه هفت عامل را درنظر گرفته شده است و شهریه سال جدید به صد در صد مدارس اعلام شده‌است.

وی در تشریح تفاوت شهریه مدارس غیردولتی در سطح استان گفت: موسس مدرسه تمام اطلاعات از جمله اجاره مکان، حقوق اعطایی به کارکنان، شرایط منطقه‌ای، وضعیت موسی، وضعیت مالی اولیای دانش‌آموزان، در سامانه مشخص ثبت می‌شود و بعد از بررسی در شورای نظارت ناحیه با توجه به امتیازات کسب شده مبلغ شهریه اعلام می‌شود.

یوسف‌وند افزود: بعد از اعلام شهریه موسس با ارائه دلایل و مستندات اعتراض به مبلغ شهریه را به سازمان مرکزی ارجاع می‌دهد که دوباره بررسی و نهایتاً نتیجه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه کف شهریه برای مدارسی است که جدید تاسیس شده‌اند اما مدارسی که از قبل فعالیت دارند شهریه بر اساس سوابق فعالیت و کیفیت آموزشی تعیین می‌شود، مطرح کرد: در سطح شهر دو مدرسه غیرانتفاعی نداریم که شهریه یکسانی داشته باشند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه با توجه به قوانین جدیدی که در زمینه مدارس غیردولتی اعمال شده است و دسترسی دستگاه‌های نظارتی از طریق پنجره خدمات دولت سامانه «مای مشارکت‌ها» در اختیار اولیای دانش‌آموزان قرار دارد که با مراجعه به این سامانه می‌توانند مبالغ شهریه مدارس را ببینند، تصریح کرد: با این سامانه علاوه بر شفاف‌سازی شهریه‌ها در آینده رتبه‌بندی مدارس هم اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر قانونی مدرسه جزء مشاغل غیر قانونی محسوب نمی‌شود، تأکید کرد: اگر مدرسه‌ای سال‌های قبل در منطقه پرترافیک تأسیس شده باید به حداقل رساندن سطح ترافیک در این مناطق از پلیس استفاده شود.

یوسف‌وند با بیان اینکه در سال جدید ساعت کاری کارکنان شاغل در مدارس غیر دولتی ۳۰ ساعت و عوامل آموزشی ۳۶ در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بیمه و حقوق این کارکنان بر اساس قانون کار و متناسب با ساعتی که مشغول به کار هستند باید پرداخت شود و دستگاه‌های نظارتی هم با رصد سامانه کنترل می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شروع سال‌تحصیلی جدید را با ولادت پیامبر(ص) و گرامیداشت یک‌هزار و ۷۶ شهید دانش‌آموز و ۲۱۳ معلم شهید استان همدان به فال نیک می‌گیریم، خاطرنشان کرد: شعار سال‌تحصیلی جدید «مِهرماه با مُهر مدرسه» است که شاهد برگزاری نماز جماعت در مدارس سطح استان خواهیم بود.

 

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223550
  • دیدگاه‌ها برای تحصیل۳۵ هزار دانش‌آموز همدانی در مدارس غیرانتفاعی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.